Universiteit Utrecht, wie nog meer?

Ik heb me eindelijk ingeschreven voor onderwijskunde aan de universiteit Utrecht.

Nu vroeg ik me af: zijn er al meer mensen die dit jaar naar Utrecht gaan en zich hebben ingeschreven? En voor welke studie heb je gekozen?
Mensen die al bezig zijn met hun opleiding aan de UU zijn natuurlijk ook van harte welkom :slightly_smiling_face:

Oh leuk, een vriendin van mij gaat ook onderwijskunde doen in Utrecht! Ik ga zelf taal- en cultuurstudies doen in Utrecht :slightly_smiling_face:

Klinkt interessant taal- en cultuurstudies, zijn dat verschillende studies in één opleiding? Ik heb nog niemand gehoord over die studie ook niet over die van mij, haha. Ga je op kamers wonen op blijf je thuis? :slightly_smiling_face:

Ik studeer communicatie en informatiewetenschappen aan de UU. echt een heeerlijke stad. :d

Ja het is heel breed, je mag grotendeels zelf je vakken kiezen. Ik twijfelde zelf tussen heel veel dingen dus een combinatie van al die dingen kwam me wel mooi uit :slightly_smiling_face:
Ik ga op kamers wonen, en jij?

Ik zat eerst ook ontzettend te twijfelen tussen een paar sociale studies, uiteindelijk heb ik toch voor onderwijskunde ingeschreven omdat mij het creatieve van de opleiding zeer leuk lijkt, en ook dat je wat met de theorie doet in praktijk. Kortom heel de studie spreekt me aan. Ik blijf thuis wonen, aangezien ik 30/40 minuten van Utrecht af woon. Dus dan ben ik goedkoper uit als ik lekker thuis blijf, geen kosten niks :stuck_out_tongue:

Weet iemand trouwens hoelang het duurt voordat de Universiteit Utrecht je verzoek goedkeurt (bij studielink te zien)?

Utrecht is zeker een heerlijke stad. Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk mag beginnen met de studie. Ben al paar keer geweest op de universiteit en er hangt een goede sfeer :stuck_out_tongue: . Eigenlijk heb je in Utrecht alles binnen handbereik; winkels, universiteit bibliotheek enz. :grinning:

Ikke ga Utrecht Law College doen (als ik wordt toegelaten) en anders gewoon rechtsgeleerdheid (als ik wordt ingeloot). Heb ik zo ongelofelijk mega veel zin in! haha

Maar dat weet jij waarschijnlijk wel Marjolein want ik ken jou! Hahaha

Oh en hier weet ik ook antwoord op! Je moet echt een paar dagen wachten en dan krijg je vanzelf een mailtje (als je dat hebt ingesteld) of je ziet op studielink dat het goedgekeurd is. Ook krijg je binnen een paar weken (hangt ervan af) een brief van duo waarin de bevestiging staat dat je bent ingeschreven etc. No worries, duurt gewoon ff :wink:

Ik heb me al een maand geleden ingeschreven! Ga Engels studeren :slightly_smiling_face: Het liefst zo snel mogelijk op kamers, nu dat nog voor elkaar krijgen haha.

Ik moet nog even wachten, maar ik wil Taalkunde of Filosofie studeren aan de UU

Op kamers gaan in Utrecht lijkt me best lastig vanwege kleine aanbod aan kamer maar in iedergeval veel succes :slightly_smiling_face:

yes, ik studeer al al! Erg leuk, ik doe algemene sociale wetenschappen, en woon er ook al!:slight_smile:

Er is trouwens ook een topic van vorig jaar!

@Marjolein Het is idd wel veel goedkoper, maar het lijkt me zelf heel leuk om op kamers te gaan. Gewoon zelf alles regelen en bepalen enzo. En ja m’n zus heeft ook onderwijskunde gedaan in Utrecht (ze is nu aan het afstuderen) en die vond het echt superleuk :slightly_smiling_face:

Welke richting is heeft ze gekozen voor haar master, de ontwerpkant of meer bestuur? :slightly_smiling_face:

Klopt, maar ik hoop dat ik via via wel een kamer kan regelen, heb namelijk veel vrienden die studeren in Utrecht en mijn vader werkt er (ook met allemaal mensen die er gestudeerd hebben) enzo, dus ik zie wel. En anders is thuiswonen ook niet heel erg, maar het is voor mij wel tijd to spread my wings and fly awayyyyyyyyyyy enzo. (:

Zij heeft de ontwerpkant gekozen! Ze doet haar master nu alleen aan de Universiteit van Twente omdat je daar meer (en leukere, vond zij) keuze had.

Ik studeer aan de UU.
Ik ben tweedejaars.
De beste manier om aan een kamer te komen is netwerken en op zoek gaan op de momenten dat anderen dat niet doen. :stuck_out_tongue:

^ Wat studeer je? En bevalt het :slightly_smiling_face:? (zowel het wonen/de stad als de studie, haha)
En ja dat is wel handig inderdaad :stuck_out_tongue: heb je zelf snel een kamer gevonden?