Utrecht Centraal Station

Ik heb een vraagje, misschien heel dom maar…
Ik moet aanstaande zaterdag vanuit Limburg met de trein naar Amsterdam. Nu moet ik 2 keer overstappen: 1 keer in Eindhoven en 1 keer in Utrecht. Nu weet ik dat het spoor waar ik uitstap en het spoor waar ik weer in moet stappen tegenover elkaar liggen, dus dat is geen probleem. Maar die overstap van Utrecht: ik kom dan om 10.53u aan op spoor 5 in Utrecht en dan moet ik om 10.55u de trein op spoor 7a hebben (2 minuten overstap tijd dus maar!). Nu is mijn vraag: liggen deze sporen 5 en 7a tegenover elkaar of moet ik dan eerst nog trappen omhoog of omlaag, want hij lijkt mij dan erg onwaarschijnlijk om het in 2 minuten te halen. En ik moet eigenlijk wel echt die aansluiting hebben, anders ben ik bang dat ik te laat in Amsterdam aankom. Heb een intake voor mijn vervolgopleiding dus te laat komen zou niet echt een goede indruk achterlaten :wink:

op de site van ov http://www.9292ov.nl/

denk niet dat 5 en 7 naast elkaar liggen

anders neem je een trein eerder? dan weet je zeker dat je optijd bent.

RENNNUHHHHHH

Klopt, maar dan loop ik zometeen 1,5 uur in Amsterdam niks te doen omdat ik veel te vroeg ben in het geval ik de aansluiting wél haal hahaha.
Ik heb ook al op de site van de NS gekeken voor een plattegrond van utrecht centraal maar die afbeelding doet het niet :S

Is vlak bij elkaar, wel even de trap/roltrap op een paar stappen en dan weer bij het goede perron naar beneden met de trap of roltrap.

2 min is wel erg krap, maar is opzich te doen. Alleen op het moment dat je terug maar heel even vertraging heeft, dat mis je de overstap (kun je waarschijnlijk een half uur wachten)

Dan zou ik toch liever eerder naar Amsterdam gaan en daar de stad in duiken haha.

KLIK

Als het goed is, is dit de plattegrond. Kom je op 5a of 5b aan? dat is namelijk nogal een verschil.
Maar voor zover ik kan zien, liggen 5 en 7 naast elkaar aan hetzelfde perron, dus je moet niet al te veel problemen hebben met overstappen. Maar gaat er maar 1x per anderhalf uur een trein vanuit limburg naar utrecht? Nee toch?

ze liggen bij elkaar:) zelfde perron zegmaar! dus geen probleem
ik stap iedere week op bij spoor 5 dus ik weet het bijna 100% zeker
(anders sta ik mooi voor lul)

Haha, er bestaat geen spoor 6 dus ze liggen tegenover elkaar! Ik kom er zo’n beetje élke dag langs maar het viel me afgelopen week pas op! Ik moet je wel zeggen dat de NS nog wel vaak faalt, ik mis héél vaak mijn aansluiting dus als je echt op tijd wilt komen dan zou ik je toch aanraden om eerder daarheen te gaan! Je kunt daar ook best leuk shoppen!

Okée! Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Moet nog even kijken of ik dan niet tóch een trein eerder pak, want ik zou maar vertraging hebben, maar komt goed :slightly_smiling_face: Thanks!

en hoeveel speling heb je nog? want vanuit utrecht gaan er heel veel treinen naar Amsterdam, dus hoe erg is het als je net die ene aansluiting mist?

Ja, klopt inderdaad. Zie het nu pas hahaha! Oah in dat geval komt alles wel goed! :slightly_smiling_face:

gelukkig :slightly_smiling_face:

have a nice trip xD

5 en 7 liggen naast elkaar. heb je maar 3 sec. voor nodig