upstream

Heei, ik ben net begonnen met schrijven, wat vinden jullie ervan? Moet ik doorgaan?

Langzaam liep ik langs het strand. Ik wilde nog helemaal niet naar huis. Deze dag was verschrikkelijk geweest. Hij kon gewoon niet meer erger worden. Ik haatte mezelf. Hoe kon ik zo stom zijn? Hoe kon ik denken dat ook maar iemand me zag staan? Logisch, wie kijkt er nou om naar zo`n lelijk varken als ik. Ze hadden gelijk. Ik had niets. Ik kon niets. Ik was niets. Hoe kon ik zo dom zijn? Ik bleef stil staan en keek naar de lucht. De zon ondergaande zon kleurde de wolken licht roze. De zon, het water, de wolken. Zij zouden me nooit verraden. Ze zouden er altijd voor me zijn. Altijd.
In de verte zag ik m`n huis. Ik wilde niet naar huis, ik wilde nooit meer naar huis. Ik wou dat ik voor altijd hier kon blijven, van de zee genietend en kijkend naar de zonsondergang. Maar dat kon niet, ik kon het niet over mijn hart krijgen mijn moeder zo veel pijn te doen, dus liep ik maar weer verder.

Het verhaal komt trouwens een beetje langzaam op gang, sorry daarvoor, maar als je blijft lezen wordt het echt leuk (dat is wel de bedoeling in ieder geval)

Leuk geschreven , alleen zou je misschien kunnen erbij zetten waar het verhaal een beetje over gaat gaan ? :relieved:

En ik ben wel benieuwd naar meer.

Nee, juist niet erbij zetten. Dan blijft de spanning erin. (:

Verder!

Ja das ook waar :ok_woman:

-

Heei, bedankt voor jullie reacties, fijn dat jullie het leuk vinden. Tips zijn welkom.
Hier nog een kort stukje.

Het avondeten leek wel een eeuwigheid te duren. Ik had helemaal geen honger. Ik wilde zo snel mogelijk van tafel, naar m`n kamer, weg van het eten. Ik schoof m`n bord naar voren.
‘Ik zit vol.’
Mijn vader keek op van zijn bord.
‘Dat kan niet, je heb nog helemaal niets of!’ zei mijn vader verontwaardigd. ‘Je moeder heeft er zo haar best op gedaan.’
‘Echt wel, je hebt hartstikke veel opgeschept. En vanmiddag heb ik een broodje gegeten.’ Ik stond op en liep naar mijn kamer. Ik zette mijn computer aan. Ik was helemaal niet in de stemming voor huiswerk. We hadden vandaag een opdracht voor Nederlands meegekregen, iets van een boek over zelfvertrouwen, wat ik dus niet heb gelezen en ongelofelijk saai was. Toch opende ik Word en begon te typen.
Na vijf minuten kwam ik er achter dat de achterkant van een boek niet genoeg is om er een verslag over te schrijven. Dus opende ik het internet en zocht ik naar de eerste samenvatting van het boek. Kopiëren, plakken, klaar. Nu alleen nog even uitprinten.

verder ! x

Echt super leuk!
Verder schrijven!!
Ben benieuwd waar het heen gaat.
xx

Leuk Marleentjee! Lekker doorgaan :wink:
xx

Hahaha ja ik ook :wink:

Fijn dat jullie m zo leuk vinden! Hier is nog een stukje:

Mijn wekker ging vroeg. Nou ja, eigenlijk laat. Als je het goed bekijkt. Te laat om een kans te maken om op tijd op school te komen maar te vroeg voor de slaap die een normaal persoon nodig heeft. Snel douchen en zonder in de spiegel te kijken aankleden. Ontbijt overslaan en snel naar school. Zoals gewoonlijk was ik te laat. Ik was het schoolplein nog niet of de bel ging al.
De vrouw die gewoonlijk achter de balie zat herkende me zo onderhand wel. Ze had al een briefje in haar hand voordat ik de kans had gekregen om mijn smoes te vertellen. Op het briefje stond ongeldige reden. ‘Maar mevrouw, u moet weten er was zo’n enorme vrachtwagen en die, u weet wel, wilde dus niet aan de kant en dus…’
De vrouw hield haar hand in de lucht als gebaar dat ze er niets van wilde weten. Ik was te moe om er tegenin te gaan. Mijn eerste les was zoals gewoonlijk: vermoeiend. Het duurde veel te lang en ik was veel te moe. Zo was eigenlijk de hele dag wel. Nederlands was nog het ergste, ik was blij dat ik iets had om in te leveren want het bleek dat mijn docent niet in zo’n goede bui was en alle leerlingen zonder verslag een één kregen. Het was misschien wel van internet, zelfs plagiaat. Maar mijn docent was vast te oud om te weten dat zoiets als internet bestond. Althans, dat hoopte ik. En zo niet? Had ik toch een één gekregen. Dus als je het zo bekijkt had ik eigenlijk weinig te verliezen. Ik glimlachte.

ga door!!!

Ga door Marleentje! Super goed,
ben erg benieuwd hoe het verder gaat!!!
Kusjeeee x x x

Ik fietste tot aan het paaltje waar je het strand gemakkelijk op kon lopen. Ik parkeerde mijn fiets daar. Ik had zin om te lopen. Over het strand naar huis te lopen. Die fiets zou ik later wel ophalen. Alles zou later wel komen. De zonnestralen werden door de zee weerkaatst. Een verdwaalde wolk schoof voor de zon en maakte een schaduw op het zand. Eindelijk was het weekend. Even mijn gedachte weg van school.

goedzo lievie! :kissing:
echt zo leuk verhaal! pas echt bij die tekening die ik er bij heb gemaakt :slightly_smiling_face:
xx

Wel jammer dat je stukjes echt zó kort zijn. Ik bedoel, 4 regels? Dan kun je beter nog even wachten met posten tot je meer hebt.

Ja dat klopt, sorry, ik was vergeten er wat bij te zetten, maar hier is nog een stukje:

Het weekend was veel te kort geweest om ervan te kunnen genieten, voor ik het wist was het al weer maandag. Het ging precies zoals elke dag. Veel te vroeg opstaan, veel te laat op school en veel te lange lessen. Engels, Wiskunde, Scheikunde, Nederlands…
Nederlands, zoals bij iedere les zat ik het hele uur onderuit gezakt aan mijn tafeltje achterin en keek uit het raam. Door het geroezemoes van de klas heen hoorde ik hier en daar cijfers. De mijne is me vast voorbijgevlogen, wat maakt het uit.
‘Misha, in verband met je verslag wil ik dat je na de les nog even bij me komt,’zei mijn leraar. Oeps…, hij kende het internet dus wel. Was hij misschien toch niet zo oud als ik dacht dat hij was of had hij een internetcursus gedaan voor bejaarden? Ik gokte op de tweede.
Wanneer de bel ging was iedereen sneller uit het lokaal dan een groep wilde meiden die Justin Bieber zien. Maar helaas had ik het lot dat ik nu hier in mijn pauze met mijn leraar over mijn gefakte verslag moest praten.

Ik heb trouwens volgende week proefwerkweek, ik probeer wel gewoon iedere dag een stukje te schijven. Maar ik weet dus niet zeker of dat gaat lukken volgende week!

Blijf schrijven!!

leeuk verhaal!