Uniform op school.

Je zit op Lyceum-Genk kan het?
Als jullie een broek mogen dragen is het toch ook wel mooi, je bent helemaal niet de enige, er is nog een school in Genk die uniform heeft hihi …

wij hebben kleurenuniform
valt opzich wel mee
maar begint wel tegen te steken op de duur.

Ja, ik moet ook een schooluniform dragen - vanaf september voor het vijfde jaar. Maar die is gewoon blauw.

Op onze school hoeft een uniform - gelukkig - niet gedragen te worden, maar we hebben wel strenge regels zoals; geen offensieve teksten, rokjes / broekjes mogen niet te kort, kleding mag niet te strak zitten, ongewassen / sloeberige kleding mag niet gedragen worden, mutsen en hoofddeksels zijn verboden, nationalistisch/gothic/punk mag niet gedragen worden. Je word ook echt naar huis gestuurd als je zulke dingen draagt.

Wow :expressionless:
Bij mij op de middelbare school mochten volgens mij alleen geen kleding met haatdragende teksten teksten/tekens, geen jas mee in de klas, niet te bloot en geen pet op in de klas.

ik heb een “uniform” als ik in de bakkerij moet staan op school tis meer werk kleding en als we klaar zijn dan mogen we aan wat we willen…

Ja bij ons ook xd.

Bij ons is dat niet. Maar op zich zou ik het niet erg vinden als ik het aan zou moeten, is wel handig. Ten minste, als het uniform mooi is :stuck_out_tongue:

Je moet op citeer klikken.

gelukkig hoef ik niet in een uniform naar school

Ik weet het, Boxberg, niet? Kom je ook uit Genk dan? Ha, wat een toeval dat je het herkent.

haha, ik dacht al dat je van genk bent,
ik zit zelf in maaseik

Ik hoef gelukkig geen uniform te dragen. Op mijn school mag eigenlijk alles, punk, goth, slobber, korte rokjes/broekjes, jas aan in de klas, pet op, etc. En we moeten de leraren ook bij de voornaam noemen. En nee, ik zit niet op een of andere asociale school ofzo, ze geloven dat respect niet in uiterlijk of naam zit, maar in andere dingen. Ik vind het eigenlijk wel relaxt hihi

Hetzelfde by ons op school ( ik zat btw ook in Genk op school =] ).

ik moet een uniform dragen -__-’
verschrikkelijk
je moet een marineblauwe v-hals trui dragen,met een lichtblauwe polo/hemd onder,een zwarte/donkergrijze broek
of een grijze plooirok,en donkere schoenen
oja en de accesoires moeten ook in die kleuren
<_<

Ik heb dat niet, maar opzich zou ik het niet erg vinden.

Gelukkig, hebben wij geen uniform op school.
Ik wist niet eens dat dat nog was in Nederland :open_mouth:

zitten de uniformen dan wel lekker?
want meestal kriebelen ze
uit mijn ervaring
neit dat ik een uniform heb
lijkt me wel leuk een uniform
maar dan wel elke week iets anders :grinning:
nee
doe toch maar neit
maar met uniformen is iedereen hetzelfde en kun je mensen niet pesten om hun kleding dat vind ik wel mooi

nee het zit echt niet vervelend.
het ziet er heel mooi uit en heeft een super goede kwaliteit maar dat mag ook wel want het heeft me ouders dit jaar al weer 1000euro gekost m’n nieuwe uniform. dus voor dat bedrag mag je ook wel wat verwachten, in ieder geval geen kriebelspul dus!

Wow. 1000 euro? Ik zou echt niet naar zo’n school willen eigenlijk waar dat verplicht wordt. Ik heb het idee dat niemand dan echt kan laten zien hoe hij/zij werkelijk is. Ik bedoel, misschien ben je buiten school wel heel modieus, wie kan het zien? Of je bent gelovig en draagt daar kleren voor, wie kan het zien? Het lijkt me zo saai met uniformen!