Vaak migraine na het sporten?

Ik zit nu ongeveer 8 jaar op dansen, en ongeveer 4 jaar geleden heb ik een tijdje gehad dat ik vaak na het dansen ineens een migraine-aanval kreeg. Het was lastig, maar ik dacht achter de oorzaak te komen dat ik teveel aan mijn nek trok tijdens buikspieroefeningen en de aanvallen verdwenen.

Maar een paar maanden geleden kreeg ik weer migraine na het dansen en gisteren toevallig weer. Ik weet zeker dat ik de buikspieroefeningen nu goed doe en ik drink van tevoren altijd wat voor genoeg vocht. Ik weet niet zo goed waar mijn migraine aan kan liggen, maar het is heel vervelend omdat ik dan alleen maar op bed kan liggen in het donker en verder niets. Heeft iemand hier misschien ook last van gehad en wat helpt ertegen?

Het kan dat je onbewust te gespannen bent/blijft tijdens het sporten, met name in je nek en schouders. Fysiotherapie of sportmassage kan daarbij helpen. Ook goed eten en drinken is inderdaad heel belangrijk, je geeft aan dat je genoeg drinkt van tevoren, maar ook tijdens en na het sporten moet je vocht goed aangevuld blijven, en eet je ook genoeg?

Maar als ik het goed begrijp heb je het een paar maanden geleden gehad, toen een hele tijd niet en gisteren weer een keer? Het hoeft natuurlijk niet direct gerelateerd te zijn aan het dansen, stress, je eetpatroon etc kunnen er ook invloed op hebben. Misschien toeval?

Nee, ik heb het dus 4 jaar geleden een paar maanden heel vaak gehad en elke keer was het toevallig tijdens/na het dansen. Een paar maanden geleden heb ik het opnieuw gehad en gisteren dus weer, en dat is niet heel vaak maar het is wel heel toevallig dat het altijd tijdens/na het dansen is haha. Ik heb het nog nooit gehad op een moment dat ik niet dans.
Ik denk dat ik genoeg eet, maar het zou best kunnen dat ik meer fruit/groente moet eten ja

jaaa ik heb ook last van migraine en ook alleen na het sporten. Ik merk dat het wel een heel stuk minder is geworden toen ik bepaalde dingen niet meer eet en tijdens het sporten heel veel drinkt (echt zegmaar veel meer dan je gewend bent hihi)