Ultieme haarverzorging

weet iemand misschien iets om er voor te zorgen dat je haar er gezond uitziet?
ik heb namelijk nogal dof, dik, on-glanzend, lelijk haar.
DUs uh ja… T_T

Wat gebruik je nu voor haarverzorging dan?

naar de kapper, je haar uit laten dunnen. en dan om de dag wassen met geschikte shampoo?/conditioner?

van die shampoo voor dof en futloos haar?

Gewoon een goede conditioner.

Je kan naar de kapper gaan, en bij veel kappers zijn tegenwoordig ook kuurtjes, dan verzorgen ze je haar met allemaal maskers

dat kan je natuurlijk ook zelf doen door een masker bij een drogisterij te kopen
zo is het masker Frizz Ease van John Frieda echt SUPER goed
deze is wel 9 euro maar je doet er heel lang mee, en het helpt precies bij (bijna) al je klachten

verder kan je er een serum indoen dat het was lichter voor je gevoel word
ook die heb je van John Frieda, maar ook van Gliss kur

en naja verzin maar en het is er! er is echt zo veel te vinden voor in je haar!

Hoop dat je er wat aan hebt! succes!

owjah en 100X kammen met nat haar

100x kammen is slecht voor je haar
en kammen als je haar nat is is ook slecht

dat is wat ik gehoord heb hoor.
niet wat ik geprobeerd heb ;d

x

Klopt, je haar schijnt zwakker te zijn als het nat is.
Maar ik ga het echt niet niet uitkammen…dan loop ik minsten 3 uur rond met haar vol knopen totdat het eindelijk droog is.

Ik heb zelf heel lang dik golvend haar, en vooral de onderste paar cm’s zijn vrij droog.
Wat ik zoiezo doe is niet mijn haar iedere dag wassen met shampoo, maar iedere dag uitspoelen+conditioner is wel goed.
Om de dag wassen met een milde hydrateren shampoo, van guhl bijvoorbeeld, en dan een klein beetje shampoo gebruiken, alleen óp je hoofd inmasseren en dan uitspoelen over je hele haar. (op je hoofd is je haar meestal vies nml.)
Altijd conditioner gebruiken als je je gaat douchen, of je het nou wast of alleen nat maakt. Daarnaast 2x per week een haarmasker erin.

Daarnaast op handoekdroog/droog haar serum erin en een creme.
De Hairwonder hair repair cream van Henna Plus is super! goed voor dik haar wat niet super steil is. (slag/golven/krullen) het is echt super anti pluis.
Daarnaast gebruik ik altijd een serum van gliss kur of van de kapper van By.

En je haar niet fohnen,steilen,krullen met hitte apparaten.
En een UV beschermer in je haar doen als je veel in de zon bent.

100x kammen is echt vaaak, je kan je hoofdhuid beschadigen e.d., en nat haar kammen is ook niet gezond omdat het dan het kwetsbaarste is. Dus…

Ik zou het niet te vaak wassen, maar eens echt goed vet laten worden. De olie van je haar is de beste verzorging die je haar kan krijgen denk ik zo. Een vochtinbrengend masker helpt altijd en ik zou er nog zware stylingproducten zoals wax of gel ingooien, om het haar zwaarder te maken, waardoor het minder zou pluizen. Dan brushen en say hello to stijl haar!

Of dat is mijn theorie.

Ik borstel m’n haar niet iedere dag omdat het dan zo’n pluizenbol wordt. =p
Maar wat ik doe, is voordat ik m’n haar ga wassen het uitborstelen, op die manier is je haar niet zo klitterig als je je haar hebt gewassen. Dan rol ik me haar op in een handdoek (nooit je haar droog vegen, zo beschadig je namelijk je haar en breek je het af). Na 5 à 10 minuten haal ik de handdoek van me haar, dan doe ik me haar naar 2 kanten over me schouder, en dan die ik er crèmevoeding in van Kruidvat eigen merk (kost 1.40, en ziet er zo uit:
http://i35.tinypic.com/mhu97q.jpg

• nieuwe verpakking). hier doe ik een paar druppels van (verschilt natuurlijk per haarlengte/dikte), als het nodig is doe ik nog een beetje meer. Ik doe er btw echt al heel lang mee, ik denk dat ik het al ongeveer een jaar heb, sinds een tijdje gebruik ik het nu echt vaker omdat ik er uiteindelijk achter kwam dat het toch echt een heel fijn product is, en het is goedkoop, je doet er lang mee en het werkt ook nog eens!
    Meestal laat ik het dan zo drogen, en als ik wil dat het nog wat beter zit doe ik er een repair of glans spulletje in van Gliss Kur/Kruidvat eigen merk (alleen de repair)/Andrélon (glans spulletje =p, in een tube, met roze). Dit doe ik erin zodat het gladder wordt en ook wat zachter. Beide producten breng ik trouwens niet helemaal aan tot de haarwortels omdat je hoofdhuid dan sneller vet wordt. Meestal verdeel ik het gewoon over de lengte van me haar, en het laatste beetje doe ik ‘luchtig’ door de aanzet van m’n haar.
    Het helpt erg goed bij mij, en die crèmevoeding van de kruidvat helpt sowieso dat je haar lekker zacht is/glanzend en makkelijk doorkambaar (er zit namelijk ei-extract in en dat is erg goed voor je haar).

Hoop dat je er (nog) wat aan hebt. x