vaak naar de wc

ik heb dus een probleempje, ik moet echt super vaak naar de wc. het is geen blaasontsteking ofzo maarja, ik blijf maar naar de wc gaan en het is echt heel erg irritant en ik schaam me er ook dood voor. ik durf gewoon niet te logeren of af te spreken omdat ik het zo gênant vindt…
zijn er meerdere mensen met dit probleem? of is er iets tegen te doen?

Drink je veel? Want dan is het vrij normaal.

uhm gewoon normaal. over het algemeen gewoon water en ongeveer 1 liter per dag (ben niet zo’n grote drinker ofzo)

Ik heb dit ook. Waarschijnlijk zit het inmiddels gewoon tussen je oren omdat je er zo mee bezig bent, uiteindelijk moet je gewoon zeggen fuck it, ik ga niet meer. Gewoon ophouden.

dankjee! ik hoop dat je gelijk hebt :flushed:

Maar plas je dan ook echt veel? Ik heb zelf ook dat ik soms de aandrang voel en het lijkt alsof mijn blaas aardig vol zit, en als ik dan eenmaal op de wc zit blijkt dat er eigenlijk maar een paar druppels komen. Zoals Azul zegt, het kan ook tussen je oren zitten.

heb je ook andere klachten? uitkijken dat je geen diabetes hebt!

^ Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken aangezien ze zegt dat ze maar 1 liter per dag drinkt (Wat trouwens te weinig is, zeker bij dit weer.) Daarom ook dat ik denk dat je eigenlijk niet zoooveel moet plassen? Als in: Is het meer dan 2 keer per uur, en dan echt een normale hoeveelheid? Als dat niet het geval is, zou ik me niet teveel zorgen maken. Tenzij je inderdaad ook andere klachten hebt, maar de belangrijkste zijn toch extreem vaak plassen en extreem veel drinken. Daarbij komen dan nog heel weinig eten, gewichtsverlies, en een continu gevoel van moeheid. Dus als je meerdere van die klachten ook hebt, dan kan je misschien inderdaad eens naar een dokter gaan ivm. diabetes.

Als die klachten niet overeen komen met jou, maar je plast wel héél vaak, dan zou ik ook naar de dokter gaan. In principe is dat niet normaal als je niet veel drinkt en dit langere tijd aanhoudt. Met dit weer zou je juist minder moeten plassen omdat je veel uitzweet en je al heel weinig drinkt. Het kan zijn dat je nieren iets proberen weg te werken uit je lichaam. Maar daar zou ik me enkel zorgen over maken als je dus ongeveer. 2 keer per uur plast en dit een normale hoeveelheid per keer is.

Ik heb het de laatste dagen ook hoor. Veel plassen door veel drinken.

Ik had een periode dat ik er zo mee bezig was waardoor ik juist alleen maar vaker moest. Dan zat ik tijdens college het als een gek op te houden, en juist doordat je je er zo druk om gaat maken moet je steeds vaker. Je moet even veel afleiding zoeken als je denkt dat je moet en dan merk je vanzelf dat het voor het merendeel tussen je oren zit.