Update( 30 juli) ; Radeloos... en dringend advies nodig

Hey, ik ben een meisje van 21 jaar en zo’n 4 weken geleden heeft mijn vriendje uitgemaakt. Er gaat een heel verhaal aan vooraf en hoop dat iemand mij kan helpen, die deze situatie herkent en mij advies kan geven, want kweet niet meer wat te doen.

Ik heb hem leren kennen toen ik 18 was, online via een site. Ik was niet echt op zoek naar een relatie, maar het klikte wel erg goed met hem en we bleven contact houden via msn, skype en later begonnen we ook te sms’en. Hij was toen single en maakte het wel duidelijk dat hij mij wel graag had en eens wou afspreken, maar ik zag dat toen nog niet zitten, want kvond het raar om af te spreken met iemand die ik enkel online kende en khad ook nog geen gevoelens voor hem. Tijdje later kreeg hij een vriendin, maar we bleven nog even hecht contact houden.

Na een jaar merkte ik dat ook wel verliefd op hem was geworden en hij duidelijk ook nog op mij. Dus ik maakte mijn gevoelens aan hem bekend en hij was echt blij, want we hadden echt zo’n speciale band. Het probleem was dat hij nogal los omging met meisjes; hij ging van het ene meisje na het andere. Soms was er maar een week tussen na een breuk voor hij iemand anders had. Ondanks ik hem dus graag had, hield ik de boot af. Ik wou namelijk niet gekwetst worden.
Heb vaak geprobeerd om het contact te verbreken, omdat ik me zo slecht voelde in die situatie. We sms’ten echt wel heel veel en zeiden mekaar ook supervaak dat we mekaar graag zagen, ookal zat hij toen in relatie. Hij wist alles van mij en ik van hem. We konden echt alles aan mekaar kwijt en ik heb hem ook vaak geholpen, omdat hij soms nogal depressief kon zijn; hij worstelde met een minderwaardigheidscomplex en ik wou hem echt helpen en was er ook wel voor hem. Omgekeerd kon ik ook altijd op zijn steun rekenen.

Zo zijn we 2 jaar ‘vrienden’ gebleven, zonder dat we hadden afgesproken en in die 2 jaar zijn er stuk of 5 vriendinnetjes gepasseerd, maar hij zei altijd dat hij mij echt graag zag en ik was uiteindelijk dolverliefd op hem geworden. Uiteindelijk hadden we besloten om af te spreken in september. Ik kon niet langer mijn gevoelens tegen houden. Hij zat toen nog in relatie maar die stelde al niet meer veel voor en ookal voelde ik mij toen slecht omdat ik afsprak met een jongen, die relatie had, maar het voelde zo goed bij aan bij hem.
Op die eerste afspraak heeft mij direct geknuffeld en liepen we al hand in hand en ik was nog nooit zo verliefd geweest. Op het einde hebben we zelfs gekust en hij zei me toen ook dat hij volledig voor mij zou gaan. Dus volgende dag maakte hij het uit met haar en waren wij samen. Het ging echt goed tussen ons; we waren dolgelukkig en zagen mekaar graag. Na een maand wou hij mij voorstellen aan zijn ouders , maar ik vond dat nog te vroeg. Hij had het daar echt moeilijk mee en heeft het toen uitgemaakt. In die periode was hij redelijk koel en grof tegen mij en hft hij zelfs een nieuwe vriendin gehad, toen we 2 weken uiteen waren. Na een maand en 2 weken kwamen we terug samen en alles ging terug goed. Hij was lief, attent en zeg zorgzaam voor mij. Ik merkte wel dat hij het soms heel moeilijk had om over serieuze dingen te praten, maar ik stond er niet echt bij stil. Kzag (kzie) hem graag. We boekten samen een reisje; hij plande een leuke verrassing voor mijn verjaardag, dus alles leek echt goed te gaan.

Tot plots op 1 juni hij het uitmaakte via sms (we hadden een kleine ruzie gehad, maar niks ernstig) Hij zei me dat hij tijd nodig had, rust en vrijheid. Ik was kwaad, omdat hij me gedumpt had via sms vlak voor mijn eerste examen, 3 dagen voor mijn verjaardag en zo’n 3 weken voor ons reisje. Maar goed; ik zag hem graag en dacht dat het wel zou beteren. Volgende dag sms’te hij me dat ik het beste meisje was voor hem en dat hij er spijt van ging krijgen, maar dat hij zich minderwaardig voelde. Hij had het moeilijk dat hij niet had verder gestudeerd en dat ik nog hogere studies deed en hij dacht dat hij nooit goed genoeg voor mij zou zijn… Heb hem dat vaak uit zijn hoofd willen praten, maar hij wou het niet inzien en hij voelde zich minderwaardig. Zelfs toen we vrienden waren, liep hij al met zo’n gedachten rond.

Ondanks dat het dus uit was, wou ik nog vrienden zijn want ik zag hem echt graag, ookal had hij mij op vreselijke manier gedumpt. Ik stuurde hem dus of we vrienden konden zijn en hij zei vn wel. Ik bleef dus vriendelijk sturen naar hem; hoe het met hem was, hoe het op zijn werk ging, maar meestal antwoordde hij gewoon niet, wat mij erg kwetste. Hij zei namelijk altijd dat hij goeie band met mij wou, maar toen ik hem vroeg waarom hij dan niet antwoordde, kreeg ik altijd een excuus te horen. Heb het 3 weken zo volgehouden, ma hij bleef kortaf en we hadden mekaar zelfs nog niet persoonlijk gezien (hoewel dat wel de bedoeling was maar toen heeft hij mij laten staan).

Ondertussen had ik op fb gezien dat hij 3 weken na mij een nieuwe relatie heeft. Ik heb hem nog succes gewenst en dan ben ik beginnen stoppen met enige vorm van contact te hebben (sinds dinsdag 24 juni) en plots donderdag stuurde hij; hoe het met mij was en ik antwoordde kort. ’ S avonds stuurde hij weer en gisterenavond vroeg hij ook weer hoe het was. Ik antwoordde kort dat alles goed was en dat ik uit was en dan stuurde hij terug dat morgen zijn nieuwe vriendin bleef slapen. Dat was erg kwetsend en ik antwoordde erg kort om te laten zien dat het me niks deed. Vandaag heb ik hem nog niet gehoord maar ik weet genoeg niet wat ik moet doen… Moet ik hem negeren of proberen terug vriendelijk zijn? Ik mis hem gewoon zo en we hadden echt zo’n hechte band. Ik kan niet geloven dat hij dit nu al vergeten is…
Heeft iemand advies over hoe ik hier mee moet omgaan en toevallig in dezelfde situatie zit of heeft gezeten?
Mijn vriendinnen zeggen dat ik beter verdien, maar hij was mijn eerste grote liefde en het was ook mijn eerste keer met hem. Kzie hem echt graag en in ons relatie was hij altijd zo lief en zorgzaam dus ik snap er niks van.

Ik wil hem gewoon terug, maar ik weet niet wat ik nog moet doen want hij lijkt verder te gaan met zijn leven, terwijl ik constant aan hem denk.
Hopelijk kan iemand mij helpen…

UPDATE 30 juli : Sindien heb ik geprobeerd om vriendelijk te blijven tegen hem, maar wel er voor gezorgd dat ik alle foto’s, mails vn hem verwijderd heb en niks meer van hem op fb zie. Nu kwam het contact wel nog altijd vn mijn kant, toch beweerde hij dat hij me echt graag wou horen en mij graag had. Hij is dan ook nog komen praten en dan was hij echt wel lief. Hij vertelde mij dat hij me echt ni kwijt wou en zeker niet wou dat ik uit zijn leven verdween, maar toch merk ik dat ik altijd de moeite moet doen. Soms word ik dan boos en dan zegt hij dat hij het niet slecht bedoeld, maar ik weet het niet goed meer. Waarom doet hij zo lief in het echt als hij me ziet en dan weer anders via sms? Waarom kan hij niet gewoon doen tegen mij?

Hij is nu 12 dagen op reis geweest en we hebben dus geen contact gehad en nu weet ik niet goed of ik hem iets moet sturen (wil niet onbeleefd zijn), maar ik wil ook niet altijd degene zijn die eerst moet sturen…

Ik vind het allemaal nogal verwarrend, want toen hij met mij kwam spreken, was hij echt lief en merkte ik dat hij nog om me gaf, maar dan via sms is alles anders en merk ik daar vaak niet veel van…

Ik ben gewoon bang om niks meer van hem te horen, want hij (was/ is?) mijn beste vriend en ik wil hem niet in de steek laten. Maar ik wil ook niet elke keer teleurgesteld worden… Hoe los ik dit het beste op? Iets sturen of gewoon wachten tot hij stuurt en als hij niet stuurt zelf mijn conclusies trekken? Ik zou hem echt niet graag willen verliezen…
Bedankt alvast!

Hij is duidelijk nog niet toe aan een serieuze relatie en ik denk dat je jezelf alleen maar meer pijn gaat doen op het moment dat je contact met hem blijft houden. Laat hem gaan en houd je ogen open voor iemand die wél volwassen genoeg is.

Jha mijn verstand zegt ook dat ik hem moet laten gaan, maar het is niet zo makkelijk omdat ik hem ondanks alles nog graag zie… Zeker omdat ik nog eens met hem persoonlijk heb kunnen praten en zo is het moeilijk om te verwerken. En ik kan hem ni vragen om nog te praten, want dan weet hij dat ik hem nog wil en dan ga ik sowieso gekwetst worden als hij ni komt… :frowning_face:

Gewoon overal van verwijderen, het is énorm moeilijk I know. Maar uiteindelijk echt veel beter voor je als ik het zo lees

Ik snap dat het lastig is, maar het lijkt me wel echt het beste voor je… Probeer echt geen contact meer met hem te hebben, want hier komt niets goeds meer van.

Ik denk dat deze jongen redelijk in de knoop ligt met zichzelf. Waarom zou hij anders zoveel behoefte hebben aan bevestiging door steeds met andere meisjes wat te beginnen? Laat hem eerst z’n issues fixen zou ik zeggen, je kan inderdaad VEEL beter krijgen zoals je vriendinnen zeggen.

Jha hij heeft inderdaad veel zelfbevestiging nodig ; merkte ik in onze relatie ook wel. En hij is erg onzeker, hoewel je dat echt niet zou zeggen als je hem zou zien of merken aan zijn gedrag nu…
Enja misschien moet ik hem gewn van alles verwijderen, maar op bepaalde momenten zou ik er gewoon graag voor hem er willen zijn omdat ik weet hoe lastig hij het soms heeft, ook al kwetst hij mij…

Ik denk inderdaad dat hij gewoon problemen heeft… En ik zie het best gebeuren dat hij uiteindelijk wel echt verliefd is op jou, maar die aandacht van andere meiden ‘nodig’ heeft om zichzelf wat beter te voelen, en wie weet wel om jou jaloers te maken.

Ik vind het een moeilijke situatie. Ik zou toch nog eens met hem praten. Vragen wat nu precies het probleem is. En bij jezelf nagaan of je deze relatie wel aankunt, als er nog een hoop moeilijkheden bij komen kijken.

Ik ga je niet zeggen wat je moet doen. Ik kan alleen wel zeggen dat mijn vriend en ik samen heel wat meegemaakt hebben en ook moeilijke tijden hebben gehad, maar we zijn voor elkaar blijven vechten en er sterker dan ooit uitgekomen.

Maar geloof me, daar is ook veel ellende en tranen bij komen kijken… dus vraag jezelf goed af: Wat heb ik precies over voor deze relatie? Hoe vaak kan ik het aan om nog zo door hem gekwetst te worden?

Ik wil zeker nog met hem praten, maar ik denk dat ik hem nu even misschien best met rust laat, want ik merk dat hij heel wat moeite heeft om normaal te doen tegen mij… Ik wil zeker nog voor hem vechten, want ik zie hem graag en ik weet dat ik nog pijn ga hebben, maar ik wil het niet zo snel opgeven… We hebben uiteindelijk ook veel mooie momenten gehad en kweet dat hij mij echt graag gezien heeft… En kwil er ondanks alles wel nog vr hem kunnen zijn, we kennen mekaar uiteindelijk al 3 jaar…

Bedankt vr jullie advies :slightly_smiling_face:

Graag gedaan :slightly_smiling_face:

Hou je ons op de hoogte?

Jha sowieso. Mag ik iets vragen;hoe zijn jou en je vriendje uiteindelijk terug samen gekomen en had hij toen jullie uit mekaar waren, ook een nieuwe relatie? Als het te persoonlijk is,moet je er niet op antwoorden hoor.

verwijder hem van alles. geloof me, nu kan je je het nog niet inbeelden.
je verdiend beter dan dat

Ik weet precies wat je doormaakt & heb dit ook gehad.
Hoe moeilijk het ook klinkt, gewoon even doen:
Blokkeer zijn nummer en verwijder hem op Facebook en andere Social Media.
Hij speelt met je gevoelens. Zodra hij merkt dat hij niemand kan krijgen komt hij terug naar jou. Je verdient echt beter!
En ik weet dat het moeilijk is en alles, en je gaat hem waarschijnlijk ook niet helemaal vergeten, maar je moet verder gaan en jezelf een kans geven om zonder hem verder te gaan.

Jullie zijn niet echt voor elkaar bestemd zo te zien als het op geen enkele manier gaat met jullie.
Ten eerste is er dat culturele verschil, of ja, opleiding. Dat zal blijven, hoe lang je ook probeert.
Hij wilde jou voorstellen aan zijn ouders, dus ik denk wel degelijk dat hij er serieus over dacht, maar sommige jongens zijn ook wel gewoon impulsief en een jongen heeft niet zoveel te vrezen van zijn ouders… of hij testte jou toen hij dat vroeg aan jou.
Ten derde, denk jij nog dat hij jou verdient na zoveel gekwets? Kom op zeg… een straatkat wordt zelfs niet op deze manier behandeld. Drink voldoende water, begin aan sport, kijk in de spiegel en geloof ik jezelf. Je moet niet terugkeren naar iemand om hij jou goed doet voelen om vervolgens twee keer zo hard gekwetst te worden?!

@ 0hchristel; hoe is het bij jou precies verlopen en afgelopen met die jongen?

dit lijkt inderdaad echt heel erg op mijn verhaal!
eigenlijk zou ik willen zeggen, verwijder hem en vergeet hem.
maarja ik weet hoe moeilijk dit is en dat dit tijd nodig heeft…

succes!!

UPDATE bovenaan… hoop dat iemand nog wat raad kan geven… Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Wat een mafkees. Niks voor jou joh!