Update: extra vraagje over reclame via fashionblogs?

Hai allemaal,

Ik heb een vraagje! Ik heb een eigen webwinkeltje met gekke, handgemaakte sieraden, maar de hele promotie/marketingkant is helemaal niets voor mij! :cold_sweat:
Ik heb zitten brainstormen over wat een leuke doch effectieve manier is om mensen bekend te maken met mijn spullen. Op een gegeven moment heeft een kennis, wie een fashionblog heeft, een ontzettend leuk artikel over mijn sieraden geschreven in ruil voor een aantal gratis, custom made items.

Nu was ik aan het denken, is dit een goede manier voor reclame? Meiden die fashionblogs hebben (en waar mijn stijl natuurlijk aanslaat :wink:) benaderen, om in ruil voor een gratis item genoemd te worden in een artikel? Ik vind het in ieder geval veel leukere reclame dan bijvoorbeeld op een startpagina staan (wat vaak ook nog eens veel geld kost!)…

Wel/niet? Tips? Andere suggesties? Alles is welkom! :bowing_man:

Ik vind het wel een goede reclameoptie.
Je moet wel alleen opletten dat ze het niet alleen willen doen vanwege de gratis producten.

Maar de meeste merken doen het op deze manier. Die versturen hun product naar bekende (beauty/fashion etc.) sites voor een (eventuele) artikel erover.
Misschien kun je ook reclame maken via Facebook? Een eigen pagina maken voor je webwinkel en deze delen (en laten delen door vrienden/familie).

Hai Afroduck, bedankt voor de reply! Het is dan inderdaad wel een kwestie van goede afspraken maken! Ik zal niet zomaar mijn spullen naar iedereen sturen :wink:

Ik heb al een eigen facebookpagina! Daar heb ik al aardig wat likes op en zit te speculeren over een Like&Win actie. Dat is nog een stap die ik ook ga maken :slightly_smiling_face:

Bedankt voor alle tips!

Ik vind het wel een effectieve manier. Als ik iets leuks zie op een fashion blog, denk ik: wow, waar komt dat vandaan. Dat werkt beter dan een heel artikel over je webshop te zien, dit is meer subtiele reclame. Dat andere is zo irritant.

Zelf lees ik vooral beautyblogs en heb er ook eentje, dus ik kan je denk ik niet helpen. Maar als je nog iemand zoekt…? Haha :slightly_smiling_face:

Hallo Simoonsel, hartelijk dank voor jouw reply! Ja ik vind de reclame ook subtieler dus prettiger! Ik wil niet pusherig mijn spullen opdringen…

Bedankt voor het aanbod, heb je een linkje naar jouw blog?:grinning: Ik ben zeker geïnteresseerd!

Up :slightly_smiling_face:

www.simoonsel.nl
Ik heb nog niet veel volgers via bloglovin, ietsje meer via Wordpress. Ik heb laatst samen gewerkt met een webshop, dat deed ik niet voor spullen maar ik legde een interview voor een artikel af. Ik vind het echt enorm onbeschoft als mensen het niet willen doen als ze geen spullen krijgen.

Maar hopelijk lijkt het je wat! :slightly_smiling_face:

Hallo Simoonsel, het ziet er goed uit! Je hebt een leuk blogje:D Het is inderdaad niet zo heel netjes als je gratis spullen ‘eist’, maar aan de andere kant is het wel gratis reclame. Geloof me, echte promotie is ontzettend kostbaar!

Ja, dat snap ik dan ook wel weer. Alleen vaak zijn de webshops die het vragen beginners. (zoals ik.) Ik vind dat je dan zo’n beeld schept van, ik doe het voor de gratis spullen.

Naja, mail me maar als je eens iets samen wilt doen! :slightly_smiling_face:

Bedankt! Zal ik zeker doen zodra ik er actief mee aan de slag ga!:slight_smile: Heb op dit moment een paar grote bestellingen liggen waar ik mij eerst doorheen moet werken voordat ik moet gaan promoten :cold_sweat: (Yes!)

Ik vind het zeker een goede manier! Ik stel me beschikbaar :slightly_smiling_face: Heb 50 volgers op Bloglovin’ :grinning:

Maar echt alleen als je nog iemand nodig hebt hoor, je moet niet failliet gaan omdat je iedereen gratis spullen moet sturen :’)

Haha hartelijk bedankt voor het aanbod! Ik zet je ook op mijn lijstje :slightly_smiling_face:

Oké is goed :slightly_smiling_face:

Lijkt me een hele goede manier :wink: Als je wil, zou ik ook wel graag een samenwerking aangaan. En voor mij hetzelfde; ik vind het ook egoïstisch en niét leuk als je het alleen maar doet voor de gratis spullen. Mij lijkt het me wat omdat ik die manier van reclame erg leuk vind! Het past ook wel bij mij en mijn blog, die gekke sieraadjes :wink:

Dankjewel!! Zou ik een linkje mogen naar jouw blogje? Dan neem ik een kijkje :slightly_smiling_face:

Upje!

Ik heb bijvoorbeeld ook wel vaker een samenwerking gehad, en dat vind ik heel normaal op die manier. Maar sommige bloggers zijn dan net begonnen en dan gaan ze helemaal vragen ‘oeeh gratis producten ikke!’ daar heb ik echt een HEKEL aan!

Ja snap ik :slightly_smiling_face: Daar ben ik ook wel ‘allergisch’ voor! Enthousiasme is iets anders dan hebberigheid :wink:

Ik heb eventjes op je webshop gekeken en ik ben echt verliefd op die Nyan Cat ketting. Het is dat ik geen geld had, want anders…