UNKNOWNPARTY

hoi.
ik wil graag een feest organiseren,
en dan niet een verjaardagsfeest ofzue,
maar een feest,
waar mensen kaartjes voor kunnen kopen,
en waar een leuke dj komt enzo.

ik had al een naam bedacht UNKNOWNPARTY

hebben jullie
tips?
leuke ideetjes?

ik wil het feest organiseren in Geleen (zuid-Limburg)

wie me helpen wil,
reageer op dit topic,
of voeg toe:

UNKNOWNPARTY@hotmail.com

verder,
heeft iemand al eens een feest georganiseerd?
zoja,
hoe ging het?
was het voor herhaling vatbaar?

Stoer idee ^^

Maak een lijst van wat je nodig hebt

• beveiliging
  • mensen die helpen bij garderobe, balie, kaartjes etc
  • dj
  • verkoopadressen
  • promotie
    etc.

Ik zou proberen om mensen te zoeken die je kunnen helpen, dit kan je namelijk niet alleen…

Zoek een locatie.
Kijk goed hoeveel mensen erinkunnen zonder dat je omver word gelopen
Maak genoeg reclame
Zorg voor goede dj
Stel een prijs vast
Zorg voor voldoende geld om drank in te kunnen kopen
Bepaal je entreeprys aan de hand van:
huur locatie
dj kosten
eventueel schoonmaakmiddel kosten
barmannen kosten
Zorg voor duidelijke prijslijsten voor je drank

Bedenk trouwens wel dat jij van te voren je eigen geld in moet leggen, dus als het feest een flop wordt, dan zit jij met de schulden.

ja daar houd ik wel rekening mee,
maar
ik heb een locatie,
waar de drank & barmannen aanwezig zijn.
maar
wat vinden jullie een logische prijs.
ik dacht aan ¤5,- vvk
en ¤7,50 door sale

je moet even bedenken hoeveel kosten je gaat maken… qua barmannen en locatie enzo…
daar kun je de kaartjesprijs op verzinnen…
en misschien nog belangrijker:
promoten!
anders komt er straks niemand naar je feestje…
(bij ons wordt er heel vaak op hyves gewoon gepromoot, vraag vriendinnen om dat te doen, print foldertjes uit en deel die uit in de stad enz enz

juah, klinkt wel redelijk…
Hou rekening met het aantal verwachtte mensen, als je een hotte locatie hebt en goede promotie zullen er meer mensen komen. Dus hoe meer mensen hoe goedkoper je het kan maken.

logische prijs.
Dat hangt echt af aan hoeveel het allemaal gaat kosten. En aan de hand van hoeveel mensen jij binnen laat. Dan deel je je kosten door je bezoekrs. Dan weet je wat je zoiezo moet vragen

Ik zou er dan sowieso voor zorgen dat je een overschot hebt, dan heb je iig genoeg geld voor als er problemen langskomen en kan je jezelf ook nog betalen.

het is een zaal voor 350 man
maar ik heb dus TOTAAL geen idee wat voor een prijs ik me daarbij moet indenken,
moet ik van de week maar eens gaan vragen

Idd
en zoek eerst een dj of 2 ofzo. zodat je ook weet wat dat kost

Oke, een redelijk kleine zaal dus.
Als je uitgaat van totale verkoop van verdien je min ¤1750 en max ¤2625. Je kan dus ongeveer uitgaan van een opbrengst van ¤1900
Van hoe laat tot hoe laat wil je het laten duren?

20.00/21.00 tot 2.00/3.00

snappie?

Vorig jaar met m’n klas gedaan.
Ik hoop dat je het niet alleen gaat organiseren? Want in je eentje is het eigenlijk onbegonnen werk.
Eerst en vooral een zaal zoeken, een datum vastleggen, DJ zoeken en vastleggen, etc.
Dan moet je sponsers gaan zoeken. Je hebt sowieso al geld nodig om een voorschot te betalen op de zaal, de Dj een voorschot te geven, je moet zien dat je al geld in de kassa hebt om mensen terug te kunnen geven, je moet de drank gaan kopen (of misschien werkt de zaal samen met een leverancier en wordt dat erna geregeld).
5 euro VVK en 7.5 euro ADK vind ik eigenlijk wel veel of je moet al een goede locatie hebben en een goede DJ.
Wij vroegen 3euro VVK en 4euro ADK en we hebben zo’n 3500 euro winst gemaakt.

Oh ja, in onze zaal kon zo’n 500 man binnen. De DJ’s kostten rond 400 euro en de zaal ongeveer 900 euro.

maarde locatie die ik heb,
is volgens mij (weet neit helemaal zeker) maar 350 man…

En wat kost je zaal? 350 man is ook al heel wat.
Ga sowieso sponsers zoeken en probeer daar je zaal, je DJ’s, je drank, je affiches, je kaarten,… mee te betalen.
Daarna maak je enkel nog winst.
Edit; ik zie dat je nog maar 15 bent, je hebt sowieso iemand nodig die de verantwoordelijkheid op zich neemt als er iets fout loopt.
Je hebt ook bodyguards nodig (mensen onder 16 mogen normaal niet binnen op een feest met drank, moest er iets gebeuren (ze drinken zich bv. in coma) ga je een fikse boete moeten betalen en is je feest er eigenlijk voor niets geweest).
Ook zien dat je in orde bent met met je muziek (heb je een vergunning voor nodig).

ik kan aan een drukkerij vragen als sponsor,
voor de kaarten en de posters

maar,
de drank hoe zit dat?
want als ik bij een zaal zit,
en de conspumtie bonnen enzo,
dan hoef ik toch geen drank in te kopen,
maar dat doet de zaal toch?

Doe iets met een stempel ofzo, dat als de mensen +16 zijn dat ze er dan een krijgen, zo voorkom je problemen.
Drank zit volgensmij niet bij de zaal, maar dat zou ik eerst navragen.

Bij ons ging het zo: we betaalden een bepaalde prijs voor een vat aan de leverancier en verkochten onze drank aan de prijs die wij wouden.
Jenever, cocktails enz. moesten we wel gewoon in de winkel kopen.