Vaak gestopt met school, wat nu?!

Hallo,

Om even meteen met de deur in huis te vallen, ik ben een vrouw van 23 alweer.
En ik ben net voor de 4e(!) keer gestopt met mijn opleiding.

Om een beetje achtergrond te geven. ik ben op mijn 17e gestart met een opleiding verpleegkunde, daarna heb ik de opleidingen bedrijfskunde en agribusiness, accountancy en Bedrijfskunde MER gevolgd.
Alle opleidingen heb ik moeten verlaten omdat mijn cijfers niet goed genoeg waren.
Wat mij bij allemaal heel erg tegenhield was mijn faalangst en lage zelfvertrouwen en natuurlijk dat de eerste 3 opleidingen mij helemaal niet lagen. Bedrijfskunde MER is de opleiding die ik graag verder zou willen volgen maar ik ben bang dat ik weer een jaar zal verknallen.

Nu is mijn vraag. Wat is een handige vervolg stap?
Toch kiezen voor een nieuwe HBO opleiding of zou een MBO opleiding misschien beter voor mij zijn met meer begeleiding. Daarnaast is er natuurlijk ook de optie om een thuisstudie te volgen.

ik zou naar een loopbaanbegeleiding of iets in die zin gaan.

probeer ALLE opties op te sommen met positieve en negatieve en wees zo eerlijk mogelijk. Vraag eventueel raad aan je familie want zij kennen je wel.

Inderdaad, gelijk aan het begin al aangeven waar je hulp c.q. begeleiding mee zou kunnen gebruiken. Daar zijn ze voor, je hoeft het niet allemaal alleen uit te zoeken.