vaak en snel knipperen met de ogen.

sinds een tijdje knipper ik (veel) vaker en sneller met mijn ogen, soms doet het pijn aan mijn slaap.
ik dacht altijd dat het komt omdat ik zo moe ben de laatste tijd, maar zou het ook niet wat anders kunnen zijn?
ik kan nog wel gewoon alles lezen, en ik zie niks wazig!
heeft iemand van jullie dit weleens gehad? hoe kom je er vanaf? (":

Eh…geen idee…maar heb je op google al gezocht?

Draag je misschien lenzen? Of ben je vaak in ruimtes met veel airco of droge lucht?

Last van droge ogen?

droge ogen? daar zat ik inderdaad ookal aan te denken…
is dat gewoon op te lossen met oogdruppels?
nee, ik draag geen lenzen (:

Ik denk ook dat het met droge ogen te maken heeft ja, want door te knipperen blijven je ogen vochtig dus dat moet dan vaker gebeuren. Hoeft overigens niet perse aan de ruimte waar je je in bevind te liggen, ik ben hier mee “geboren” (niet dat het echt een probleem is, voor mij dan) en mag om die reden bijv. ook geen lenzen dragen.

ik heb dat ook,maar ik heb momenten waarop ik dan wazig zie …

ik zie gelukkig niks wazig, maar mensen kijken je zo raar aan haha.
en zelf vind ik het ook vervelend. wat kun hier nou tegen doen?

Oogdruppels!

wat voor oogdruppels? (:

Idd, ben je veel op andere plekken dan eerst, waar de airco bv. te hard staat? Of heb je het thuis ook?
En heb je ook een droge mond (moeite met droge dingen eten bijv.), of dat niet?

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je er heel erg op focust, zodra je gaat denken aan knipperen met je ogen, gaat het niet meer ‘natuurlijk’ ; )

Als je nerveus bent of als je gestrest bent, dan kan dat ook daardoor komen.

Heb je het gevoel dat je dit “moet” doen? Zo ja, dan zou het een zenuwtrekje kunnen zijn. Ik heb dit zelf ook, al komt het en gaat het. Er zijn periodes dat ik er geen last van heb en andere periodes waarin ik het heel erg heb. Het komt vaker voor als ik vermoeid of gestresst ben en minder vaak als ik mij ontspannen voel. Ik weet niet hoe je er vanaf komt maar van wat ik ervan weet, gaat het meestal na een tijdje (weken, maanden?) vanzelf over.

Ik zou voor de zekerheid gewoon je huisarts even raadplegen…
Het kan namelijk zoveel zijn:

• droge ogen
  • overgevoelige traanbuisjes (heb ik ook)
  • neurotisch iets
  • stress
  • moeheid
  • teveel concentratie van de ogen op 1 bepaald punt

En zo zijn er vast nog wel meer redenen te bedenken.

De huisarts kan je daarvoor speciale oogdeuppels voorschrijven, tegen drge ogen