Underground in Londen

Hallo dames,
Ik ga maandag voor een week naar Londen met school, ik heb één vrije middag.
Omdat ik deze middag zo goed mogelijk wil benutten, vroeg ik me af of de metro handig is?
Ik wil namelijk van British Museum naar Marble Arch en van Marble Arch naar Piccadily Circus.
Zijn er dagkaartjes te koop? En hoe duur zijn die? En is het een beetje te snappen?

Ik vond de metro echt onwijs handig. Het is heel erg makkelijk zodra je het even doorhebt hoe het in elkaar zit. Weet niet precies hoe duur maar zal wel goedkoop zijn denk ik!

Laatst ben ik ook in london geweest, dat was echt onwijs gaaf.
en de metro is echt heel handig, je hoeft nooit langer dan 3 minuten te wachten en je bent ook zo bij je eind bestemming.
Je hebt dagkaartjes, maar geen idee hoe duur ze zijn.

Metro in Londen = super!
Bij elke halte zijn kaarten te vinden van de Underground die er zo uit zien:

http://www.afn.org/~alplatt/tubemap.gif

Het ziet er heel moeilijk & ingewikkeld uit, maar dat is het helemaal niet haha.
Elk streepje is een halte, en als er twee lijnen zich bij zo’n rondje kruisen kan je daar overstappen.
De verschillende lijnen zijn overal goed aangegeven met kleuren.
Als je bijvoorbeeld naar Picadilly Circus moet dan neem je de donkerblauwe (Picadilly) of bruine (Bakerloo) lijn, die komen bij halte ‘Picadilly Circus’ uit.
Voor de rest kan je gewoon even opzoeken welke haltes er het dichtst bij het British Museum & Marble Arch zijn.
Als het goed is moet je reizen met een Oystercard, die koop je en dan… Oke hier kan iemand anders beter antwoord op geven want ik weet het niet helemaal meer.
-x-

Ik heb nog even gezocht, en hier is een site die het erg goed uitlegt:
link

Ja de metro is super makkelijk, ik had een weekkaart gekocht via 't reisbureau die eenmalig 12,- was, en dat was echt superchill een soort ovchipkaart lijkt 't (: 't is echt handig want je hoeft niet steeds bij iedere halte een nieuw kaartje te kopen.
Het is alleen wel überwarm als je naar beneden gaat bij de metro damnnn! XD

En het stinkt. Maar ik vond die geur wel wat hebben, het ruikt er net als bij de Parijse metro haha.

Wauw, meteen heel veel reacties! Bedankt! :grinning:

oh ik heb hier toevallig nog een metrokaartje liggen van londen, ik ben er een paar weken geleden geweest. 1 dagkaartje was 1.5 pond, maar dit is wel het groepstarief. volgensmij was het tarief voor 1 iemand iets van 5 pond ofzo, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.

Volgens mij hadden wij een dagkaartje voor 5 pond ofzow…
Maar ik weet het niet helemaal zeker.
Veel plezier in londen :stuck_out_tongue:

Dankjewel voor de reacties! Ik heb nog een vraagje: waar koop je die dagkaarten? gewoon in die underground?

Het is spotgoedkoop en heel simpel! Je moet alleen goed kijken dat je de metro de goede richting uit kiest want er gaan er 2 op 1 route dacht ik, maar het staat wel goed aangegeven! En daar staan automaten (: Is niet zo moeilijk!

Het is hierboven al wel goed genoeg uitgelegd!
Wel word je gek in je hoofd omdat ze om de tien seconden "please mind the gap’’ zeggen :’)

aangezien hier zo snel gereageerd wordt, stel ik ook even een ´Londen vraag´

ik wil in de zomervakantie een weekendje naar londen met een vriendin, kan dat als je allebei 17 bent en in een hotel wil overnachten?
is het lastig om euro’s voor ponden in te wisselen etc?

4 pond per dag per persoon! Ben er 2 week geleden nog geweest, vandaar dat ik het weet!

@prittstift; je kan het beste alles op je pasje zetten en gewoon met pin betalen. Anders verlies je altijd geld op de wisselkoers.

Nee helemaal niet, je moet gewoon naar een wisselbank gaan en dat gaat allemaal heel gemakkelijk :slightly_smiling_face:
O en tuurlijk gaat dat! Maar ik heb wel altijd een officieel papier bij me gehad dat ik minderjarig ben en toestemming heb van mijn ouders om alleen op reis te gaan

Hopelijk heb je hier iets aan! x

Dan ben je goedkoper uit als je een weekkaart koopt, daar heb ik 12 euro voor betaald, en daarmee kon ik door heel london reizen met metro + bus, maargoed je gaat met school dus ik weetniet hoe je er dan aan komt, ik heb het toen erbij gekocht bij 't reisbureau.

En nog een vraagje: Ik heb een Rabo Wereldpas, kun je daar gewoon mee pinnen in londen? of in ieder geval geld ‘uit de muur’ halen?

ja