[V] Na zonneschijn komt regen [V]

Hee allemaal! Dit word mijn eerste verhaal hier op Girlscene. iK heb wel eerder verhalen geschreven op andere sites maar er waren niet zoveel lezers :stuck_out_tongue:
Waar het verhaal over gaat komen jullie vanzelf wel achter :wink:
--------------------------
Afwezig staar ik uit de autoruit. Het regent, heel hard zelfs. We rijden op de snelweg, en alle auto’s flitsen voorbij. Dromerig blijf ik staren. Waarom wilde pap nou zo nodig verhuizen? Van Limburg naar Amsterdam nog wel! Iedereen gaat me vast uitlachen. Om mijn accent, mijn hoofd en mijn kleine postuur.
‘Dames, zijn we nog wakker?’ vraagt mijn moeder Sandra. Mijn knappe tweelingzus Kim kijkt me aan. ‘Ik wel hoor, en hoe zit het met jou, Suze?’ zegt ze op een slijmerige toon. Ik reageer niet, ik heb geen zin om aandacht aan die arrogante zus van me te geven.
‘We rijden over een kwartier de straat in!’ jubelt onze moeder enthousiast. Soms lijkt ze wel een klein kind.

Een kwartier later stappen we de auto uit. Mijn mond valt open. Voor ons staat een heel groot huis, met een balkon! ‘Gaan we serieus hier wonen!?’ roep ik blij, en ik wil het liefst meteen naar binnen. ‘Hoho dametje, help eerst maar eens even met de spullen uitladen.’ zegt papa. Ik hoor het niet eens meer, dit is echt een droomhuis!

klinkt wel leuk, ga maar verder

ga maar verder, we zullen zien :grin:

Einde vorige x:
‘Hoho dametje, help eerst maar eens even met de spullen uitladen.’ zegt papa. Ik hoor het niet eens meer, dit is echt een droomhuis!

Even later staan we binnen in het huis. Ik kijk mijn ogen uit. Het plafond is bedekt met houten planken, er staan zuilen buiten en er is een groot zwembad in de tuin. ‘Kim en Suze, kom even mee.’ zegt mama. Ze loopt de trap op en wij lopen braaf achter haar aan. ‘Kijk Kim, dit word jouw kamer.’ ze zwaait een van de deuren open en voor ons verschijnt een hele ruime kamer. ‘Dit word zó gaaf!’ glundert Kim. Mam doet de deur ernaast ook open en daar verschijnt mijn kamer, die ongeveer net zo ruim en mooi is. Meteen ren ik naar binnen, het mooie uitzicht op het bos valt me direct op. ‘Papa en ik hebben besloten de kamer met het balkon te nemen, omdat het anders weer ruzie tussen jullie word. O, en jullie weten het hè? Overmorgen is jullie eerste schooldag.’ zegt mama, en ze loopt weer naar beneden.

Twee dagen later sla ik mijn wekker uit. Het is 7 uur 's ochtends en het is de eerste schooldag van Kim en mij. Er word op de deur geklopt. ‘Jaaaaa,’ zeg ik suf. ‘Good morning, sunshine!’ roept mijn moeder blij als ze de kamer inloopt met een dienblad. Hoe kán ze zo blij zijn? vraag ik me zuchtend af.
Ze zet het dienblad op mijn nachtkastje en ik zie dat er lekkere broodjes en een eitje op liggen. ‘Die eerste schooldag zorgt voor veel stress, dus ik vond dat jullie dit wel hebben verdiend.’ zegt mama, die nog een dienblad voor Kim in haar handen heeft. ‘Nou, ik ga de volgende wekken.’ zegt ze terwijl ze mijn deur dichtslaat.

Oeh, leuk :relieved:

verder!!

O wauw ik heb 5 fans ^^
Einde vorige keer:
‘Nou, ik ga de volgende wekken.’ zegt ze terwijl ze mijn deur dichtslaat.

Hoofdstuk 2.

Daar lopen we dan door de gangen van de school. Dit is de eerste schooldag van Kim en mij. We gaan nu naar Frans, en daarna is het pauze, dus tijd om vrienden te maken!
We zijn gelukkig net op tijd, want net als we de klas binnenlopen gaat de tweede bel. ‘Bonjour allemaal!’ roept de lerares. Ze ziet er echt uit als een Française; Een gebloemd bloesje met een een panty en een zandkleurige kokerrok. Daaronder draagt ze rode pumps. ‘Ah, een nieuwe!’ Haar vriendelijke gezicht lacht ons toe. Ik glimlach terug en geef haar een hand. ‘Hallo, ik ben Suze en dit is Kim.’ Ik wijs naar Kim. Ze stelt zich voor als mevrouw Douillet en zegt dat we een plaatsje mogen uitzoeken. Kim rent meteen naar een hoogblond meisje toe, neemt plaats naast haar en ze zijn al meteen druk aan het kletsen. Ik kijk rond, ik zie dat er alleen nog plaats is naast een jongen achterin. Hij heeft zwarte haren, eyeliner en donkere kleren. Ik neem plaats en hij blijft naar maar me staren. Ik probeer het te negeren.

Eindelijk gaat de bel! Iedereen heeft zijn tas natuurlijk allang ingepakt en stormt naar de deur. Na een hoop geduw en getrek staat iedereen op de gang en lopen ze allemaal de trap af. Ik loop Kim tegenmoet. ‘Hee, hoe was het?’ vraag ik blij. ‘Super!’ roept ze met haar nieuwe, hoogblonde vriendin aan haar hand. ‘Dit is Eva.’ Ik geef Eva een hand en de twee nieuwe vriendinnen lopen weer verder.

up:) Ik vind alleen de hoofdstukken iets te klein, het zou wat leuker zijn als ze iets langer zijn.

hoii!
je schrijft echt heel leuk!
ik ga het zeker volgen
succes

Dankje pinkygirl!
@ Maiky_Jackson; Okee ik zal er op letten :wink:

Ik ga denk ik vanavond verder, want ik moet zo gaan :wink:

Leuk verhaal!
Tip:
Het wordT kouder.
Er wordT geklopt
Dit wordT te gek

ik ga volgen,
doooooor! :grinning:

@ Xx_Claudiaa_xX: Ja ik ben daar nooit zo goed in met die d’s en t’s, maar ik zal er op letten!

Einde vorige keer:
‘Dit is Eva.’ Ik geef Eva een hand en de twee nieuwe vriendinnen lopen weer verder.

Ik sta op het grote schoolplein wat om me heen te kijken. Ik heb nog niet echt vrienden gemaakt tot nu toe. De meisjes in mijn klas lijken me eigenlijk best aardig, ik moet eens een praatje maken. Maar mijn beste vriendin Tessa dan? Misschien moet ik hier ook een beste vriendin zoeken, nu ik haar toch bijna nooit zie. Nee, dat moet ik niet willen! Tessa is toch mijn beste vriendin?
Kim en Eva komen naar me toe gewandeld. ‘Wat sta jij hier vriendloos om je heen te kijken.’ zegt Kim terwijl ze me aankijkt. Ik knik en loop weg. Ik heb even geen zin in Kim.
Ik ga bij een groepje meisjes uit onze klas staan, die in een kringetje druk staan te kletsen. ‘Hoi!’ roep ik om de aandacht te trekken, want ze merken me niet op. Een paar meisjes kijken even om, om daarna weer verder te giechelen en te roddelen. ‘Ehm… Alles goed?’ probeer ik. Een meisje bestudeert me van top tot teen. ‘Ja hoor.’ zegt ze. ‘Hoe heten jullie?’ vraag ik onzeker. Ze zijn niet echt… enthousiast. ‘Tina, Lize, Tori, Sanne en ik ben Demi. Duidelijk nu? Heb je niks beters te doen of zo?’ vraagt het meisje dat blijkbaar Demi heet. Nou, dat begint al goed.

Als een paar uur later iedereen naar de fietsenstalling loopt, zoek ik Kim weer op. ‘Hey, hoe was jouw dag?’ vraag ik. ‘Goed! Ik ben al best friends met Eva!’ zegt ze blij. ‘En Wendy dan?’ vraag ik. Wendy en Kim waren echt twee handen op een buik in hun oude woonplaats. ‘Oh, die ook nog hoor. En er zit me toch een leuke jongen in onze klas! Heb je hem gezien? Hij heet Thijs.’ jubelt Kim vrolijk verder. Ik knik en loop naar mijn fiets. Ik heb geen zin om naar al die blije verhalen van haar te luisteren.

Tien minuten later fietsen Kim en ik de oprit van ons huis op. Als ik binnen ben, gooi ik mijn tas op de grond en ren ik hard naar boven. Ik ga eens een lekker middagje relaxen, het is tenslotte wel 25 graden buiten. Veel te warm om huiswerk te maken. Ik kleed me om en ik ren net zo hard weer naar beneden, om vervolgens met een grote plons in het zwembad te belanden.
Mama, die langs de rand een boek zat te lezen, is helemaal nat nu. ‘Oeps, sorry!’ bloos ik. Ze kijkt me een beetje boos aan en loopt naar binnen.
Ik zwem een beetje rondjes als de telefoon gaat. Hm. Niemand neemt op, dus dan ik maar. Ik klim het zwembad uit en neem de telefoon aan. ‘Met Suze Bertens.’ zeg ik.
‘Oh, hoi. Met Thijs, is Kim ook thuis? Ik zit bij haar in de klas.’
‘Ik zit ook bij je in de klas.’ Ik voel me een beetje beledigd.
‘O.’ klinkt het aan de andere kant van de lijn. ‘Ik zal haar even roepen, KI-HIM!!’ gil ik terwijl ik mijn hand op de hoorn leg. Kim komt aangerend. ‘Thijs.’ zeg ik terwijl ik de telefoon aangeef en ik ren meteen weer naar het zwembad.

VERDER!
EN SNEL EEN BEETJE!

Ghegheghe… :stuck_out_tongue:

leeeuk!
nog een stukje!

idd, snel, anders…

leuk:)

Ik ga vanaaf verder :stuck_out_tongue:

beschouw dit als een upje :slightly_smiling_face:

Eind vorige keer:
‘O.’ klinkt het aan de andere kant van de lijn. ‘Ik zal haar even roepen, KI-HIM!!’ gil ik terwijl ik mijn hand op de hoorn leg. Kim komt aangerend. ‘Thijs.’ zeg ik terwijl ik de telefoon aangeef en ik ren meteen weer naar het zwembad.

Die avond, of zeg maar nacht, lig ik te woelen in mijn bed. Die meiden uit onze klas zijn niet echt aardig tegen me. Zou het aan mij liggen? Zie ik er soms saai uit? Ik knip het lampje naast me aan en ga voor de spiegel staan. Ik zie een onzeker meisje. En terecht, want het meisje dat ik zie is dik en lelijk. Dáár moet ik wat aan gaan doen. Mijn tweelingzus Kim is immers veel mooier en aantrekkelijker dan ik. Stilletjes loop ik weer naar mijn bed, doe ik het lampje uit en probeer ik weer te slapen.

De volgende ochtend sta ik expres een uurtje eerder op. Op de grond doe ik een paar sit-ups en ik druk me een paar keer op. Dan ga ik rondjes rennen, zo hard en snel als ik kan. Het zweet loopt me over de rug, maar dat is niet erg. Nu word ik tenminste al wat mooier en zelfverzekerder. Het is niet erg dat ik nu moe ben.
Na 3 kwartier ga ik even douchen, en daarna trek ik mijn kledingkast open en ruk ik mijn meest uitdagende maar mooiste jurkje eruit. Ik durfde dit nooit aan te doen, maar nu wel! Ik trek het aan, kijk in de spiegel en ik voel me al een stukje beter. Het meisje wat ik nu zie is vrolijker dan afgelopen nacht. Het meisje wat ik nu zie heeft een prachtig, kort, diep uitgesneden paarse jurkje aan. Ik doe er een zwarte legging onder, wat zo warm word het niet vandaag.
Wat zal ik eronder doen? Pumps? Nee, dan lijkt het net alsof ik uit ga. Ik doe er sneakers onder voor een stoer maar vrouwelijk effect. Ik doe ook nog grote oorbellen in en smeer mijn wimpers vol mascara.
Tevreden kijk ik de spiegel in.

Als ik anderhalf uur later het schoolplein oploop, word ik nagekeken. Er word zelfs naar me gefloten. Kijk, dit gaat helemaal goed komen. Zelfverzekerd met een rechte rug loop ik even later de klas binnen. Ik gooi mijn tas neer, ga zitten en pluk wat aan mijn grote bos krullen. Thijs kijkt me vol bewondering aan, en kijkt dan naar Kim. En dan weer naar mij. En naar Kim. Het ziet er best grappig uit, ik giechel. En hij kijkt weer naar mij.

echt leuk!