Urineverlies

ik ben 13 jaar en heb heel erg last van urineverlies. Vooral als ik op school ben, als ik dan op een stoel ga zitten en na 10 minuten sta ik op dan zit er een hele plek, het is een beetje gelig als ik in mijn onderbroek kijk… Weten jullie wat ik hiertegen kan doen?

Zeh dokter.

Wacht, als je zit, zit er een hele plek, maar in je onderbroek slechts een plek? Wtf?

Volgens mij heb je het over afscheiding.

edit; eerlijk gezegd snap ik het echt niet xD

je hebt hiervoor speciale inlegkruisjes.
maar omdat je zo jong bent kan het ook het begin van afscheiding zijn.

zit het alleen in je onderbroek of lekt het door je jeans op de stoel? is het een beetje dikkig of is het waterig? en krijg je het alleen als je gaat zitten? hoe vaak per dag ga je naar de wc om te plassen?
ik zit zelf namelijk te denken dat je afscheiding ziet in je onderbroek. maar ga er anders mee naar de docter. dit lijkt heel schaamtelijk enzo, maar ik denk dat je het beschamender vind om hier voor altijd mee rond te lopen toch :stuck_out_tongue: ?

afscheiding krijg je toch als je nog niet ongesteld ben, dat ben ik nl al wel…:flushed: Ik snap het allemaal niet zo goed :grinning:

Volgens mij vanaf je ongesteldheid krijg je juist afscheiding. Is heel normaal.

@ doenie: het lekt als het ware door mijn jeans, want het voelt heel waterig alsof ik in mijn broek heb geplast… Ik droeg gister een witte broek, die is helemaal vies nu…

afscheiding krijg je idd niet in de week dat je ongesteld bent want dan komt noujaa bloed en al die zooi eruit (tuurlijk heb je dan waarschijnlijk ook een beetje afscheiding maar dit is dan bruin/rood gekleurd xD )
afscheiding heb je in de 3 overige weken van de maand. dit is een beetje dikkig / slijmerig en het kan wit achtig zijn of een beetje gelig.
dit is heeeel normaal en elk meisje heeft dit. de ene heeft het meer als de ander. zoek het anders maar op op internet wat het is en doet :slightly_smiling_face:

ik denk dat jij wat beter op moet letten bij verzorging of biologie ofzo.

maar is gewoon afscheiding. inlegkruisje erin en klaar.

dan kan het idd misschien wel urine verlies zijn. heb je het al verteld tegen je moeder? misschien heeft zij hier ook wel last van of vroeger last van gehad.
ga er maar zo snel mogelijk mee naar de docter. die weet er vast wel wat op! :slightly_smiling_face:
in tussen tijd kan je misschien wel een maandverbandje in je onderbroek dragen. die kan dan je “mysterie” opvangen in tussen tijd tot je er wat op gevonden hebt.

ik moet dus gewoon inlegkruisjes kopen? Nog een speciaal soort ofzo :stuck_out_tongue: Ben niet zo goed in dit soort gedoe, ben net een paar keer ongesteld geworden… ben nog nieuw hierin

Ik kan het niet tegen mijn moeder vertellen, die woont ergens anders (gescheiden ouders, woon bij mij vader)

Ik denk dat je toch beter even de huisarts kunt bezoeken als je broek echt vies wordt na één dag. Een beetje afscheiding is normaal, maar dit is wel erg veel.

ik weet ook niet zo veel over inlegkruisjes. ik geloof dat de meeste soorten merken van maandverband ook wel inlegkruisjes in hun assortiment hebben.
zoals ik al eerder zei: vertel / vraag het aan je moeder en ga naar de docter.
ik vind je probleem helemaal niet zo gek. ik denk dat meer meisjes/vrouwen hier last van hebben als je denkt!

kan je haar toch bellen?

ik ga wel inlegkruisjes kopen, ik denk dat het dan wel lukt, dank jullie wel voor de tips enzo…

oke dank kan ik me wel voorstellen dat je vader hier niet zo veel van af weet haha :stuck_out_tongue: noujaa in ieder geval kan je het alsnog tegen hem vertellen en maak zo snel mogelijk een afspraak bij de docter.
en gewoon in tussen tijd maandverbandjes / inlegkruisjes gebruiken om het op te vangen.

word moeilijk, heb al 2 jaar geen contact meer met haar…

@ Doenie, waarom een afspraak bij de dokter? Dit is gewoon afscheiding, daar heeft iedereen last van. Niks ergs aan. Als je er echt last van hebt en je vindt het vervelend dan kun je idd inlegkruisjes gebruiken, maar het is beter om het niet te doen. Inlegkruisjes gaan snel broeien waardoor je weer meer kans hebt op infecties of nog meer afscheiding. Niet dat ze slecht zijn ofzo, maar als je er geen last van hebt zou ik ze niet altid gebruiken.