Uitzetting Angolese Mauro

Hi ladies,

Ik weet niet of er al een topic geopend is over de Angolese jongen Mauro, die dreigt uitgezet te worden door minister Leers.

Ik zou graag hier een discussie willen starten. Moeten we onze regels handhaven? Moeten we misschien nieuwe verkiezingen laten komen omdat enkele politica van het CDA en VVD toch in het holletje van de PVV kruipen? Of spreken we nu wel van een specifiek geval?

Korte samenvatting: De Angolese Mauro is op 8-jarige (?) leeftijd naar Nederland gekomen omdat blijkbaar de moeder van hem in Angola niet voor hem kon zorgen. Het was eigenlijk zo goed als een heel lange tijd bekend dat wanneer hij de leeftijd van 18 jaar zou bereiken, het land moest verlaten.
Maar Mauro is een jongen dat een voorbeeld is voor al die andere (jongeren) mensen die hier het land zijn komen wonen die toch niet de taal goed beheersen (in ieder geval de basis). Hij praat zoals jij, ik, meneer Wilders, meneer Leers… Hij is een jongen dat ook fan is van PSV. Een dood normale jongen, met een buitenlandse (Afrikaanse) naam en een donkere huidskleur.

Sorry als sommige stukjes zéér bot, racistisch of wat dan ook over komen. Dat is absoluut niet de bedoeling maar de samenvatting is voor degene die toevallig niet het nieuws hebben meegekregen :slight_smile:

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/moet-mauro-blijven-214866.msg10071189.html#msg10071189