Hee!
Ik ben weer aan het schrijven begonnen, gewoon omdat ik het miste. Ik hoop dat jullie wat kritiek willen plaatsen, dan kan ik daar mee verder
Wat als de zwangerschapstest een + aangeeft, terwijl je dat helemaal niet wilt? Terwijl je zelf nog een traumatische gebeurtenis moet verwerken? Kun je dan wel zwanger zijn, of laat staan moeder worden?
Met grote, verschrikte ogen keek ik naar de plus die tevoorschijn kwam op de langwerpige zwangerschapstest. Alsof het ook maar iets zou helpen, schudde ik de test een paar keer heen en weer. De plus bleef staan. Ik voelde een aantal beelden opkomen, vlug sloot ik mijn ogen probeerde uit alle macht ervoor te zorgen dat de beelden niet terugkwamen. Dit wilde ik niet. Woedend staarde ik naar mijn, nu nog platte, buik. Een zachte snik ontsnapte aan mijn lippen. Na deze snik volgde een andere, en nog een. Ik voelde hoe hij, de verschrikking of misschien ook wel mijn liefde, in mijn gedachten door probeerde te dringen.
‘’Nee!’’, riep ik, tegen mijn gedachten en tegelijkertijd ook tegen het wezentje dat volgens de test in mijn buik moest zitten.
Langzaam begonnen de zoute, warme tranen over mijn wangen te stromen. Hoe hard ik ook met mijn ogen knipperde, ik kon de tranen niet tegenhouden. Moedeloos zakte ik op de koude badkamertegels en liet mijn hoofd tegen de badrand zakken. Mijn leven was nu officieel over.
Wanhopig en ontroostbaar voelde ik me. Eenzaam en in de steek gelaten. Dit kon niet gebeuren, dit mocht niet gebeuren!