Uitzetlijst, hoe oud was jij?

Ik ben dus bezig met een uitzetlijst, ik ben nog maar 17. Maar toch denk ik er vaak over na, wat ik allemaal mee zou moeten hebben als ik met mijn vriend wil gaan samenwonen ( wat nog wel een jaar of 5 gaat duren) Maar ik zit dus volgend jaar in mijn laatste jaar van mijn opleiding, en ga dan dus beginnen met sparen voor het samenwonen.

Nu vroeg ik mij af, hoe oud waren jullie toen jullie begonnen met je uitzet, of doe je er helemaal niet aan en koop je alles als je uit het huis gaat, en waarom deed je dat? En de reden van ‘’ misschien vind ik het dan niet meer mooi ‘’ snap ik met meubels, maar met bestek of glazen, snap ik daar ik die reden er niet van, dus mensen!

Vertel!

ik ben 18 maar ben nog nergens een begonnen en dat ben ik ook niet van plan :’) Komt dan wel. Aangezien ik niet in Nederland blijf kan ik moeilijk alles meeslepen

Ik was iets van 15 toen ik begon met sparen en mijn ouders hebben vanaf mijn geboorte gespaard, maar ik ben op mijn 16e op kamers gaan. Ik zou geld sparen als ik jou was in plaats van spullen kopen. Misschien koop je nu dingen die je over een tijdje helemaal niet meer mooi vind. Daarnaast nemen die dingen natuurlijk veel plaats in. Op internet staan trouwens wel goede lijsten.

Ja ik zit zelf op uitzetlijst.nl , maar hoezo kun je je bestek of glazen over 4á5 jaar niet meer mooi vinden?

Ligt er een beetje aan wat voor bestek en wat voor glazen natuurlijk. Als je basic dingen koopt zal je ze inderdaad ook nog wel mooi vinden als je op je zelf gaat wonen maar waarom zou je dat doen? Je kunt ook gewoon geld op een spaarrekening zetten en het over 4 a 5 jaar kopen. Ik zie er in ieder geval echt niet het voordeel van in om nu te kopen.

Voorlopig ik nog niet hoor. Ik was nog niet van plan om op kamers te gaan, dus het duurt nog wel even voordat ik uit huis ben. Bovendien zou ik gewoon geld sparen omdat ik als de tijd rijp is gewoon liever alles in één keer koop denk ik.

Ik ben 17 maar ik ben er ook nog niet mee bezig.

Ik ben vorig jaar een beetje begonnen samen met mn vriend, toen was ik 20.

Da hell is uitzetlijst?

Ik was 17 toen ik uit huis ging.
Heb nooit een uitzetlijst gemaakt. Ging naar de Action en daar heb ik voor 100 euro echt bijna alles gekocht! Van handdoeken, tot afwasborstels, tandenborstels, washandjes, theelepels, zout en peper… alles haha

&Veel van huis meegenomen (ben echt het huis uit… dus ook de kast etc. ging mee) alleen mijn bed bleef staan, die kocht ik via marktplaats.

Verder was ik diezelfde maand jarig en vroeg dus wat dingetjes voor mijn verjaardag (leuke klok, kaarsen, waterkoker etc.)
Maar een lijst… nee nooit gedaan eigenlijk :’) en uiteindelijk nooit iets gemist.

oh wacht wel, een ei-snijder hahah want ik eet veel eieren

Wat je wel kunt doen, als je er ruimte voor hebt, langzaamaan wat dingen kopen.
Dus leuk beddengoed/hoeslakens, handdoeken…
zo word het financieel ook niet zo’n klap! En het zorgt dat je eraan gewend raakt dat je het huis uit gaat (dus in het half jaar tot het moment).
Ik vond het heel fijn :slightly_smiling_face:

Ik koop nu af en toe al wat en voor pakjesavond/verjaardag vraag ik me wel eens wat spulletjes :’) Heb nu al een halve keuken bij elkaar (servies dan nog niet, ook vanwege veranderende smaak), en heb ook al fatsoenlijke kwaliteit badhanddoeken enzo. Voor mij klinkt het echt niet als onzin, nu kan ik er mooi een beetje geld aan besteden als ik dat heb, als ik straks op kamers ga dan ben ik al genoeg kwijt. Meestal moet je al twee maanden huur vooruitbetalen, heb je een borg, servicekosten wat dan ook, afhankelijk van je huurdatum mis je een maand uitwonende stufi, terwijl ik dat geld nu heel makkelijk kan missen xD.

Ikzelf heb het er wel eens grappend over met met mijn moeder, maar ben nog niet echt begonnen. Sowieso is het voorlopig onmogelijk om samen te wonen met mijn vriend en op kamers ga ik liever niet.

haha élke keer als ik in de Action loop zeg ik dat je daar echt bijna je hele huis mee kunt inrichten (en dat ik daar later dingetjes ga halen) en jij bent dus het bewijs haha :slightly_smiling_face:

haha dat heb ik dus ook gedaan!

Ik heb ook nooit gespaard voor mijn uitzet, maar ik was er ook nooit mee bezig. Ik wilde altijd zolang mogelijk thuis blijven wonen. Uiteindelijk op mijn 19de het huis uit gegaan, en toen dus alles bij elkaar gesprokkeld van de action en marktplaats.

16e Begonnen met sparen voor m’n uitzet, nu nog niet het huis uit. Ik heb ook langer nog niet alles maar dat maakt niet uit. Keukenspullen zijn niet zomaar van de Action, veel van Tupperware waarvoor ik heb gespaard.

Ik heb dat helemaal niet gedaan… Toen ik besloot om op kamers te gaan (een jaar geleden nu) kreeg ik vanzelf door wat ik allemaal nog nodig had, en boden mensen in mijn omgeving (familie en vrienden) vaak ook dingen aan die ze konden missen. Zo heb ik al mijn bestek en bekers van mijn zus, omdat die over had toen ze ging samenwonen met haar vriend. En ik heb mijn koelkast gekregen van mijn oom en tante, die hadden er een over en mocht ik voor niks hebben.

Ik zou er van tevoren niet zo mee bezig zijn, je merkt het vanzelf wel. Vijf jaar is nog ergggg ver weg! Wat ik wel altijd gedaan heb is sparen - niet per se voor mijn “uitzet” maar gewoon, voor grote aankopen. Dat spaargeld heb ik wel veel aan gehad toen ik eenmaal op kamers ging.

Ik ben ermee begonnen toen het uit ging met mijn exvriend die al op zichzelf woonde. Ik was toen…17/18? Ik ben nu bijna 21 en heb nog lang niet alles, maar heb ook geen geld om uit huis te gaan.

Ik had wat bestek gespaard van de C1000 (althans, dat had mijn moeder voor mij gedaan) en wat servies van mijn oma wat nog bij haar op zolder stond, daarnaast nog relaxte stoelen van mijn ouders die al jaren op zolder stonden te verstoffen.
Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen was het de IKEA/Xenos/Action blij maken. We hadden voldoende spaargeld en ik vond dat prima werken. En geld neemt een stuk minder ruimte in beslag!

Ik ben twintig en ik heb een aantal spullen gekocht zoals bestekset, bordenset, leuke bekers… Als ik iets leuks tegenkom dan koop ik 't. Maar ik spaar liever dat ik dan alles in een keer kan kopen, kan je alles ook nog een beetje matchen met elkaar.