United World Colleges (UWC)

Hey daar!

Ik ben Tirsa, ik ben 18 jaar en ik ben examenleerling aan het UWC Robert Bosch College in Freiburg, Duitsland. UWC is een organisatie van 15 scholen wereldwijd, die leerlingen uit verschillende landen samenbrengt zodat we van elkaars culturen kunnen leren. Het is een tweejarig Engelstalig programma, waar je een diploma krijgt dat ongeveer gelijk staat aan het VWO. Je moet je aanmelden en als je wordt aangenomen, krijg je een beurs om het te helpen betalen.

Ik hoop dat dit niet telt als reclame, want ik wil me gewoon even aanbieden voor anybody die vragen heeft over UWC, I’d be happy to help :slightly_smiling_face: check anders de website: uwc.nl

Liebe Grüße!

oeps; dubbel

Ik ken een meisje die het doet in Hong Kong! Zo gaaf. Als ik er één jaartje eerder van had gehoord had ik mij ervoor aangemeld…

Ken wel iemand die op UWC maastricht heeft gezeten, maar ze heeft IB-diploma als ik me goed herinner…

Ja klopt! Het IB Diploma doe je :slightly_smiling_face:

Wooohooooo jeej eindelijk iemand gevonden!
Ik was naar de open dag van het UWC geweest, en heb inmiddels ook mijn aanmelding ingediend, nu duimen… Ik heb je filmpje nog gezien op de open dag! Vooral de opmerking van het bier/wijn viel in de smaak :wink:
Hoe vind je het daar?

Ikzelf heb Duitsland namelijk als eerste keus en ik hoop dat ik daar over een paar maanden te vinden ben :slight_smile:

Heh, kan iemand mij het concept hiervan vertellen? Het is ook mogelijk met een hbo diploma/opleiding?

Auch afgewezen na de eerste ronde… Nou ja er zijn andere opties…

@soepstengel: het is een internationaal programma, waarmee je met leerlingen vanuit allerlei landen en culturen bij elkaar op school zit (er zijn 15 locaties, o.a. in Nederland, er worden ± 1 a 2 leerlingen naar een locatie gestuurd). Vrijwilligerswerk is erg belangrijk, dus naast je school doe je ook vrijwilligerswerk in de desbetreffende samenleving waar je woont en doe je een activity! Volgens mij is het ook mogelijk met een hbo-diploma, zolang je aan de ‘age restrictions’ voldoet. Dus als jij aan het begin van het schooljaar (1 september) max. 17 bent, met een maand ‘uitloop’ kan je het doen!

Wat ik uit de voorlichting van een paar jaar terug begreep was het middelbare school op vwo niveau

Oh laat maar dan, dan ben ik te oud :’)
Anders had het mij wel erg leuk geleken! Allemaal verschillende nationaliteiten vind ik zo leuk om mee te maken.