Hoi meiden,
Ik pas al een geruime tijd op bij mijn vaste oppasadres.
Dit was meestal alleen savonds van bijv. 7 uur tot 12 uur en daar kreeg ik 5 euro per uur voor.
Ik pas op 2 kinderen op, 1 van 3 jaar en 1 van 6 jaar oud.
Nu heb ik pas de hele dag van 9 tot 4 uur opgepast en toen kreeg ik 22 euro van ze!
Toen ik vroeg waarom dit zo weinig was antwoorde ze dat ik 3,50 per uur kreeg als ik alleen de kleine had en als ik beide kinderen had kreeg ik 5 euro per uur.
Het kind van 6 jaar is op school van 8 tot 12, komt tussen de middag eten en gaat dan weer naar school tot 3 uur.
Ik vroeg me af hoeveel jullie krijgen per uur?
Ik heb gelezen dat dit ook ligt aan je eigen leeftijd, hoeveel kinderen je hebt en wat je moet doen maar ik vind dit persoonlijk heel erg weinig.
Ik ben nu 23 jaar oud, heb ong 3 jaar geleden de opleiding helpende zorg en welzijn niv 2 afgerond (ouderen EN kinderen) en veel stage gelopen op kinderdagverblijven, scholen enz.
Ik heb dus de nodige ervaring.
Ook is het zo dat ik daar niet alleen stil zit.
Ik moet de jongste de hele ochtend vermaken, dan de oudste uit school halen, samen met ze eten, weer naar school brengen, de jongste naar bed doen/luier verschonen en dan de oudste weer uit school halen. (+ het komt ook nog wel eens voor dat ik met ze naar zwemles moet)
Dus het is ook niet zo dat ik de hele dag op de bank kan zitten en een beetje tv kan kijken.
ik heb ook een autorijbewijs in mijn bezit.
Het meest irritante vind ik dat ze het ook niet goed regelen voor me.
Ik moet de jongste iedere keer meenemen naar school want die kan niet alleen thuis blijven maar ze hebben geen fiets met kinderzitje voor me en ik kan ook niet met mn eigen auto omdat ik geen kinderzitje heb / kan lenen.
Nu moet ik dus iedere keer naar school lopen met de kleine van 3 terwijl de oudste met de fiets is en ze hebben maar 1 uur pauze en in dat uur moet ik haar halen, naar huis lopen, eten en weer weg brengen.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb met ze overlegt en ze willen me niet meer gaan betalen omdat het volgens hun marktconform is en ze bij de gastouder ook zoveel betalen. (maarja ik moet daar de hele dag bij hun zitten en de gastouder kan evt thuis nog wat doen)
Ik vind het oppassen heel leuk maar met het uurloon ben ik het niet meer eens, als ik ‘‘normaal’’ werk zou doen zou ik op de 8 euro per uur zitten dus ik vind 6.50 per uur niet eens zo heel veel gevraagd.
Het komt ook vaak voor dat ze me savonds om half 12 nog appen of ik de volgende dag kan komen oppassen vanaf 8 uur en heb ze eigelijk nooit laten zitten of nee gezegd.
Ben benieuwd naar jullie meningen hierover…