Alleen wat jullie vergeten, is dat een goede nagelstyliste goede materialen gebruikt… en kennis heeft van verschillende type nagels en de staat waarin nagels verkeren.
Er zijn zoveel verschillende factoren waar een styliste rekening mee moet houden wanneer zij een set plaatst/nabehandeld.
Daarnaast zitten er in de goedkopere poeders voor acryl 99 van de 100x de verschrikkelijk schadelijke stof MMA. Een styliste met respect voor zichzelf zal deze ook niet verwijderen, en wanneer ze dit wel doet altijd een mondkapje dragen en een afzuiger aanhebben.
Wanneer je zelf kwaliteitsproducten gaat kopen, ben je een godvermogen kwijt.
Ik ben styliste, en ik betaal voor mijn potje poeder al bijna 50 euro ex btw… en daar ben je zo doorheen.
Wat betreft gelnagels zetten, dit is geen kwestie van een laagje gel plaatsen zoals de meeste denken.
Ook hier zitten de nodige haken en ogen aan, en anatomie en theoretische kennis is hierbij ontzettend belangrijk. Nagels die gezet zijn zonder al deze kennis doen simpelweg niks anders dan de eigen nagel beschadigen, en vroeg of laat kom je hiermee op het punt dat je je handen nog niet in afwas water kan zetten zonder dat je gaat gillen…
Wil je goede nagels (laten) zetten, zonder je eigen nagels te beschadigen… zal je echt of een dure cursus moeten gaan volgen… Of naar een styliste met een gedegen cursus moeten gaan.