[V] Beloofd.

Zenuwachtig fietste ik naar de plek waar we altijd afspraken. Het was de eerste schooldag van het nieuwe schooljaar. Ik zat nu in de 2de klas van de middelbare school. Er kwamen nieuwe klassen, ik hoopte dat ik bij mijn vriendinnen zat. Mijn lange blonde haren wapperde in het nog late warme zomer weer windje. Jasmijn, mijn beste vriendin was er al.
‘Jasmijn!’ riep ik en ik fietste naar haar toe.
Ze draaide zich om en zwaaide uitbundig. Ik stopte toen ik naast haar stond.
‘Ben jij ook zo zenuwachtig?’ vroeg ik.
‘Ja, ik hoop wel dat we in een leuke klas komen’ antwoordde ze.
Ik knikte en zag Jordy staan. Jasmijn’s tweelingbroer hij glimlachte en ik glimlachte terug. We konden samen veel lachen, als ik eens op Jasmijn moest wachten of als ik kwam logeren. Denize en Frederique kwamen eraan, met zijn vieren fietsten we naar school. Denize en Frederique hadden we vorig jaar in de brugklas leren kennen. We waren toen vaak met zijn vieren. Ik hoopte niet dat we gescheiden werden.
‘Is de heerlijke zomervakantie alweer voorbij’ zuchtte Denize.
Ik knikte, ‘Spreek je Bastiaan nog vaak?’ vroeg ik.
Bastiaan was haar vakantie vriendje, toen ze net thuis kwam hadden we uitgebreid verslag gehad. Het was ook het enige waar ze over praatte. Bastiaan dit, Bastiaan dat.
‘Ja we bellen regelmatig en sms’en best vaak’ antwoordde ze.
‘Mooi zo’
Toen we op school aankwamen was het al aardig druk. Ik dacht aan vorig jaar, toen was ik tien keer zo zenuwachtig geweest. De allereerste keer op de middelbare school. De bel ging en we liepen naar binnen, de aula in.
‘O, Roos ik hoop zo dat ik bij jou in de klas kom’ zei Jasmijn zenuwachtig tegen me.
Ik knikte, ‘Ik hoop het ook’ antwoordde ik.
De directeur begon met zijn jaarlijkse welkoms praatje.
‘En nu de nieuwe klassen’ begon hij. ‘Als je je naam hoort ga je met de klassendocent mee’ vertelde hij.
Hij begon bij de eerste klassen, zenuwachtig wachtte ik af, mijn handden begonnen er van te zweten.
‘Klas 2a’ begon hij weer.‘Jasmijn Aal, Joery Bakker’ Laat me hier bij zitten, laat me hier bij zitten smeekte mijn gedachten. De zenuwen gierden nu echt door me heen.
‘Rozanne Koek’ zei hij opgegeven moment. Ja, ja, dat was mijn naam. Blij keek ik Jasmijn aan. Denise en Frederique werden niet genoemd. Teleurgesteld en opgelucht liepen we met onze nieuwe klassenmentor mee. Meneer Dotjes, niet echt bepaald de leukste maar het kon er mee door.

Verder?

het nog late warme zomer weer windje?
ahum? dat moet ff anders?!

verder maar als jasmijn en joery tweeling zijn hebben ze toch ook de zelfde achternaam???

Jordi is haar tweeling broer niet joery! :grin: Dat is gewoon een jongen uit hun klas!

‘Welkom in de 2de klas’ begon hij te vertellen toen we in de klas zaten.
Ik keek wat rond, Tom, Daan, Joost, Donna, Dominique, Sanne en Anouk zaten we vorig jaar ook al bij. Ik zag 2 nieuwe gezichten een jongen en een meisje. Ik stootte Jasmijn aan,
‘Weet jij wie dat zijn?’ vroeg ik aan haar.
Ze schudde haar hoofd, ‘Die jongen ziet er wel goed uit zeg’ grinnikte ze.
Ik moest lachen, maar gaf haar gelijk.
‘We gaan onszelf even aan elkaar voorstellen’ zei meneer Dotjes. ‘Ik begin wel, Nou ik ben zoals jullie al weten Kees Dotjes. Ik geef jullie aardrijkskunde en biologie. Maar aan jullie alleen aardrijkskunde. Ik heb thuis een vrouw en 2 kinderen van 16 en 19. En ik ben zelf 51. Mijn hobby’s zijn tekenen en hardlopen.’ Vertelde hij. Hij wees Joost aan,
‘Ik ben Joost Boom en ik ben 14 jaar. Ik hou van voetbal en ik heb een moeder en een zusje’ vertelde hij.
‘Rozanne mag nu’ zei hij.
Verschrikt keek ik op en zuchtte.
‘Ik ben Rozanne Koek, maar eigenlijk noemt iedereen me Roos. Ik ben 13 jaar en ik zit op tennis. Ik heb een vader, moeder en een klein broertje van 10 jaar’
Ik wees Jasmijn aan,
‘Ik ben Jasmijn Aal en ik ben 13 jaar. Mijn hobby’s zijn tennissen met Roos en winkelen. Ik woon thuis, met mijn ouders en tweelingbroer Jordy.’
Zo ging het nog even verder, het was best saai zonder Denise en Frederique. Toen iedereen was geweest kregen we ons rooster. Ik was wel blij met mijn rooster. Niet te laat uit, gelukkig. We liepen de klas uit naar de aula.
‘Het is echt saai zonder jullie in de klas’ zei Denize die samen met Frederique aan kwam lopen.
Ik knikte, ‘waarom hebben ze dat gedaan?’ vroeg ik me hard op af.
‘Het zijn gewoon een stelletje rare eenden’ zei Jasmijn.
Ik grinnikte, ‘nu maar hopen dat we het met die rare eenden uit houden hier op school’
We stapten op de fiets en reden naar huis. Ik vond het echt niet leuk, een school jaar zonder Denize en Frederique? Dat was bijna onmogelijk. Gelukkig had ik Jasmijn nog wel.
‘Roos ben je er wel helemaal bij?’ zei Jasmijn opgegeven moment.
‘Uh uh… ja’ stammelde ik, geschrokken ontweek ik een kat die uit de bosjes was gesprongen.
‘Je had anders bijna een kat aangereden en je hebt je afslag gemist’ lachte ze.
‘Oh, mijn hoofd is nog op vakantie’ lachte ik met haar mee. Ik keerde om en zei haar gedag. Het was pas 11 uur, we hadden maar 2 uurtjes naar school gehoeven. Snel fietste ik naar huis.

Wouw, schrijf snel verder!

I LIKE IT!
Er zitten wel een paar foutjes in maar dat is niet erg!
Zou je een berichtje achter willen laten als je verder bent gegaan?

ik volg

volg
leuk verhaal!

leuk verhaal, maar nog niet echt spannend.
je moet ckers verder schrijven!!

Het schooljaar verliep saai, er gebeurde niet zo veel. Jasmijn was inmiddels smoorverliefd op de beste vriend van Jordi, Dustin. Het werd na een koude winter, eindelijk weer zomer. We hoefden alleen nog maar onze boeken weg te brengen en ons rapport op te halen. Dan zouden we eindelijk zomervakantie hebben. Jordi en Dustin hadden voorgesteld om deze vakantie vaak met zijn vieren of met meer naar het meertje te gaan. Jasmijn had meteen ja gezegd. Ze kan het goed vinden met haar broer, ruzie hadden ze nooit. Nou, ja minder dan ik en mijn broertje Niels. Soms was ik best jaloers op haar. Jordi was echt de beste broer die je kon wensen. Je kon zo zien dat Jasmijn en Jordi een tweeling waren. Ze leken best veel op elkaar, ze waren alle twee heel erg knap. Ik had het haar een paar jaar geleden verteld toen ze net terug van vakantie waren. En we haar vakantie foto’s aan het kijken waren. Ze was heel boos op me geworden. En ik had moeten beloven dat ik nooit iets met Jordi mocht krijgen en zeker niet verliefd op hem mocht worden. Ik had er zonder over na te denken mee ingestemd. Maar dat was niet genoeg, ze had haar raam open gedaan en gezegd dat ik haar na moest zeggen. ‘Ik beloof dat ik nooit maar dan ook nooit iets met Jordi krijg’ had ik moeten herhalen. Waarna ik daarna door mijn vingers had moeten spugen. Jasmijn had heel serieus gedaan, ik wat minder. Ik had het wel geprobeerd maar ik moest steeds lachen, dat kwam doordat spugen. Er zaten allemaal mensen me raar aan te kijken. Ik keek op mijn klok die aan mijn paars geschilderde muur hing. Oeps, het was al half 5. Om 5 uur zou Jasmijn komen. Vandaag hadden we een dood saaie sportdag gehad in de hitte en vanavond schoolfeest. Mijn ouders moesten vanavond weg, dus mocht ik Jasmijn uitnodigen om te komen logeren. Snel ging ik onder de douche staan en waste mijn haren, kleedde me aan en deed de deur open toen de bel ging.
‘Hoi’ begroette ik Jasmijn.

Verder?

‘He’ zei ze vrolijk. ‘Ik heb er zo’n zin in’
‘Jij hebt zeker Dustin weer gesproken’ zei ik lachend. Jasmijn kon heel vrolijk zijn als ze hem had gesproken.
‘Ik kan heus wel vrolijk zijn zonder hem hoor. Maar ik heb hem net wel gesproken ja’ zei ze lachend.
‘Ja ja’ zei ik en we liepen naar binnen.
‘Heb je dat hemdje nieuw?’ vroeg ze.
Ik knikte, ‘Het staat je super, doe je hem vanavond aan?’ zei ze.
‘Dank je, dat was ik wel van plan’ antwoordde ik.
‘Het begint toch om half 8?’ vroeg Jasmijn.
Ik knikte, ‘volgens mij wel’
‘Gaat Jordi ook?’
‘Ja samen met Dustin’ antwoordde ze.
Ik knikte, ‘Frederique en Denize gaan ook logeren hé’ zei ik.
‘Echt! Ze doen ons wel veel na zeg’ zei ze.
Ik knikte, ‘we hebben gewoon veel goede ideeën’ lachte ik.
‘Weetje wat Donna me laatst vertelde? Ik weet niet of het waar is hoor, maar je weet toch dat Frederique en Donna op dezelfde camping stonden?’ vertelde ze.
Ik knikte,
‘Ze zei dat die Bastiaan heel lelijk is en dat hij Denize niet wilde hebben’
‘Jeetje, waarom? Is ze jaloers ofzo?’ zei ik.
‘Ik weet het niet, Donna is de laatste tijd wel heel erg veranderd’ zei ze.
Ik knikte, ‘heel kattig’
‘Ik heb honger, zullen we gaan eten?’ stelde ik voor.
‘Ja is goed, patat zaak?’ zei ze.
Ik knikte, we stapten op de fiets en reden weg.
‘Ik heb echt zin om naar het meertje te gaan morgen ofzo’ zei Jasmijn.
‘Ja ik ook, alleen moet je niet de hele tijd achter Dustin aanlopen hoor’ zei ik.
‘Nee, is goed, maar als we wat krijgen. Dan wel hoor’zei ze lachend.
‘Wie wat krijgen?’vroeg Dustin die naast ons kwam fietsen.
Jasmijn’s hoofd kleurde rood, ‘uh’ stammelde ze.
‘Ik en uh… Daan’ verzon ik snel.
‘Jij en Daan sinds wanneer?’ vroeg hij.
‘Oh, het zit er al een tijdje aan te komen’ verzon ik.
Jasmijn keek me dankbaar aan.
‘Waar ga je heen?’ vroeg Jasmijn.
‘Naar Lucas’ antwoordde hij.
‘Oja, dat wist ik’ zei ze. ‘Ik bedoel ik wist dat Jordi er ook heen ging’ stuntelde ze met haar woorden.
‘Kom Jas we moeten hier in’ zei ik.
‘Tot vanavond’ zei ik tegen Dustin.
‘pfoe’ pufte Jasmijn. ‘Gelukkig heeft hij niet alles gehoord’ zei ze toen we de bocht om waren.
‘Nee inderdaad’ zei ik.
‘Jij en Daan?’ proestte ze.
‘Ik moest toch wat verzinnen’ lachte ik.
‘Op zich passen jullie wel bij elkaar’ zei ze met een twinkeling in haar ogen die ik donders goed kende.
‘Als je het maar laat!’ riep ik.
‘Oké, oké, maar als je toch nog wil moet je het maar even laten weten hoor’ lachte ze.
‘Gaat Daan ook naar Lucas?’ vroeg ik geschrokken.
‘Volgens mij wel hoezo?’ vroeg ze.
‘Straks vertelt hij het aan Daan’ zei ik nog steeds geschrokken.
Daan was aardig, maar ik wilde niet dat hij dacht dat ik verliefd op hem was. Want dat was ik niet. Vandaag op de sportdag hadden we wel veel gelachen. Daan kon het met iedereen wel goed vinden.
We liepen de patatzaak in, bestelde ons eten en gingen zitten.

Ik ga gewoon verder, of jullie het nou willen of niet! :grin:

Zo irritant als mensen geen punt achter een spreekzin zetten.

Tja, sommige dingen zijn nou eenmaal irritant.

je moet verder gaan!

Wow, ja nu je het zegt! OMG, ik haat het verhaal nu echt!

-----------------------

pff,

GA ALSJEBLIEFT VERDER! :grinning:

Wahahah, readingbooks! :blush:

Ik ga zo weer verder! :slightly_smiling_face:

‘Ik hoop dat Dustin zijn mond houd’ zei ik.
Jasmijn knikte, ‘We kunnen Jordi altijd nog een sms’je sturen’ zei Jasmijn.
Ik knikte, ‘vragen of Dustin zijn kop houd’ zei ik.
‘Ja’ zei ze. ‘Zal ik dat doen?’ vroeg ze.
Ik knikte, ‘doe maar als we thuis zijn’
Onze bestelling was klaar en we reden zwijgend naar mijn huis.
‘Nou ja laat anders maar, dat sms’je’ zei ik toen ik een patatje in mijn mond stopte. We zaten op de bank voor de tv.
‘Misschien maken we het zo alleen maar erger en het heeft toch ook wel wat spannends’ grinnikte ik.
Er verscheen een glimlach op Jasmijn’s gezicht, ‘inderdaad’ zei ze. ‘Daan vind dit soort dingen alleen maar leuk en hij zou het zelf ook doen denk ik’
Ik knikte, ‘Hij weet toch wel dat het niet waar is’
‘We vragen Daan zijn nummer vanavond en dan gaan we hem de hele avond plat sms’en’ giechelde Jasmijn.
Jasmijn had wel vaker dat ze sms’te met een jongen. Meestal was het een vriend van Jordi. Bij Dustin was Jasmijn heel verlegen en durfde ze niet zo veel.
‘Dustin is anders’ had ze gezegd.
Dat had ze nooit met jongens, ik merkte echt dat ze verliefd op hem was. Ik at mijn laatste patatje op en keek naar de klok, half zeven al. Ik keek naar de tv er was een of ander dom liedje aan. Verbaasd keek ik er even naar,
‘hoe kan zo’n liedje nou op MTV zijn?’ vroeg ik me hardop af.
Jasmijn knikte, ‘hoe wil die vrouw op die leeftijd, in die kleding en zo’n stem nou beroemd worden?’ zei ze.
Ik schoot in de lach, ‘zeker voor mannen zonder baan, die de hele dag voor de tv hangen bij hun moeder en een buik hebben van hier tot Tokio’
‘Nu beledig je mijn man’ zei ze bekakt.
‘Je noemt me geen je! Hoe durf je, voor jou ben ik u! en schaam je je niet?’ vroeg ik lachend.
‘Ja, maar ik zou me erger schamen als ik jou man had’ lachte ze.
Jasmijn en ik konden raar doen als we melig waren. We verzonnen de raarste, gekste verhalen en voerde de meest krankzinnige gesprekken. Wat eindigde met de slappe lach.
‘Wat een vreselijk liedje zeg’ zuchtte ik nog na lachend.
‘Zullen we ons gaan klaar maken?’ vroeg ik toen het liedje was afgelopen.
‘Ja is goed’ knikte ze.
We liepen naar boven en ik pakte mijn camera.
‘Jaaa!’ riep Jasmijn enthousiast.
We maakte gekke maar ook mooie foto’s en lagen de hele tijd in een deuk van het lachen.
‘Roos zo moet je je haar doen’ zei ze vrolijk toen ik wat aan het rommelen was met een paar klemmetjes. Ik had er net 1 aan elke kant gedaan.
Ik moest toegeven dat ik het ook wel leuk vond staan. Ik keek op de klok, het was alweer kwart over 7.
We maakten ons nu echt klaar, ik deed wat mascara, oogpotlood en wat lipgloss op. Ik hield niet zo van dat overdreven gedoe met make-up dit vond ik wel goed voor vanavond.
‘Zou Daan het al weten?’ vroeg ik me hard op af.
‘Geen idee dat zullen we zo wel zien denk ik. Zullen we gaan?’ zei ze.
Ik knikte en stapte op de fiets, samen fietsen we naar onze school toe. Het was al best druk ik keek rond of ik Denize en Frederique zag staan. Ik zag ze niet maar Daan wel hij glimlachte. Zenuwachtig glimlachte ik terug.
‘Ik denk dat hij het al weet’ zei ik tegen Jasmijn. ‘Ik heb toch niet gezegd welke Daan?’ vroeg ik.
‘nee volgens mij niet’ antwoordde ze.
Dan kon ik altijd nog zeggen dat het iemand van vakantie is.
‘Hello’ zei Denize vrolijk.
Gelijk dacht ik aan wat Donna tegen Jasmijn had verteld. Donna kwam aangelopen, wat moet die nou weer hier? dacht ik verbaasd.
‘Haai’ zei ze en duwde Frederique opzei.’hé’ zei Frederique boos. Maar Donna schonk er geen aandacht aan.
‘Ieh , Denize wat zie je eruit’ zei ze arrogant.
De vrolijkheid de ze daarnet had gehad was meteen verdwenen. Denize maakte altijd haar eigen kleding, ze vond het leuk en kon het goed. Ik snapte niet wat Donna hier mee wou bereiken, ze zag er juist super leuk uit.
‘Maakt dat jou wat uit dan?’ vroeg Denize.
‘Ja, het doet zeer aan mijn ogen’ lachte ze.
‘pff’ pufte ik.
‘Wat?’ vroeg ze beledigd.
‘Wat heb je ineens tegen haar, zeg?’ vroeg ik verbaasd.
Wat ik tegen haar heb?’ herhaalde ze.
‘Ja dat hoorde je toch.’ Zei Denize.
Even was ze stil, ‘tsu’ zei ze en liep weg.
‘Deniz je ziet er echt fantastisch uit’ zei Jasmijn. ‘Ze heeft gewoon geen smaak’
‘Ach ze kan de pot op’ zei Denize. ‘Op de camping was ze ook al zo raar, ze zat alleen maar te slijmen bij Bastaan maar hij mag haar niet’ vertelde ze.
Jasmijn en ik keken elkaar tegelijk aan, ‘ze heeft tegen mij gezegd dat Bastiaan jou helemaal niet wou en hij heel erg lelijk is’ zei Jasmijn voorzichtig.
‘Echt?’ vroeg Denize verbaasd.
‘Ja, volgens mij is ze hartstikke jaloers’ zei ik.
‘Bastiaan haat haar’ zei ze.
‘Je moet haar gewoon negeren hoor’ zei Frederique.
Ze knikte, ‘zullen we gaan dansen?’ vroeg ze.
We liepen de dansvloer op en begonnen te dansen tot Daan en Dustin naar ons toekwamen lopen. Jasmijn tikte me giechelend aan.
‘Hee Rozan’ zei Daan vrolijk.

Hurry up!

Verdeeer, krijgt ze iets met Daan? ^^.