Urban design

hallo, ik doe dit jaar mijn examens (vmbo-tl). ik wil na mijn examens graag de opleiding Middenkaderfunctionaris Verkeer en Stedenbouw/Urban Design gaan doen. voor de mensen die niet weten wat het is: Als urban designer bepaal jij hoe de omgeving eruit ziet. van park tot plein, en van hoogbouw tot natuurgebied. je bepaalt de kleinste dingetjes, van hoe de stenen liggen op een plein tot welke bomen er staan in het park. hierbij werk je met programma’s als Autocad, Photoshop, Illustrator etc., maar ook met maquettes en zelf met potlood gemaakte 3D-tekeningen en nog veel meer.
mijn vraag is… heeft een van jullie een opleiding gedaan in deze richting? of studeert architectuur of urban design aan hbo of zit op de mbo-opleiding urban design? zoja, hoe bevalt het jullie? wat zijn de plus en minpunten van de opleiding? is er werk in te vinden? en voor de mensen die dit niet doen, wat vinden jullie ervan? zou jullie het leuk lijken? en wat doen jullie zelf voor opleiding? ik meld me namelijk voor de zekerheid voor meerdere opleidingen aan, dus ik vind het altijd leuk om te horen wat jullie doen zodat ik daar ook over na kan denken. alvast bedankt hihi! x

Ik weet niets van de opleiding en dergelijke, maar ik denk zeker wel dat hier werk in te vinden is aangezien dit een gemeentelijke baan is en gemeentes vaak nonstop dingen aan het herstructureren zijn in hun stad (deels om werkgelegenheid te creëren, deels om het veiliger te maken).

Maar verder zou je op andere reacties moeten wachten. Ik vind het wel heel tof klinken!

Klinkt wel tof inderdaad. Maar vooral jij moet het leuk vinden he :wink:
En ik denk dat hier wel werk in te vinden is omdat het een constant bewegende sector is.

Oke hartstikke bedankt! xx