Ukelele! (:

Hai.

Ik wil héél erg graag een ukelele. Heb zelf wel al een gitaar, zit een half jaartje op les, maar wil ook wat anders. Iemand ervaring met ukelele? Welke ukelele, als ik er eentje koop, is aan te raden? Is het leuk? :grin:

Alvast bedankt!

Liefs,
Aviva.

Nee, ik heb zelf geen ukelele, maar het lijkt me wel leuk (: Up!

Ik wil er ook eentje. Dan kan ik ook eens samen met mn vriend muziek maken :slightly_smiling_face:

wat is een ukelele precies? ken het woord wel maar heb geen flauw idee wat het is
edit: heb al gegoogled (:

Kan je gewoon bij muziek winkel kopen :slightly_smiling_face:
Ik heb een witte kleine :stuck_out_tongue: Het is wel anders dan een normale gitaar. En ik weet eigenlijk niet welk merk het is. Gewoon kijken en kopen wat goed voelt.

Ik speel zelf ukelele, en heb voordien nooit gitaar gespeeld ofzo. Ik leer spelen via internet. Ik vind het echt heel leuk om te doen en ik word er ontzettend vrolijk van :grinning: Ik raad het je echt aan! Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, aangezien de ukelele maar vier snaren heeft en een korte hals.
Je hebt er in verschillende groottes, maar degenen die je het meest tegenkomt zijn de sopraan en de tenor. De sopraan is de kleinste van allemaal, en de tenor is nog wat groter. Een tenor heeft een hele mooie, zuivere klank. Dus je kan best gewoon naar een gitaarwinkel gaan en de tenor met de sopraan vergelijken (mochten die twee je aanspreken, er zijn er namelijk in nog meer grootten)
Zelf heb ik een MAKALA MK-SN soprano. Ik ben er heel blij mee, heb voor ik het kocht ook wat research gedaan ivm het instrument. Om te beginnen is mijn ukelele geschikt, heeft het een goede klank en dit voor een heel redelijke prijs (¤45, ¤10 verzendkosten)! De mijne heb ik via internet gekocht. Het is een Duitse site (http://www.ukulele.de/menu/) die door heel Europa levert. Ik was heel blij met de levering, binnen 1 week had ik mijn gitaartje. Als je echt wat wilt hebben aan je ukelele, koop er dan géén van 15 euro of zo, niet die prijscategorie. De klank is echt niet mooi en de snaren gaan snel kapot.
Nog veel succes! :grinning:

ik heb er 1! gekregen voor mijn verjaardag van vriendinnen xD want ik zat al een tijdje te zeuren dat ik er 1 wilde xD ik speelde daarvoor al 2 jaar gitaar (zelf aangeleerd…) maar de ukulele is heel makkelijk te leren ook zonder gitaar gespeeld te hebben!

ik weet niet hoeveel de mijne was ik denk rond de 20 euro… hij heeft wel van die plastic snaren… heel vervelend… want als ik hem stem dan is die na 10 minuten alweer uit de toon =S ik heb hem al iets van 15 keer gestemd de afgelopen maanden >_> weet iemand wat ik daar aan kan doen?

^ Een nieuwe kopen. Ukelele’s van rond de 20 euro zijn speelgoedgitaartjes van slechte kwaliteit :wink: Normaal is het niet bijzonder vreemd als je ukelele snel ontstemd geraakt als je hem net hebt gekocht, maar na een tijdje gaat dat over. Mijn eigen ukelele stem ik om de 4 dagen of zo. Dan begin je er écht wat van te merken, dat hij vals staat.

^ hmm… zonde van die 20 euro die me vriendinnen hebben uitgegeven xD zou ik de snaren ook kunnen vervangen zoals bij een gitaar? of kan dat niet bij een ukulele? heeft jou ukulele van die metale snaren of plasic?

Hmh ja, je kan het proberen door de snaren te verwisselen. Deze snaren rekken niet goed uit, dus als je er andere koopt kan het idd helpen :slightly_smiling_face: De mijne heeft plastic snaren, maar ik overweeg ze te veranderen zodat de klank nog zuiverder klinkt.

alleen hierdoor zou ik het al willen leren ;p
http://www.youtube.com/watch?v=ErMWX--UJZ4

Klinkt goed! Ik denk dat ik die ook maar haal(in pineapple vorm).

^ Als je twijfelt, kan je op youtube nog altijd recensies zien en de klank ervan horen :slightly_smiling_face:

Ik wil er ook zo graag een! En een goeie ukelele is niet eens zo duur C:

hahah, wat lief. (: Ik dacht bij ukelele meteen aan Brigitte Kaandorp, maar dit is een stuk schattiger, hahah.

OT: Lijkt me een ontzettend leuk instrument om te kunnen spelen. Wij hebben er thuis eentje van de kijkshop, maar dat is niet echt wat, geloof ik. :’)

CHARLIEEE

Ehmm, dat is het enige lampje dat het doet branden, oh, en Goofy kon het ook dacht ik :'D

Mijn pa heeft zo’n beetje alle instrumenten die betaalbaar zijn, dus ook een ukelele. Ik vind het echt een vet instrument, zo zomers en lief :stuck_out_tongue:. Dit liedje is echt super makkelijk, het zijn maar 3 akkoorden: http://www.youtube.com/watch?v=Dn4Fxyj6ZXQ . En het is heel lief ^^!