USA kledingmaten

Oke, ik maak ook even een topic aan in de hoop dat mensen dit weten, aangezien ik het gewoon echt niet meer weet.

Ik heb op een amerikaanse site een broek gevonden die ik echt heel erg graag wil hebben, maar nu is het probleem dat de maten bestaan uit 1 3 5 7 9 11 en 13.
De normale maten van de usa zoals 2 4 6 8 10 en 12, ken ik ondertussen wel en weet ik ook waar die gelijk aan staat, maar als ik die oneven aantallen zie, dan heb ik werkelijk geen idee.

op internet vond ik dit:

Standard Size / U.S. Size:
XS // 00-0
S // 1 - 3
M // 5 - 7
L // 9 - 11
XL // 13

Maar nu ben ik weer de slimmerd, want waarom zijn er 2 nummers voor S? 2 nummers voor M? en 2 nummers voor L en XL?

Weet iemand hier iets meer over, want ik weet het namelijk echt niet en ik snap het ook niet!

alvast bedankt!

P.s. Ik weet niet of het topic hier goed staat, is dit niet het geval, hoor ik het graag en verwijder ik hem gelijk!

Ik denk dat ze bedoelen dat het bijv. Bj maat s van maat 1 tot 3 gaat, dat je het kaat maar zeggen kan stretchen

Ja maar als ik het artikel aanklik en een maat moet kiezen, dan is 1 en 3 beide apart…

Niemand verder…?

ik heb zelf veel broeken en shortjes in Amerikaanse maten, normaal heb ik maat 36 en USA maat heb ik meestal 3.

Dit zijn de maten:
0= XS (32)
1= XS/S (34)
3= S (36)
5= S/M (38)
7= M (40)
9= M/L (42)
11= L (44)
13= XL (46)

DANKJEWEL! hier heb ik heel veel aan!

Wauw, die Amerikaanse maten zijn handig zeg XD