Urbanoutfitters Amerika

Hallo !
Ik wilde graag weten hoe het zit met de invoerkosten voor spullen van de Urbanoutfitters van de Amerikaanse site, ik kan op internet nou niet duidelijk vinden of ik invoerrechten zou moeten betalen, het bedrag van mijn bestelling inclusief de verzendkosten is 53,77 euro.
Iemand enig idee, of iemand die al eens bij de amerikaanse site besteld heeft ?
ik kon het namelijk niet vinden op google

alvast bedankt !

Vanaf 22 euro (exclusief) betaal je invoerrechten + er komt nog btw overheen.

Ik weet niet precies wat je aankoop bedrag is(verzendkosten van 30-35$ gekozen gok ik?) maar daar moet je dus 21% bovenop tellen en 13 euro.

De winkel zit ook gewoon in A’dam eh!
Misschien wat makkelijker

het is een online exclusive haha

Websites als invoercalculator.nl geven wel een redelijke schatting! Op de website van de douane staat gewoon een pagina met een overzichtje van douanekosten etc, maar misschien kon je dat niet vinden omdat je specifiek op UO zocht. Zolang een website buiten de EU valt wordt er min of meer hetzelfde bedrag/percentage gehanteerd, ongeacht locatie of welke website het is/, dus als je had gezocht op bijvoorbeeld “hoeveel douanekosten moet ik betalen” had je het meteen gezien.

:slightly_smiling_face:

ja ik heb iets van de belasting gevonden dat als het bedrag tussen de 22 en 150 zit dat je dan géén invoerrechten betaald maar wél btw dus dat zou dan 11 euro zijn en ja de bestelling is $74 met $30 verzendkosten, maar ik snapte er vrij weinig van door die grenzen

ahaa, ja ik heb inderdaad specifiek op UO gezocht, wat dom haha, bedankt !