Urgg, mijn haar

Hooi hooi,

Mijn haar is snel statisch en vet, maar ik heb het nooit los, want dan wordt het sneller statisch en vet en klitterig enzo…
Maar duss ik weet niet wat ik met mijn haar aanmoet …
Heeft iemand een shampoo tip ??
Haha, liefs x

Natuurlijke shampoo, zonder al die chemische dingen erin kan helpen

en niet te vaak wassen, dan wordt het zoizo sneller vet.

^ weet je dat het echt super irritant is om te proberen om je haar minder vaak te wassen :’). Ik was het ook elke dag en dan sta ik de volgende dag op van ‘vandaag ga ik mijn haar niet wassen!’ het eerste wat ik dan doe ik onder de douche springen vanuit school omdat ik me zo funzig voel. - sorry voor mijn offtopic verhaal :slightly_smiling_face:.

Ik heb niet last van vet haar, maar van HEEL erg statisch haar… Dus ben ook benieuwd of daar tips voor zijn ( en niet zo’n zogenaamde borstel die je haar ontlaadt) Het is zo erg, ik geef ook echt stroom af als ik mensen groet met kussen op de wang… Als ik uit de auto stap krijg ik een optater van de deur… Als ik met mijn hand of borstel 1 keer door mijn haar ga staat het meteen overeind.

Ik heb het trouwens alleen in koude periodes… 2 weken terug met het mooie weer had ik er geen last van, nu weer heel erg.

^Klopt komt door het weer, heb ik ook altijd in de winter enzo. Valt niet heel veel aan te doen. Gewoon veel haarlak :grinning:

Tegen de vetheid moet je het minder vaak wassen. Als je het nu elke dag wast moet je het om de dag gaan doen. Als je dan droogshampoo gebruikt om de dag dat je het niet gewassen merkt ziet het er ook nog schoon uit. En op een moment raakt je haar gewend aan het minder wassen en kun je het zonder droogshampoo aan zonder de 2e dag een vette kop te hebben.

Tegen statischheid je haren niet met een plastic borstel kammen maar een houten. En misschien zijn daar nog producten tegen?

nou, van een houten borstel wordt mijn haar alleen maar statischer hoor >.<
en als je haar vettig is is wassen toch juist goed? of ben ik nou gek?

Maar je kunt jezelf wel douchen, maar dan doe je je haar op een knot of zo zodat het niet nat wordt. Dan voel je je misschien minder ‘funzig’ haha. Het is beter voor je haar om het niet iedere dag nat te maken en het te wassen.

Dan is in jou geval en ook voor statische haarproblemen een echt zwijnen haren borstel een betere keuze. Over die houten kammen en borstels, deze zijn wel van echt hout gemaakt maar worden afgewerkt met een kunstof harslaag die ervoor zorgt dat door de wrijving alsnog statische lading op je haar onstaat. Die kunstof harslaag op houten kammen is gedaan om te voorkomen dat het hout haar splinteren of barsten tijdens het gebruik.

biershampoo gebruiken. en laat het een keer goed masseren bij de kapper. je hoofdhuid bedoel ik dan. wij weten precies wat er goed voor is.

ik was mijn haar al om de dag, maar de dag dat ik het dan moet wassen is het zo vet dat ik er patat op kan bakken :S

JE haar raakt gewend aan het vele wassen, het wordt steeds sneller vet. Door minder vaak te wassen kickt je haar als het ware af van het vele wassen en wordt het ook minder snel vet.