Universiteit - Studeertips?

Bonjour iedereen,

Ben dit jaar begonnen aan de universiteit om Pedagogiek te studeren. Ben van het HBO opgeklommen… En daar ging het mis. Bij het HBO haalde ik 9ens… en hier 3en…

Hoe hard ik ook leer… ik haal onvoldoendes.
Iemand studeertips voor de universiteit? (dicipline tips :slightly_smiling_face: )

Hoe leren jullie bij de universiteit?

Je zegt het zelf al: discipline!

Wat voor soort studeren heb je nu?
Moet je meer leren, moeilijkere dingen?
Op tijd beginnen, samenvatten?

Ik zit op het HBO, maar ik denk dat ik wel tips voor je heb.
Goed en realistisch plannen, wondermiddel :slightly_smiling_face: .

misschien leren ipv girlscene. (:

Misschien handig om te vertellen hoe je nu een tentamen voorbereid? Dan zien wij misschien waar het misgaat.

Gewoon alles altijd goed voorbereiden voor de hoorcolleges en werkgroepen en alles steeds goed bijhouden zodat je voor de tentamens geen nieuwe stof leest, want je hebt alles al gehad.

• Colleges voorbereiden, je onthoudt de stof daardoor beter
  • Aantekeningen maken
  • Colleges opnemen, zodat je ze later nog eens terug kunt luisteren
  • Stof van het boek en eventuele teksten samenvatten

Ik probeer vaak zelf aan klasgenootjes dingen uit leggen - maar vaak tevergeefs. Het lukt mensen vaak niet om twee redenen:

1. ze doen er gewoon veel te weinig voor;
  2. ze zijn simpelweg gewoon niet intelligent genoeg. Dit is heel hard gezegd, maar er wordt op de universiteit toch wel even wat meer van je gevraagd dan op het HBO.

Daarop reagerend, kun je vier dingen doen:

1. niets - en falen;
  2. bijles nemen/hulp vragen aan professoren
  3. harder werken (= minder uitgaan)
  4. er linea recta mee ophouden en jezelf een hoop geld besparen.

Uiteraard zijn wij geen god en weten wij niet precies waar het probleem zit, maar dat moet je bij jezelf ten raden gaan. Als jij nu al heel erg hard werkt kun je er beter mee ophouden.