[v] Lost in love

Haastig rende ik naar de deur waar in grote letters en cijfers, lokaal 109, op stond. Ik wist niet of ik dit moest doen. Hier had ik altijd al een hekel aan, aan nieuwe mensen ontmoeten, je oude vrienden verlaten, het huis, waar je al veertien jaar in heb gewoond, achter te laten. Ik zuchtte en zette mijn hand bij de deurklink. Even twijfelde ik, maar toen drukte ik de klink naar beneden en deed de deur open. ‘Goodmorning miss, and what are you going to do here today?’ ‘Ik ben nieuw hier.’ ‘Allright, And you’re name was…?’ In brokkelig Engels begon ik mijn naam te zeggen. ‘My name is Emma.’ ‘Ok then, sit wherever you want, Emma.’ De vrouw glimlachte vriendelijk en ik ging met een knalrood hoofd helemaal achteraan zitten, waar alleen nog een jongen zat, hij leek me wel interessant. ‘Hoi, ik ben Emma.’ Zei ik zachtjes toen ik mijn spullen op die plek neerstreek. Hij keek me een moment aan, glimlachte en wendde zijn blik weer af. ‘Hoi Emma,’ hij zuchtte. ‘Justin.’ Ik glimlachte. blij dat de klas wel aardig was. Engels liep voorspoedig en we hadden pauze. Justin had voorgesteld om bij hem te gaan zitten in de aula. Ik met mijn domme kop had dat aanbod geaccepteerd, en ik wist dat ik de hele tijd zo rood aanliep als een tomaat. Ik waggelde een beetje achter Justin aan naar zijn vriendengroep. 'Emma, Dit zijn Thom, Marina, Alice, Daan en Merel. Ik probeerde een glimlach op mijn gezicht te toveren, maar het was meer een zenuwtrekking dan een glimlach. ‘Hoi Emma.’ zeiden ze allemaal tegelijk. waardoor ik wel móest lachen. Ik ging zitten tussen Justin en Merel in. Merel en ik hadden gelijk een klik. Na 2 minuten vielen we al van de stoel van het lachen. ‘En, en toen gingen we naar buiten, kwam de wiskunde leraar eraan, met zijn broek opgetrokken tot zijn schouders!’ Ik moest huilen van het lachen, zo ging het nog een tijdje door totdat de bel ging. Ik zei gedag en liep met Justin naar de volgende les. ‘Wat hebben we?’ ‘Volgens mij hebben we Geschiedenis, daarna hadden we eigenlijk Frans, maar dat valt uit dus zijn we uit.’ Een brede grijns sierde zijn gezicht. ‘Eh, Emma, heb je zin om met mijn vrienden naar de bioscoop te gaan? Naar Night of the dark 1?’ Ik glimlachte. ‘Ja is goed, maar ik moet het nog wel even vragen.’ Met een glimlach liep ik het lokaal binnen, mijn dag kon niet meer stuk, Net een dag op een nieuwe school en ik had nu al vrienden! Zonder het te weten, liep ik tegen het skelet aan, wat daar nog stond van Verzorging, En viel met een klap op de grond. Iedereen had verwacht dat ik ging janken, dus iedereen ging kijken. maar het tegenovergestelde was waar, ik lag me kapot te lachen!

tips; je had “Net een dag op een nieuwe school en ik had nu al vrienden! Zonder het te weten, liep ik tegen het skelet aan, wat daar nog stond van Verzorging, En viel met een klap op de grond. Iedereen had verwacht dat ik ging janken, dus iedereen ging kijken. maar het tegenovergestelde was waar, ik lag me kapot te lachen!” beter weg kunnen laten… en het volgende stuk mee kunnen beginnen… zou een beter einde zijn geweest :slightly_smiling_face:
en een paar keer op enter drukken kan ook geen kwaad ;p
ben benieuwd naar de rest!

Not my kind of story.

Daarnaast kom jij vaak met een hoofdletter na een komma, terwijl dat niet moet. Je gebruikt soms geen hoofdletter na een punt, wat dus wel moet. En tenslotte gebruik je wel is komma’s etc. op verkeerde plekken.