United Wardrobe

Hi, heeft iemand hier ervaring met United Wardrobe? Verkoop je er snel/veel, en is het betrouwbaar? Ik las dat United Wardrobe het geld vasthoudt tot je koper zegt dat hij/zij het ontvangen heeft, maar wat nou als ze liegen en zeggen dat ze het niet ontvangen hebben?

+ Als je een United Wardrobe hebt, mag je hem hier ook posten (denk ik)! Het lijkt me leuk om even in een paar ‘winkeltjes’ rond te kijken. :slightly_smiling_face:

Ik heb een account! Ik verkoop er best veel op, je moet wel af en toe je producten opnieuw erop zetten omdat ze anders te ver beneden staan waar niemand meer kijkt.

Je krijgt inderdaad pas betaald wanneer de koper zegt het ontvangen te hebben. Mocht de koper ontkennen, als jij bewijs hebt dat je het hebt verzonden (bonnetje van postkantoor bijv.) krijg je gewoon uitbetaald. Je moet wel 10% van je verdiensten afdragen aan United Wardrobe.

Ik heet: s_hirleeey kijk gerust :slightly_smiling_face:

Ik heb ook nog een vraagje. Hoe zit het nou precies met de prijs? Stel dat ik iets van 10 euro wil kopen, komt er dan nog geld bij voor verzending/extra kosten of is de 10 euro inclusief alles?

Als een product €10 kost dan is dit inclusief de verzendkosten. Wel komen er nog 1/2 euro bij voor de kosten om Ideal te gebruiken bij UW. Paypal kost nog iets meer.

Wel als je meerdere dingen tegelijk koopt hoef je maar 1x die transactie kosten te betalen. Dus ik combineer meestal m’n dingen die ik wil kopen :slightly_smiling_face:

Vraagje voor de mensen die er iet verkopen: hoe verzenden jullie? Via PostNL is het kleinste pakje al 3,50 en dat vind ik redelijk veel voor het verkopen van 1 shirtje bijvoorbeeld…

Ik heb sinds een maandje een account. Denk dat ik al 300 euro heb verdiend. Je kunt normale prijzen vragen, normaal zou je op bijv. een markt maar een paar euro krijgen voor een item, maar daar ligt de waarde gewoon hoger. Ik vond het eerst ook vreemd dat je je geld pas achteraf kreeg, maar heb nog nooit problemen gehad. Ik bewaar altijd mijn verzendbewijs/betaalbewijs die ik krijg bij het postkantoor, dan heb je bewijs van verzending.

Ja, dat is helaas het nadeel aan alles. Voor sommige items vang ik uiteindelijk maar 5 euro omdat er eerst nog verzendkosten afgaan en dan ook nog 10% naar United Wardrobe zelf. Moet je rekening mee houden in de prijs. Maar ik vind het niet zo erg, anders had het op zolder gelegen, en nu verdien ik er nog wat geld aan. Ik verstuur pakketen met DHL, dat scheelt 1,20 per keer. DHL kost namelijk 5,75 en PostNL 6,95. Brievenbuspost doe ik gewoon via PostNL.

Ah okee, dus gewoon via PostNL it is. Misschien moet ik er ook maar wat dingen opzetten, kan ze er altijd nog vanaf halen.

Ja precies. Let er wel op dat als iemand je product koopt ben je gewoon verplicht om deze op te sturen. Dus geen dingetjes waarover je nog twijfelt erop zetten, haha!

Ah, dat wist ik niet, bedankt voor de waarschuwing!

Je kan hem ook met postzegels in de brievenbus doen als dat past.

Als je het heel licht inpakt scheelt dat een beetje in het bedrag haha.

Ik ben sinds vandaag begonnen met dingen verkopen. Ik ben benieuwd. Heb al wel een aantal keer wat gekocht en dat beviel goed.

Hier is mijn winkeltje:
https://unitedwardrobe.com/nl/user/488914/closet

Er bestaat al een topic: http://forum.girlscene.nl/forum/fashion/het-grote-united-wardrobe-topic-415678.0.html
Dus ik ga hier een slotje op zetten!