[V]Just Another Story[V]

Dit is een spannend verhaal!!!

Sara Bouwers = De vriendin van Jill
Jill Streijder = De hoofdpersoon
Mo = Het broertje van Jill.
MV. VD. Sande = Jill en Sara’s mentrix
Aiden = Sara’s internetvriendje

het eerste stukje:

1. Weg School.

“He lieverd, hoe gaat het?” Jill staat op de stoep. Sara komt aanlopen. Ze ziet er net zo vrolijk uit als altijd. “He!! Goed hoor, en met jou?” Sara kijkt door haar mooi opgemaakte ogen naar de zon, die al een beetje boven de kassen uitkomt. “Ja, gaat goed hoor. Heb je nog wat leuks gedaan in het weekend?” Vraagt Jill die alvast op haar fiets springt en begint te rijden. “Nee, niet echt iets. Ik heb nog een leuke film gezien die `I’m the one´ heet. Eigenlijk heb ik verder het hele weekeind op mijn kamer gezeten om te skypen. Jeweetwel, met Alain. Jij?” Daar gaan we weer. Alain, Alain, Alain. Altijd maar over die mysterieuze, 16-jarige Alain. Ze kent hem via een chatsite en ze hebben heel lang gepraat ofzoiets. Toen voegde Sara hem toe, en ineens is hij de liefde van haar leven.
“Ja, ik ben naar mijn oma geweest in Groningen. Ze is echt heel oud en ze woont inmiddels in een bejaardentehuis. Omdat wij natuurlijk in Zuid Holland wonen kunnen we niet te vaak daarheen. En we zijn daar nog een nachtje in een hotel gebleven en toen hebben we de volgende dag geshopt. Niks bijzonders gekocht, want er waren allemaal rare winkels. We konden niks vinden. Toen moesten we helemaal weer naar huis. That’s all.” Jill moet even op adem komen van haar lange, maar blijkbaar boeiende verhaal. “O, dus je oma was wel blij dat je kwam?” Sara kijkt nieuwsgierig naar Jill en als ze ziet dat Jill knikt, kijkt ze weer voor zich uit. Sara zou wel willen dat het al tijd is om naar huis te gaan; of dat de school zou afbranden. Dan kon ze verder skypen met Alain. Hij is zo lief! Hij is helemaal niet zoals al die andere jongens, hij houdt van gedichten en lezen. Homo is hij niet, dat had ze gevraagd, omdat ze aannam dat een jongen dat van gedichten en lezen houdt homo is.

ga maar verder,
ik wil wel weten hoe dit verhaal verder gaat (:

Het is stil op de fiets. De meisjes zijn uitgepraat en ze concentreren zich op de weg.
Als ze bij de school aankomen, schrikken ze zich een hoedje. Honderden scholieren staan in doodsangst te kijken naar het brandende schoolgebouw. Leraren nemen hun mentorklassen bij elkaar om de leerlingen te tellen. Snel rennen de meiden naar hun mentrix, mevrouw Van Der Sande, die bij het dichtst bij de fietsenstalling staat. Gelukkig is iedereen uit hun klas er. Ze loopt ondertussen naar de directeur. Mensen die er niet zijn worden thuis opgebeld, om te vragen waar ze zijn. Mevrouw Van Der Sande praat tegen de directeur. Met een vertrokken gezicht komt ze naar ons terug. De brandweer is inmiddels gearriveerd en probeert met man en macht de vlammen te blussen, maar het is al te laat. De school stort op sommige plekken in elkaar. Er is niks meer van over. “Luister klas. Volgens de directeur is Shannon uit HA2A nergens te vinden en niet te bereiken. We laten nog weten waar ze is zodra wij er iets van weten. Er is verder niks meer om jullie hier te houden. Het blijkt dat we nog 2 maanden moeten wachten om in het nieuwe schoolgebouw te mogen en de directeur heeft beslist dat jullie naar huis mogen. Veel plezier, maar vergeet niet je huiswerk te maken. Als we een alternatieve plek voor de school hebben gevonden sturen we jullie wel een e-mail.” Sommige kinderen rennen meteen naar hun fietsen. Anderen blijven staan kijken naar de school. Jill en Sara lopen de straat op, pakken hun fiets en rijden weg.

verderrrr

Op de fiets is het opmerkelijk stil. De meiden vinden het zo erg wat er met de school gebeurd is, dat ze niks kunnen uitbrengen. Opeens begint Jill te praten. “Ik had nooit gedacht dat ik zoiets zou zeggen, maar ik vind dit echt heel erg. Oké, we hebben nu wel 2 maanden vrij, maar de school ligt al plat; en waar is Shannon? We hebben zoveel geluk dat ik later was, anders waren we misschien net binnengeweest. Kun je het je voorstellen? Wij, op de wc. Breekt er ineens brand uit.” Sara knikt, en denkt aan de eerste fietstocht, toen ze hoopte dat de school zou afbranden. “Wat is er? Ben je verdrietig?” Sara knikt maar weer een beetje.
De rest van de rit is het weer stil, niemand doet de moeite om iets te zeggen. Dan nemen de meisjes afscheid en gaan ze ieder hun eigen weg.

UP

hh.

Waarom heb je dik- en niet dikgedrukt? :slightly_smiling_face: Beetje vervelend lezen, verder beetje standaard eigenlijk maar ga door, misschien wordt t’nog leuker ;d

het dikgedrukte is was ze doen en het niet dikgedrukte is wat ze zeggen.

ff klein stukje, ik moet eerst wat verder schrijven.

“Mam, ik ben weer thuis!” Jill stapt de keuken in. Ze gooit haar tas op de keukenvloer. Haar moeder komt meteen aanrennen en omhelst haar. “Ik kreeg net een mailtje van de directeur. Wat vreselijk, de school afgebrand en dan 2 maanden vrij. Ik moet iedere dag werken, dus je zit wel alleen. Ik hoop dat ze die Shannon vinden. Arm kind. Ken jij die Shannon?” Jill kan het nog nauwelijks bevatten. Haar moeder weet haar altijd weer op te beuren door met haar te praten. “Ja, ik ken Shannon wel. Ze zat bij mij in de eerste klas. Ze is hier ook wel eens geweest, meisje met blond haar tot haar billen en grote bruine ogen, weet je nog? Ze was erg lief, ik hoop dat ze oké is.” Jill’s moeder lacht en geeft haar een vriendschappelijk duwtje. “Vast wel. Misschien is ze gewoon ziek, of moest ze een omleiding fietsen. Of naar de orthodontist. Heb je zin in een gebakken eitje?”

huh eerst was het 2 weken vrij,
en nu 2 maanden?
maar ga verder (:

typfoutje XD, ff wijzigen

whahaha :stuck_out_tongue:
verderr

meer mensen?

[i]Leuk!
Ga maar verder ;’)

ik schrijf trouwens zelf ook een verhaal;
wat ooit een ‘boek’ moet worden.
kijk maar ff. :wink:[/i]