Vaak plassen

Hoi,

Ik moet de laatste tijd erg vaak plassen. Eerst was het hetzelfde maar toen steeds minder en nu weer. Ik denk niet dat het suikerziekte is want verder herken ik niks maar ik vind het erg vervelend. Daarnaast heb ik bloedarmoede . Het is allemaal begonnen nadat de dokter vertelde dat ik bloedarmoede heb

Heb je meer gedronken dan andere dagen? Meer water oid?

Drink je veel?

Misschien een blaasontsteking? :slightly_smiling_face: Kun je makkelijk laten testen bij de dokter

Ik drink niet opvallend veel denk ik, per dag 4/5 glazen vloeistof denk ik. Ik krijg ook geen branderig gevoel bij het plassen. Ik hoooop dat het snel over gaat :frowning_face:

Dat klinkt als een blaasontsteking, dus ik zou snel langs de huisarts gaan en antibiotica nemen ( als het blaasontsteking is )

Jaa ik hoop dat het niks ergs is. Ben wel bang maar ik moet posetief denken!

Maar als je veel moet plassen, lijkt blaasontsteking me nogal sterk. Want met blaasontsteking is het zo dat je het gevoel hebt dat je heel nodig moet plassen maar er niets komt en het ook heel erg pijn doet en branderig is.

Maar als jij zegt dat je gewoon plast, zonder pijn, dan denk ik niet dat het blaasontsteking is.

Veel plassen kan ook andere oorzaken hebben zoals vochtverlies door menstruatie, het veel drinken van koffie, cola, alcohol enzo, hormoonhuishouding, ga zo maar door.

Klopt, maar ik drink bijna geen cola , koffie etc alleen twee keer per dag thee. Moet over 5 dagen ongesteld worden

Drink je grote hoeveelheden in een keer? Want als ik dit doe (ik drink soms een half liter flesje in een keer op), dan moet ik ook altijd vaak naar de wc.

Ik ken het, ik drink vrij weinig (voor mijn gevoel wel genoeg trouwens) maar ik moet ook elke 2 a 3 uur naar de wc (gelukkig 's nachts niet) en dan moet ik ook wel echt plassen.

Hier help ik je alleen niks mee vrees ik, maar ik ga dit topic wel in de gaten houden. Ik dacht in eerste instantie dat er misschien wat mis zou zijn met mijn adh, maar dan zou ik dorst moeten hebben en dat heb ik nooit.

Jaa! Gelukkig moet ik in de nacht ook niet plassen, maar het is zeker vervelend

Ik drink niet echt niet zo veel. Het is gewoon na het plassen zonder wat te eten of drinken moet ik snel weer

je zegt dat het begon toen je van je bloedarmoede hoorde, dus misschien is het onderbewust mentaal.
plas je meer of minder dan voorheen?
bijvoorbeeld dat je telkens een plassignaal krijgt, terwijl je gewoonlijk bij die hoeveelheid plas nog geen signaal kreeg

Plas je je blaas wel helemaal leeg? Ik heb ooit ook eens gehoord dat je iets van 10 seconde moet blijven zitten voordat je opstaat, na het plassen bedoel ik dan. Anders is het slecht voor je blaas, schijnt.

Wat vind jij dat er valt onder ‘vaak plassen’?

Voor dat ik bloedarmoede kreeg had ik dit totaal niet. Maar op internet staat er niks over het plassen wanneer je bloedarmoede hebt. Het was een tijdje weg maar nu is het weer gekomen

Ja ik plas goed zegmaar. Mijn blaas helemaal leeg

Ongeveer na vijf minuten het gevoel weer hebben

Ik ga dit topic in de gaten houden. Ik heb dit nu al 5 jaar.
Ben al vaak naar de huisarts gegaan, heb in bekkenbodemtherapie gezeten en medicijnen geslikt. Maar niks wat hielp.