Ukulele

Heb gezocht of er al topics over bestaan, is blijkbaar niet zo, dus begin ik er gewoon één.

Ik zou mezelf graag ukulele leren spelen, maar het probleem is dat ik nooit gitaar heb gespeeld - wel drie jaar notenleer gestudeerd en twee jaar viool gedaan. Is dat wel handig dan? Is ukulele spelen vergelijkbaar met gitaar spelen, of is het moeilijker / makkelijker? Zijn er trouwens mensen hier die dit instrument spelen? Tips graag :grinning:

dat is zo leuk, maar ik weet er niks over. :'D
up

Hahaha die dingen zijn leuk :'D

Dit doet me spontaan denken aan dat jongetje dat I’m Yours speelt op de Ukuele :grinning:
http://www.youtube.com/watch?v=ErMWX--UJZ4

die dingen zijn echt heel grappig
maar ik kan het echt niet xD
succes

Die zijn idd leuk n.n ik mis ook een beetje het gevoel van een instrument bespelen, en ukulele’s leken mij op het eerste zicht zo van die vrolijke instrumenten waar je niet 100 uur op moet zitten (bv. cello) voordat je een stuk echt kunt spelen. Meer lol maken en zo :] ook heel gezellig met vrienden.

Ik vraag me nou al m’n hele leven af hoe je dat uitspreekt.

joe-kuh-lillie

ik spreek het altijd uit als: joekelele. 'T zal vast niet goed zijn.

^ dan moet ik denken aan ‘oja lele’ van k3 x’]

hahah dat kan ook ja :'P

up

^^^^

Haha ik wil net het zelfde doen ^^
Upjeee :grinning:

Ik kijk er echt naar uit n.n Na mijn examens mag ik een ukulele, maar ik heb niet echt zin om na een week op te houden omdat het moeilijk blijkt te zijn.

Oooh jij hebt echt geluk n,n
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het moeilijk is, al lijkt dat niet zo. Ik wil het ook zo graag leren ^^ allemaal dankzij stephen jerzak, want die speelt ook ukulele ;p

Forever alone guy, y u crying?

Een vriend van mijn vriend heeft er eentje, ik denk dat je wel gitaarspelen als basis moet hebben.

Ik zag bij een muziekzaak eentje in de vitrine liggen vandaag, kostte zo’n 70 euro.

Oh, ik heb er een gekocht toen ik nog maar 10 lessen gitaar had gehad. Je moet even een paar akkoorden zoeken op internet, maar het is veeel makkelijker dan gitaar omdat je vrij makkelijk de snaren indrukt itt de gitaar. Je kan best snel spelen hoor ^^

^ haha, dank je n.n ik kijk al uit naar mijn ukulele :]