Upgrade Windows 10, jullie ervaringen?

Hoi! Wie heeft de upgrade uitgevoerd van Windows 8 naar Windows 10, en wat vinden jullie er tot nu toe van?

Ik ben echt totaal geen computer nerd maar ik had van een aantal mensen gehoord dat ze de upgrade ook wel gingen uitvoeren omdat t chill zou zijn, dus ik dacht afgelopen weekend hoppa dat ga ik ook doen! Maar nu heb ik er een beetje spijt van, want m’n laptop is echt sloom geworden en de batterij gaat veel sneller leeg! Aaargh, stom.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik had nog windows 7 en ik vind het wel een goede verbetering eigenlijk.

Mijn laptop is namelijk wel sneller geworden haha, batterijgebruik weet ik eigenlijk niet, daar zal ik eens opletten.

btw, je hebt volgens mij een maand de tijd om weer te downgraden naar windows 8!

Ik vind windows 10 ook wel fijn. Eindelijk weer startmenu, laptop is iets sneller geworden, accuduur weet ik niet (ik heb mijn accu eruit omdat ik vooral op netstroom zit). Nvidia kwam ook snel met een nieuwe driver dus ook daar geen problemen gehad. Edge is ook een snelle browser, al hoop ik wel dat er snel extensies voor komen zodat ik weer adblock heb. Tot die tijd gebruik ik chrome nog. Wel moet je goed bij de instellingen en privacy instellingen kijken want als je een snelle installatie hebt gedaan kan microsoft erg veel gegevens over jou en je gedrag ontvangen.

Thanks! Ik zag inderdaad al dat je het ook kan nog een maand kan downgraden. Ik kijk het nog even aan. M’n vriend heeft nu nog iets gedaan (weet niet precies wat) waardoor hij wel weer wat sneller is dus daar ben ik al blij mee. Ik had de eerste dag vooral dat Word en onedrive echt vet sloom waren (en ik ben nu mijn scriptie aan het schrijven met nog een week tot de deadline dus dat leverde nogal stress op). Ook als ik 'm op stand-by zette liep hij helemaal vast (wel zwart scherm maar stond nog steeds aan) behalve als ik gewoon m’n laptop dichtklapte. Heel gek.
Die van die privacy instellingen is een goeie tip ja, thanks!

Ik heb vanochtend Windows 10 gedownload en mijn touchpad werkt niet meer zoals eerst. Scrollen met twee vingers werkt niet meer, ik moet óf heel zachtjes tikken óf juist heel hard drukken om te klikken en andere gestures doen het ook niet. Kan ook geen andere driver voor m’n touchpad vinden dus ik zit me een beetje te ergeren af en toe haha.

Ja, dat ook ja. Scrollen lukt wel, maar als ik een stukje wil selecteren zoomt ie nu opeens in of uit, behalve als ik mijn touchpad iets hoger aanraak. Heel irritant.

Oh ik heb net een nieuwe driver voor mijn laptop gevonden, dus hopelijk is het zo opgelost!

Ik moet hem eerst reserveren en krijg een melding als ik hem kan downloaden, snap het niet, haha.

Ik had dit ook toen ik hem net windows 10 had, maar toen ik nieuwe driver had geïnstalleerd voor mijn touchpad deed alles het weer.

Hij word in delen vrijgegeven omdat anders de boel overbelast wordt, je krijgt een berichtje wanneer je hem kan downloaden nu.

Als het goed is kan je op dat reserveer icoontje klikken om hem te downloaden.

Klinkt als een driver die je moet updaten.

Ik wil wel upgraden maar heb de stap nog niet gezet omdat ik nu al weer dat die update al mijn drivers gaat verpesten en ik er wel een dag of wat mee zoet zal zijn voor ik zeker weet dat de blauwe schermen en problemen verholpen zijn. Dat en de eerste dagen zitten altijd vol kinderziektes (ik hoorde bijvoorbeeld dat Windows de eerste dag je een Nvidia driver aansmeerde die niet helemaal koosjer was, zonder optie om een andere driver te downloaden), dus die sla ik even over. :stuck_out_tongue: Hij klinkt wel 1000 keer beter dan Windows 8 - die ik bewust heb overgeslagen omdat WTF Windows waar is mijn startknop? D:

Het is echt wel een serieuze verbetering (alles gaat (bij mij toch) sneller, gamen gaat ook goed,…) , bovendien is Edge, de nieuwe internet browser zeer goed en mooi qua design. Mijn vriend zei deze morgen dat Edge als beste browser is uitgeroepen.
Ik ben wel tevreden, natuurlijk moeten er nog fouten uit gehaald worden en zullen misschien oudere toestellen nog niet helemaal compatibel zijn, maar dat zal in de komende maanden nog wel verbeteren.

Helderheid zachter/harder zetten lukt wel niet meer, zal binnenkort wel weer terug gaan :’)

Ik moet klikken op: ‘‘Ok, stuur mij een melding als die klaar is.’’ Verder gebeurt er niks, en heb nog steeds geen melding na een dag.

Driver geïnstalleerd, maar kan nog steeds niet scrollen -.-

^welke touchpad en driver heb je? Je kunt namelijk bij sommige ook nog instellen of hij wilt dat je die dingen doet. Zo kan ik scrollen of inzoomen met mijn vingers ook uitzetten dus kan zijn dat die nu standaard uit staat.

ASUS Smart Gesture v4.0.5. for Windows 10 Upgrade.

^Oke die heb ik ook! Heb je rechts onder in de taakbalk (ook even bij dat pijltje kijken) zo’n vierkantje die laat zien waar je zit op de touchpad zelf? Want als je daar dubbel op klikt krijg je de instellingen van je touchpad en kun je scrollen, inzoomen etc uit- of aanzetten.

Is bij mij ook, heb ook nog geen melding

^dan zal je die melding nog wel krijgen. Zoals hierboven gezegd wordt, hij komt in delen uit.

Ik zal nog eens kijken voor die driver. Ik ben niet zo handig met computers namelijk dus ik heb geen idee waar ik dan precies een goede kan vinden en hoe ik dat allemaal moet installeren enzo. Zal m’n vriend eens aan het werk zetten (:

Alles aangevinkt, nadat ik op ‘Toepassen’ heb geklikt uitgeprobeerd of het werkt. Maar nog steeds niets. Open ik de instellingen weer, is alles weer uit :confused: Ik snap er nu echt niets meer van haha.

hoe meot ik hem upgraden windows 10?