[v] group girl

esmee zit in de havo-vwo brugklas van haar school, ze is nog al een stuudje vind ze zelf, samen met haar vriendin wil ze dus maar bij het populaire groepje uit haar klas, om bij het groepje te komen moet ze 7 oppdrachten volbrengen

ik ga uit de ‘ik’ persoon van Esmee schrijven

beginnen?

begin maar
:grinning: ben benieuwd

De 1e school dag, best spannend, hoe zou het gaan?
dat vraag ik mezelf de heletijd af, het is best bijzonder, dat ze zonder groep 8 te doen, toch door kan naar haar volgende school! Ze haatte haar klas ook zo, het waren altijd groepjes, maar dat was het probleem niet, er werd gewoon gepest en al die dingen.
‘Hoi!’ hoor ik ineens
‘oh hoi, ik was aan het denken’ zeg ik, ik zie een meisje met bruin haar
‘waarover?’
‘oh, gewoon, niks bijzonders’ zeg ik lachend terug
natuurlijk is er wel iets, ik ben gewoon bang dat ik geen vriendinnen vind, maar dat zeg ik niet.

leeuukkleuukk !! Misschien kan je wat langere stukjes schrijven

dan gaat de bel
ik word van achter aan geduwd, ik voel me niet prettig, als ik in het lokaal kom zit er nog niemand, er is ook nog geen leraar, tenminste ik zie hem niet, dan zie ik het meisje dat me aansprak op het plein, als ik naast haar wil gaan zitten komt er een man van ongeveer 20 naar me toe
‘hallo ik ben je aardrijkskunde leraar, meneer knol, aangenaam’
‘hallo meneer, ik ben Esmee’
‘ga maar naast fredrik zitten, daar is nog wel plek’
ik heb geen idee wie fredrik is, de naam klinkt nerdy, maar ik zie geen nerd.
‘meneer?’
‘ja’
‘wie is fredrik?’
‘dat is hij daar’ en hij wijst naar een licht gebruinde jongen met blond haar.
‘hey’ zegt hij
‘h-hoi’
‘je bent zeker nieuw?’
‘ja, klopt’
dan zie ik dat meneer knol op mij wacht, ik heb niet graag dat mensen me aankijken, maar dat gebeurt nu wel, ik ben snel stil en doe alsof er niets is gebeurt.

Sorry maar nu vind ik een beetje saai. Ook nogal overmatig kommagebruik…

Wil je in zinnen schrijven? ik zie overal enter , enter dat zie je in prenten boekjes :grinning:

als de les afgelopen is zie ik alleen maar mensen lopen die ik niet ken, nogal logisch want ik ben nieuw, als de 3e les afgelopen is hebben we pauze, iedereen zit aan een tafel en er staan een paar meiden buiten te roken, we hebben niet zo’n grote school daar heb ik geluk mee. Dan zie ik het meisje met het bruine haar zitten, bij haar zit nog een meisje met mislukte make-up en nog 3 anderen waarvan 1 heel blond haar heeft, volgens mij niet echt. als ik verder door de kantine loop die ik fredrik zitten, om hem heen hangt een meisje met een topje zo klein dat wat ze heeft er bijna uitspringt. er om heen zitten nog 3 meiden en een jongen, ze lijken me aardig dus ik ga er maar bij zitten. als ik er naartoe loop voel ik me alsof ik aangestaard wordt, ik kleed me toch niet te opvallend?! als ik ga zitten zegt het meisje met het kleine topje: ‘haai miss knol’ en de anderen beginnen te lachen, fredrik niet hij snapt het niet ‘heb je het niet gezien?’ vraagt een ander meisje me ‘hij keek naar je borsten alsof hij de wolf was en zij de konijntjes’ ik schrik, ik heb het helemaal niet gemerkt, ik bloos heel erg maar besluit er niet op in te gaan, ik ga naast fredrik zitten aan de kant waar het meisje met het kleine topje niet zit.

gadoor :grinning: ahah ik vind het interessant hoor misschien omdat dit het enige verhaal is die ik volg en de eerste wss

dankje, ik ga nu ff een lang stuk schrijven

Ik zie meteen al dat dit een hecht groepje is, ik hoop dat ik er tussen kom. als ze in de volgende les (duits) komt, ontmoet ze meteen haar mentrix, mevrouw schwart in de les engels moet ze naast het meisje met het bruine haar zitten, ze krijgt een briefje door van haar:
hoe heet je?
staat er op, ik schrijf Esmee terug, dan lacht ze, ik krijg het briefje weer:
ik heet eemy
staat er dit keer op, ik weet niet wat er te lachen valt maar okee, ik moet een beetje opletten want ik heb niet zo’n aanleg voor duits, op mn vorige school stond ik in het 1e kwartaal een 6,1 en ik zou graag een 7 staan hier.
als de les in volle gang is krijg ik weer een briefje:
wat vindt je van fredrik?
ik denk even na en kijk naar eemy ik haal mn schouders op, ik weet het niet probeer ik heel zacht te zeggen, ik heb heus wel gezien dat het meisje met het korte topje fredriks vriendin is, of dat zij hem leuk vind, wat hij er van vind weet ik niet, eemy schrijft weer wat op het briefje
ik d8 dat je hem leuk vond?
ik haal mijn schouders weer op, ik ken hem nauwelijks, maar, hij ziet er goed uit.
als de 5e les ook eindelijk afgelopen is loopt eemy met me mee naar het ‘groepje’ van fredrik, ik zie het meisje met het korte topje al kijken, ik moet toch maar eens haar naam vragen want het is zo irritant om mensen bij kenmerken te noemen, als we gaan zitten, is zij mij voor
wat is je naam? vraagt ze Esmee antwoord ik, de joune?
daph zegt ze kortaf, ik vind het een rare naam maar okee, als de kantine vol gestroomd is zie ik dat fredrik een lijst uit zijn tas haalt en hem aan daph geeft, esmee en eemy vraagt ze,
komen jullie mee naar de toiletten?

meer aacctiie :grinning:

opzich een leuk verhaal maar je interpunctie en spelling lijkt wel van een 7 jarige kind
sorry :stuck_out_tongue:

hoezo een 7 jarig kind? en wat is interpunctie? :anguished:?
ja, dat komt nog, moet toch een beetje op bouwen?

interpunctie = leestekens
ik erger me er niet aan heb het niet met kritiek over een verhaal maar leuk verhaal :grinning:

Dit zegt denk ik waarom ze 7-jarig kind zei :wink: Interpunctie is hoofdletter/leestekens etcetera. Ik vind het idee op zich leuk, maar je schrijfstijl spreekt me minder aan. Ga niet volgen, sorry.

GA VERDERRR

iig, als ik het nogmaals lees komen er irritatie’s :grinning: ahah misschien kun je er wat aan doen @ts

kunnen jullie dan ook zeggen wat er irritant is?

Je leestekens, zoals al gezegd is.