Uniek debat onderwerp

Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een uniek debat onderwerp voor mijn Nederlands eindexamen op het mbo. Vorig jaar heb ik het mijn betoog over dierenleed gehouden en hier uiteindelijk een 9 voor gekregen. Je snapt natuurlijk dat de lat nu hoog ligt en ik wil mijzelf graag weer overtreffen.

Natuurlijk heb ik al uren gezocht op internet en heb ik de volgende onderwerpen al als optie:

• De pil van drion moet toegestaan worden.
  • Xenotransplantatie zou verboden moeten worden.
  • de bitcoin zou geen wettig betaal middel moeten worden.
  • Er moet een nationale dna-databank worden gemaakt.
  • De nederlandse overheid moet catfishen actief opsporen.
  • Er zou een vettax moeten komen in Nederland

Onderwerpen als dierenleed, veganisme, abortus en de doodstraf zijn al in gebruik en mag ik dus niet meer kiezen.

Ik zou het graag over een onderwerp willen hebben waar Nederlandse media weinig overschrijft en dit onderwerp aan het licht brengen. Kom jij bijvoorbeeld oorspronkelijk uit een ander land en is daar nog steeds slavernij aan de orde of gebeuren er andere dingen in het buitenland wat niet door de beugel kan en verzwegen word dan zou ik daar graag mijn betoog over willen houden.

Heb jij nog een ander leuk onderwerp dan hoor ik dat natuurlijk ook graag! Het is altijd leuk als ik voorbeelden kan geven of gebruik kan maken van materialen bijvoorbeeld. Of heb jij een leuk idee voor de bovengenoemde onderwerpen dan zou ik het ook erg waarderen als je jouw ideeën met mij deelt.

Jullie zouden mij ontzettend helpen!

Ik heb het toen over de anonimiteit van zaaddonoren gedaan

O dat is ook een heel goed onderwerp! Ook nog niet voorbij zien komen eerlijk gezegd.

ff

Het gebruik van isoleercellen/ruimtes in de (jeugd)hulpverlening?

Vorig jaar deed een meisje uit mijn klas het over dat arbortus verplicht moest zijn onder de 18 jaar. Dat was echt een heftig debat want iedereen had daar een mening over.

nc

Bedankt voor de onderwerpen jongens! ik ben mij momenteel aan het verdiepen in de onderwerpen. Ik merk alleen dat ik het erg lastig vind om met minimaal 3 sterke voor argumenten en 3 sterke tegen argumenten te komen. Als jullie nog goede argumenten hebben voor bepaalde onderwerpen dat hoor ik dat graag! In ieder geval heel erg bedankt dit helpt al enorm

Misschien handiger als je ons dan 1 onderwerp geeft om argumenten voor te verzinnen?

Hier heb je niets om over te praten, mensen … Het zou beter zijn om vandaag iets meer globaals te bespreken. Tenminste, lijkt het me dat het onderwerp van geld tegenwoordig relevanter dan ooit is. Veel mensen begonnen te klagen dat ze ergeen hebben. Ja, je kunt dit probleem oplossen met behulp van vergelijkbare sites [Bitcoin Evolution officiële, waar je zonder problemen geld kunt verdienen, maar om de een of andere reden doen maar heel weinig mensen het.

Oud topic, slotje