vaak moe

ik ben de laatste tijd heel vaak moe , en dan heb ik die dag bijna niks gedaan
alleen school en verder niks … weten jullie misschien hoe dit komt en wat ik er aan kan doen
dat ik vaak moe ben , heb ik ong sinds 3 weken
en nee het ligt niet aan mijn slaap , want ook al slaap ik in het weekend uit en ga ik rond een uur of 12 naar bed soms later, en doordeweeks ga ik om 10 uur ong. naar bed
en heb de laatste tijd geen behoefte meer aan leren , het is nooit leuk om te leren maar de laatste tijd heb ik er echt maar dan ook echt geen motivatie meer voor
ik sta gelukkig allemaal voldoendes maar dit jaar is wel belangrijk ivm welke kant ik op ga (2e)
en ik wil graag voldoendes blijven staan

dus hebben jullie hier tips voor :bowing_man:

Het is belangrijk dat je per nacht ong 8/9 uur slaap krijgt, mocht het niet over gaan kun je altijd nog even bloed laten prikken. Kan zijn dat je een tekort hebt aan b12 (geloof ik) of iets in de trend van ziekte van Pfeiffer.
En ik denk dat iedereen wel eens moeite heeft met leren en de motivatie ervoor.
Misschien kun je het oplossen door steeds een halfuur met school bezig te zijn en dan even 5 minuten iets anders. Of voor jezelf duidelijk hebben wat er moet gebeuren zodat je dit kunt afstrepen, werkt motiverend!

Succes!

Ik ben in de winter bijna altijd supermoe, het is bijna altijd donker en je krijgt weinig zonlicht.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar als het bovenstaande is, dan is er weinig aan te doen buiten een paar vitamine B12 pilletjes te nemen. Al werken die bij mij niet. :’)

Kan inderdaad gewoon door de winter komen. Het is koud, donker… dat is niet echt motiverend.
Maar het kan ook iets medisch zijn, bijvoorbeeld Pfeiffer of een tekort aan ijzer, vitamine b12 of vitamine D veroorzaken moeheid.

Ik heb zelf een b12 tekort en ik herken je klachten op zich wel, dus ik zou voor de zekerheid je bloed laten testen. Is je bloed goed, dan moet je gewoon even een paar maandjes doorbikkelen tot de zomer :slightly_smiling_face:

Zelf ben ik de laatste tijd ook echt super moe. Misschien is het pfeiffer, daar kan je je op laten testen. Een tijdje geleden toen ik ook zo moe was had ik lig een ijzertekort dus daar lag het toen aan.

Maar zoals hierboven al gezegd kan het ook door de winter komen. In de winter heb ik ook altijd minder motivatie en voel ik me meer moe dan normaal. Wat betreft je motivatie, nog eventjes knallen joh! Het jaar is bijna voorbij en zoals je zelf al zegt ook redelijk bepalend voor wat je volgend jaar gaat doen.

bedankt allemaal voor de tips …

Krijg je wel genoeg buitenlucht en beweging? Als ik veel binnen zit word ik ook lamlendig en moe.

Bloed laten prikken op pfeiffer vitb12 vit d ijzer etc.

Misschien gaan sporten?
Ik word altijd wel wakker als ik 1/2 uurtjes heb gesport :slightly_smiling_face:

het zou kunnen dat je te weinig vit D hebt doordat er minder zonlicht is in de winter. Verder zou je ff bloed kunnen laten prikken op andere vitamines, virussen en ijzer, zoals hierboven al genoemd.
Probeer in ieder geval genoeg lichaamsbeweging te krijgen en gezond te eten!
Sterkte!