UPDATE: Seks met een ander, nog gevoelens voor ex

Hallo allemaal,
Ik heb een paar dagen geleden echt iets heel erg doms gedaan en ik weet niet wat ik moet doen. Het is een lang verhaal maar ik zou het zo goed en kort mogelijk proberen uit te leggen. Ik ben een meisje van 16.
Januari 2017 maakte mijn ex het uit na een relatie van 10 maanden omdat zijn gevoelens minder waren en een relatie veel tijd kostte. Ik was hier helemaal kapot van en 5 weken later gaf hij aan dat hij weer twijfelde en me misschien weer terug wilde. Ik was natuurlijk weer helemaal blij en deed er alles voor om hem voor me terug te winnen. Na 3 weken gaf hij aan dat hij toch weer niet wilde en ik was hier weer kapot van. Een tijdje geleden kwam hij weer terug met zn twijfels, en deze keer wilde hij me echt serieus terug (althans dat zegt hij). Na lang denken heb ik een week geleden besloten om het toch niet te doen, want ik vond dat hij me aan het lijntje hield en dacht dat een relatie niet meer zou werken. Ik ben nog wel steeds verliefd op m en mis hem ook enorm, maar dit leek de goede beslissing. We hebben nog wel veel contact en willen echt beste vrienden blijven. Nu heb ik afgelopen vrijdag seks gehad met een jongen die ik al een tijdje ken, hij vroeg of ik langs kwam en we hadden allebei veel zin dus we belandden bij elkaar in bed. Ik heb hier nu alleen heel veel spijt van en ik weet echt niet wat ik moet doen. Het liefst wil ik weet een relatie met mn ex want tijdens de seks besefte ik me hoe erg ik hem miste. Alleen een ding: als ik het hem vertel dan wordt hij sowieso heel erg boos en wil hij me waarschijnlijk nooit meer zien. Een relatie met mn ex gaat waarschijnlijk ook sowieso niet gebeuren, maar ik heb nu een dillemma: het hem wel vertellen wat oplucht maar hem dus waarschijnlijk kwijtraken, of het hem niet vertellen en met een schuldgevoel rondlopen en de kans lopen dat hij het via via hoort. Wat moet ik doen?? Ik wil hem echt niet kwijt en ik ben zo dom geweest, het liefste lig ik nu in zijn armen te huilen. Bedankt alvast voor het lezen/reageren. Ik weet echt niet wat ik moet…

Waarom veroordeel je jezelf op je actie? Dingen gebeuren nou eenmaal en je had zin. Dat je achteraf je ex mist, is niet zo gek, want je hebt niet echt de tijd gehad om het te verwerken.

Je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover hem, want het is uit en hij heeft al meerdere malen een kans gehad. Je hebt je keuze gemaakt door niet voor hem te kiezen, dat heb je niet zomaar gedaan. Geef jezelf vanaf nu de ruimte om het af te sluiten. De vraag is echter of je het wel kan verwerken als je nog zoveel contact met hem hebt, ik zou dat persoonlijk lastig vinden.

Het is ook wel lastig, maar we hebben dezelfde vriendengroep dus dat maakt het ook ingewikkeld… Ook houden we nog steeds heel veel van elkaar en zijn we eigenlijk allebei de enige aan wie we alles kunnen vertellen. Ik ben blij dat je vind dat ik niet dom ben geweest, maar toch voel ik me enorm schuldig. Ik wil hem gewoon niet kwijt en heb geen zin in een erge ruzie… Maar wat is jouw mening: het vertellen aan hem of niet? De kans dat hij het via via hoort is wel aanwezig en dat is natuurlijk helemaal kut…

Ik zou het hem persoonlijk niet vertellen, jullie zijn exen en het is logisch dat jullie weer verder met je leven gaan? Hij heeft zijn kans(en) gehad en heeft die niet gepakt. Ik vind dat je je niet hoeft te verantwoorden tegenover hem, het is immers over tussen jullie.

Ik vind dat hij eigenlijk niet moet gaan klagen erover, jullie zijn geen stel. Als hij zoent of seks heeft met een ander, dan kan jij helaas ook weinig daar aan doen. Als je denkt dat anderen het aan hem gaan vertellen, dan kan je overwegen of je dat ‘voor wilt zijn’. Anders is het gewoon iets wat jij in jouw vrije tijd hebt gedaan en daar heeft hij geen invloed op/niks mee te maken.

Waarom ben je bang dat hij boos wordt?

bedankt voor je reactie! :kissing_heart: ja je hebt misschien ook wel gelijk, maar omdat we allebei graag een vriendschap willen opbouwen leek het me juist beter om het te vertellen… we moeten idd allebei door met ons leven, maar ik voel me zo lullig dat er maar een week tussen zat.

Ik ben bang dat hij boos wordt omdat er maar een week tussen zat, tussen dat ik zei dat ik niet wilde en de seks. Ook gaf hij zelf al aan dat hij het heel moeilijk vindt als hij hoort dat ik iets met een ander heb gedaan. De jongen met wie ik seks heb gehad kent hij ook best goed, dus dat vind hij ook niet leuk. Ik ben bang dat hij me respectloos vindt.

Je bent hem niets ‘schuldig’. Jij hebt twee keer je best voor hem gedaan en moeite gedaan om hem terug te krijgen, en dat wilde hij niet. Jullie hadden geen relatie, dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je iets met een ander hebt gedaan. Hij heeft het recht niet om boos op je te worden. Persoonlijk zou ik het hem wel vertellen omdat het aan mij zou gaan knagen als hij het niet weet / als hij het van iemand anders zou horen. Dan blijf je constant lopen met ‘had ik het hem misschien toch maar wel moeten vertellen’. En hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het wordt om de stap te nemen om het te gaan vertellen. Maar dat is iets persoonlijks, je moet voor jezelf bepalen waar jij je beter bij voelt.

Ik zie het nut niet in om het aan je ex te vertellen. Daarnaast als je zeker weet dat jij en je ex geen relatie meer gaan beginnen, laat hem los. Zoek afleiding.

Thanks girls, ik heb heel veel aan jullie reacties! Ik wist echt niet wat ik moest en had maar snel een anoniem account aangemaakt om het hier te posten. Jullie zijn toppers :kissing_heart:. Ik denk dat ik nog even wacht met het hem vertellen, maar over een weekje ga ik wel even langs om het te vertellen. Ik heb idd anders een “ik had t m moeten vertellen” gevoel. Ik heb t dr ook met de jongen waarmee ik seks had over gehad, en hij denkt ook dat het beter is om het hem zelf te vertellen ipv dat hij het van een ander hoort. Ik ben wel heel zenuwachtig want ik weet nu al dat hij sowieso heel boos wordt, maar ik kan er niet mee leven als hij het van een ander hoort. Ik laat het jullie weten hoe hij reageerde. Thanks to you girls voel ik me wel iets minder schuldig. :heart:

^ Maar dat is niet zo. Je hoeft hem niets te vertellen, want het is je ex.

Ik ben het met je eens, maar toch vind ik het persoonlijk fijner om t zelf aan hem te vertellen dan dat hij het van een ander hoort. Ik geef nog steeds veel om hem, en wil hem zo min mogelijk pijn doen, dus het is denk ik beter om het zelf te vertellen. Anders blijf ik echt met een rotgevoel rondlopen.

Let dan wel op hoe je het zegt, want als jij aankomt met: Ja, ik heb met die en die in bed liggen rollebollen, dan komt het probably eerder over om hem bewust te kwetsen dan wanneer je je mond had gehouden. :’)

Ik zou het dan wel een beetje inleiden, van: Nouja, goh, ik wilde je dit toch graag persoonlijk vertellen omdat ik niet wilde dat je er via via achter kwam, omdat ik je niet wil kwetsen maar… En evt toevoegen dat dat niet relevant is omdat jullie niet meer samen zijn, maar omdat je dacht dat het beter was dan het via via te horen.

Thanks voor je reactie! En jaa dat was ik ook zeker van plan, ik wil t op een respectvolle manier brengen en t dr goed met hem over hebben!

Hallo allemaal, ik heb besloten om het aankomende zaterdag te vertellen. Ik ga 's middags dan naar hem toe en dan wil ik het er rustig met hem over hebben en hem proberen gerust te stellen. Ik ben echt heel erg zenuwachtig. Heeft iemand misschien nog tips over hoe ik het hem het beste kan vertellen? Of misschien juist dingen die ik niet moet doen? Let me know… Ik hoop zo erg dat we gewoon contact kunnen blijven houden en dat ie niet heel erg boos word… Pff, dit is echt 1 van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten doen.

^ Ik denk zelf persoonlijk dat het heel goed is om het hem te vertellen en dat je de keuze voor jezelf heb gemaakt om het hem te vertellen vindt ik al erg knap, zulke gesprekken blijven heel moeilijk, ik denk dat je gewoon moet vertellen wat je wil vertellen, praat vanuit je hart. :sob::muscle:

Ik denk dat je er veel te zwaar aan tilt. Het is je ex, jullie krijgen geen relatie meer, dus waarom zou hij boos worden? En waarom moet jij hem geruststellen?
Het enige wat lichtelijk belangrijk is, is welke jongen het was, aangezien hij die kende.

Ik zou er zeker geen heel gesprek van maken. Ik zou het tussendoor vertellen en het dan ergens anders over hebben. Gewoon van: “Goh, ik wilde je nog iets vertellen want ik wilde niet dat je het via via zou horen. Ik heb seks gehad met *naam* jongen een poosje geleden. Ik hoop niet dat ik je kwets, maar ik zou het lullig vinden als je het van anderen zou horen. En we zijn elkaars ex, dus het moet ook kunnen.”
Als hij dan meer wil weten als wanneer en hoezo kan je het altijd toelichten, maar misschien wil hij er liever niet teveel over horen en zegt hij gewoon oke, of wordt hij wel boos en moet hij het even laten bezinken.

Het is je ex-vriend he, het is niet dat je vreemdgaan aan het opbiechten bent. Het gaat hem eigenlijk niks aan met wie jij slaapt, maar omdat het een bekende van hem is en je niet wil dat hij het via via hoort kan je het vertellen, anders zou ik daar ook echt geen reden toe zien.

Hou het luchtig en kort. Dan zie je vanzelf of hij meer/minder wil horen. In feite gaat het hem gewoon niks aan.

Ik ben het eens met Zebra. Hij heeft twee keer zijn kansen links laten liggen en het is dus niet meer dan logisch dat dat soort dingen nou eenmaal kunnen gebeuren als je vrijgezel bent. Dus vertel het om de reden dat je niet wil dat hij het van anderen hoort, een andere reden zou denk ik ook niet echt van toepassing zijn op deze situatie. Helaas kan jij niet ervoor zorgen dat hij kiest om vrienden te blijven of niet, dus houd in je achterhoofd dat hij ook kan zeggen dat hij geen vrienden meer wil zijn.

Precies wat Zebra zegt!

Daarom snap ik nog steeds niet waarom je het hem überhaupt wil vertellen.