Vaak plassen.

Ik loop al jarenlang met dit probleem en het wordt steeds irritanter want het belemmerd me soms in m’n doen en laten.

Wat het probleem is, is dat ik vaak moet plassen.
's Ochtends kan ik het soms, met een beetje geluk, 2.5-3 uur ophouden, maar de rest van de dag moet ik zeker elke 1-1.5/2 uur. Dit is dus heel lastig als ik een keer een dagje wegga, shoppen oid, dan blijf je echt aan de gang.
Als ik zenuwachtig/gespannen/moe ben wordt het nog erger, dan moet ik soms elk halfuur wel.
's Avonds wordt het soms ook erger, het lijkt wel of naarmate de dag vordert, er steeds minder tijd tussen twee ‘plasbeurten’ komt te zitten. Het eindigt soms wel met dat ik 's avonds elk 10 minuten/kwartier heel nodig moet. Er komt dan ook heel veel plas uit zeg maar :stuck_out_tongue: Overdag komt er niet altijd veel uit.
Ik drink niet extreem veel, volgens mij 1-1.5 liter per dag, het verschilt altijd wel een beetje. Ik drink ook expres geen cafeïne omdat ik daardoor vaak ook wel sneller moet.

's Nachts wordt ik ook vaak wakker, gemiddeld 1-2x per nacht, omdat ik dus ook naar de wc moet. het lijkt wel een aangeleerd patroon, het verstoort m’n slaap echt.

Ik wordt er helemaal gek van, vooral omdat ik nooit met een gerust hart ergens heen kan (‘stel dat ik niet naar de wc kan!’) en omdat het m’n nachtrust stoort.

Blaas trainen het langer op te houden probeer ik wel, maar dat lukt niet echt goed. Vroeger in de brugklas (6 jaar geleden ongeveer) kon ik het met gemak een hele schooldag van 8 tot 3 ophouden, dat lukt nu absolúút niet meer! Zou daar graag naar terugwillen, is wel handig :stuck_out_tongue:
Blaasontsteking is het ook niet, ik heb dit al jarenlang en heb verder geen symptomen van blaasontsteking, ook nooit gehad.
Verder heb ik ook gedacht aan suikerziekte maar ik heb niet extreem veel dorst oid.

Meer mensen met dit probleem? Oplossingen? Weet iemand misschien hoe bekkenbodemspier (?) oefeningen moeten, misschien dat dat helpt? (A)

blaasontsteking?

& anders zou ik naar dokter gaan.

Heb ik ook en daarom drink ik niet veel, als ik zegmaar een blikje cola drink moet ik een kwartier later al héél dringend naar het toilet.
Maar ik denk moest ik het “trainen” dat er wel verbetering in zit.

Heb dit ook, heel irritant. Weet niet wat ik er tegen moet doen.
Overigens hou ik het op school wel op, die smerige wc’s!

Dat heb ik ook, ik moet echt bijna elk uur wel naar de wc… Maar ik drink best wel weinig… Nouja ik word er 's nacht gelukkig niet wakker door, maar als ik wakker word 's ochtends dan ren ik meteen naar de wc xD

Heb het ook !
Altijd als ik ergens heen ga denk ik ook van ‘hopenlijk is daar een wc!’
of als ik naar iets nieuws toe ga… ga ik helemaal een plan bedenken van, dan ga ik om zolaat naar de wc. Mischien dat ik het dan langer vol houd.
Ik zit nu in de 2e & ga denk ik om het lesuur, soms ook om de 2 lesuren, dus soms om de 3 kwartier of om de anderhalf uur.
Ik vind het echt verschikkelijk. ;’
geen idee wat je er aan kunt doen…

Denk eerder naar de huisarts gaan?. Misschien daar even navragen?

Of misschien op google.nl kijken?

Heeft een meisje uit m’n klas ook en zij heeft gewoon een hele zwakke blaas dus misschien heb jij dat ook wel?

Ja dat heb ik ook!
En dan blijf ik met hoge nood naar de wc gaan :stuck_out_tongue:

Even een upje :slightly_smiling_face:

Ik ga in de meivakantie proberen m’n blaas te trainen. Door het steeds zo lang mogelijk op te houden als ik moet (hopelijk rond een half uur elke keer).

Mijn doel is dan om in 2 weken te bereiken dat ik alleen nog op deze tijdstippen ongeveer hoef:
8.00
12.30
16.15
19.30
22.00
23.30
ook een beetje rekening gehouden met de tijden dat ik ga slapen en opstaan en school.
6x per dag dus, dat schijnt ongeveer normaal te zijn.
misschien ga ik in de zomervakantie nog proberen het terug te brengen tot 4-5 keer per dag.

zou dit ongeveer realistisch te bereiken zijn in twee weken? hoop het. (:

Me To

Ik denk dat je beter naar je huisarts kan gaan…

ik hoef altijd alleen 's ochtends en 's avonds 1 x o.o