ups en downs

heee,

ik voel me de laatste tijd heel erg kut.
ik heb soms momenten, en dan begin ik spontaan te huilen.
terwijl er niks is, ik heb geen problemen niks
weten jullie iets wat me opvrolijkt?
want ik heb nu al sinds november
maar sinds een paar weken komt alles eruit,
dan word ik ineens heel erg boos of moet ik huilen
ikweet echt niet waardoor het komt.
ik praat er nu met iemand over, maar het helpt niet echt.
ik hoop dat jullie het een beetje snappen

xx

Ik heb er ook last van! Ik denk dat het bij mij vooral door alle stress met proefwerken, de winter en het rotweer, en nja gewoon allemaal stomme dingen bij elkaar komt!

Tip; Vertel het aan je beste vriendin en vraag of ze een relaxmiddag met je wil houden. Ga in bad, doe een haarmaskertje en een gezichtsmaskertje op, ga ondertussen gezellig kletsen of tijdschriften lezen, spoel alles af en uit, regel iemand een keer voor een massage, ga een paar dagen op tijd naar bed, doe vooral dingen waardoor je relaxed word.

Pubertijd! Heb je het de laatste tijd heel druk en stresserig gehad en ben je laat naar bed gegaan etc.? Dan kan je ook een beetje oververmoeid zijn en moet je vooral een beetje rust nemen. Doe verder gewoon dingen waar je vrolijk van wordt en als je ergens mee zit schrijf het dan op of praat er direct over. Het waait denk ik wel weer over.

Misschien door het grauwe weer dat alles grijzer lijkt? Dan kun je wachten op de zomer en komt het vanzelf wel goed, i mean zon,bloemen,ijsjes moeten je wel vrolijk maken :]

Het kan ook de puberteit zijn en dan gaat het ook vanzelf over. Aangezien je geen problemen hebt lijkt het me dus dat het een fase is.

dankjullie.

Ja ik doe ook leuke dingen, shoppen daar word ikzo vrolijk van.
maar dat is maar voor een tijdje van savonds voel ik me weer kut.
ik heb idd veel stress gehad, dus miss ligt het daaraan

x

Ik heb dat ook wel eens hoor, als ik het heel erg druk heb gehad, waardoor ik slechter slaap en waardoor ik minder toe kom aan leuke dingen, in combinatie met dit seizoen en dit weer maakt mij ook een beetje down. Maar dat gaat vanzelf weer over met een beetje rust en leuke dingen doen.

heb ik ook super erg last van, komt bij mij denk ik ook door mijn faalangst,
en daardoor slaap ik ook slecht en droom zelfs vaak over de toets die ik volgende dag krijg, zo eng

dan kan ik zo spontaan kwaad worden, en huilen, en met niemand praten
heel irri

alleen probeer ik dan altijd ff te gaan liggen, of muziek luisteren ofzo dat ik wat rustiger word, misschien helpt het ook bij jou?

Up

X

Ik was ook vergeten, ik droom ook hele rare dingen
bijvoorbeeld deze droom heb ik elke week.

ik ren door een donkere gang, en dan komt er een wit licht.
en ineens sta ik in de woonkamer van me vader.
en me vader staat tegen over me, en dan valt hij neer. dood.
of dan droom ik dat ik mishandeld word, of een ongeluk krijg.

dat heb ik sinds november. en ik word er zo bang van

Ik denk dat 't heel verstandig is als je naar de psychiater hiermee gaat; en je uit tegenover anderen… Hoe moeilijk 't ook lijkt, uiteindelijk is 't beter voor jezelf. Leg 't je ouders uit, neem iemand in vertrouwen, dat lucht op. Mensen die jou goed kennen weten misschien wel raad voor jou & een psychiater kan je helpen gewoon weer helemaal boven je downs te komen!
Succes&sterkte!

Woow dat van die dromen is wel eng! Ik zou naar een psycholoog gaan als ik jou was -psychiater is wel een beetje overdreven denk ik-, want dit is gewoon niet goed. En die ups en downs zou ik toewijzen aan de puberteit, maar misschien kan het evengoed geen kwaad om erover te praten met iemand die er verstand van heeft.

hormonen ?

Dankjullie

en hoe bedoel je hormonen?

ja dat is nu typisch puberteit heeft iedereen :stuck_out_tongue:
dat zijn stemmingswisselingen en komt door de hormonen serieus
had ik ook voor heel lang hoor
nu nog steeds , maar dan soms nog

Ik heb het ook, en weet ook niet wat het is.

Ik heb het ook… Deze winter echt supererg, echt zo’n winterdip. Nu word ik gewoon al blij door het weer :slightly_smiling_face: