Ik speel zelf ukelele, en heb voordien nooit gitaar gespeeld ofzo. Ik leer spelen via internet. Ik vind het echt heel leuk om te doen en ik word er ontzettend vrolijk van
Ik raad het je echt aan! Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, aangezien de ukelele maar vier snaren heeft en een korte hals.
Je hebt er in verschillende groottes, maar degenen die je het meest tegenkomt zijn de sopraan en de tenor. De sopraan is de kleinste van allemaal, en de tenor is nog wat groter. Een tenor heeft een hele mooie, zuivere klank. Dus je kan best gewoon naar een gitaarwinkel gaan en de tenor met de sopraan vergelijken (mochten die twee je aanspreken, er zijn er namelijk in nog meer grootten)
Zelf heb ik een MAKALA MK-SN soprano. Ik ben er heel blij mee, heb voor ik het kocht ook wat research gedaan ivm het instrument. Om te beginnen is mijn ukelele geschikt, heeft het een goede klank en dit voor een heel redelijke prijs (¤45, ¤10 verzendkosten)! De mijne heb ik via internet gekocht. Het is een Duitse site (http://www.ukulele.de/menu/) die door heel Europa levert. Ik was heel blij met de levering, binnen 1 week had ik mijn gitaartje. Als je echt wat wilt hebben aan je ukelele, koop er dan géén van 15 euro of zo, niet die prijscategorie. De klank is echt niet mooi en de snaren gaan snel kapot.
Nog veel succes!