Utorrent & films downloaden, vraagje voor ervaringsdeskundigen haha!

Hoi allemaal!

Ik heb zojuist utorrent gedownload en download nu mijn eerste film ermee. 1,5 jaar geleden ofzo heb ik wel nog eens wat andere films gedownload, maar toen lukte het nog gewoon via een internetsite zonder een programma.
Ik ben echt een noob met dit soort dingen, en hoop dat mensen die dit programma al langer gebruiken me even kunnen helpen.

Zorgt utorrent/films downloaden voor problemen/crashes/virussen (heb avg antivirus erop) of andere dingen waardoor mijn laptop beschadigd kan worden? Want ik heb namelijk ongeveer een maandje een nieuwe laptop en mijn oude was pretty damaged door van allerlei downloadpogingen en weet ik het wat, antivirus was er ook een keer zomaar vanaf gegaan enzo. Ik heb echt zeer weinig verstand van dit soort dingen maar wat ik wel weet is dat ik niet van plan ben over een week/maand/jaar weer een nieuwe laptop te kopen.

Waarschijnlijk is dit echt een simpele vraag, maar ik zou het graag horen van mensen die dit programma al langer gebruiken, ik weet dat ik ook gewoon kan googlen maar ik heb liever jullie ervaringen haha.

Liefs!

Als je gewoon de juiste download en niet troep kan er weinig gebeuren volgens mij. En als je die torrents verwijderd en niet alle films op je laptop laat staan.

bij mij is het nog nooit fout gegaan en ik download al 3 jaar via torrent.

Wel raad ik je aan om bittorrent te downloaden want die is beter.

Ik heb zelf vuze, vind ik zelf wel goed werken.

bij mij werkt het perfect, maar ik mag gewoon niet te veel tergelijkertijd downloaden,
want dan vertraagd die mijn computer zo hard!
maar voor de rest, moet je gewoon de juiste torent kiezen, die niet te groot zijn.

Het zal allemaal goed gaan mits je een goede virusscanner hebt en van betrouwbare bronnen download!

Je moet naar seeds kijken, hoe meer hoe beter. Dan is er ook een kleinere kans dat je troep op je pc download.

Dat is niet altijd zo, ik download regelmatig avi. of mp4. bestanden. Geen idee of hij rar. opent maar VLC is een programma wat een stuk meer kan dan die van Windows.

Een rar bestand kun je het beste uitpakken met winrar (gratis te downloaden). Winrar heb je namelijk ook meestal nodig als je ondertitels wil downloaden (ondertitel.nl is veel gebruikt hierbij). Als ik download doe ik dat meestal van kickass torrents, isohunt of piratebay. Ik kijk dan naar hoe groot het bestand is, naar het aantal seeders en naar de comments.

Weet iemand hier ook toevallig hoe je een progamma moet cracken. Of hoe dat maar heet? :flushed:

Dat is als het helemaal zelf wil doen en geen ervaring hebt vrij moeilijk. Het is makkelijker om het gewoon van internet te plukken als je niet zo handig bent (althans, als ik denk hoe jij het bedoelt).

Ik zou BS PLayer gebruiken, die vind ik zelf echt heel fijn en het is gratis + je kan de ondertitels er vanaf daar opzetten ipv apart downloaden

Kijk ook even bij de comments van de torrent-site, daar commenten mensen soms dat het een virus is, of het geluid goed is en hoe het beeld is.