Ik wil dat gaan doen aangezien ik bijna 13 word, en ik zo’n site ken waar je dat kan doen.
Maar, jullie kennen allemaal zoey 101 wel toch? Bestaat er ook zoiets in Amerika bijvoorbeeld? In iedergeval in het buitenland. Canada Australia etc.
Ik wil dat gaan doen aangezien ik bijna 13 word, en ik zo’n site ken waar je dat kan doen.
Maar, jullie kennen allemaal zoey 101 wel toch? Bestaat er ook zoiets in Amerika bijvoorbeeld? In iedergeval in het buitenland. Canada Australia etc.
Uitwisselings studenten zijn vaak geregeld met school. Dus twee scholen die studenten uitwisselen. Dus eens op school vragen of ze zoiets hebben? (Als je op de middelbare school zit?)
Ik denk dat je nog véél te jong bent om aan een uitwisseling mee te doen.
Ohja, dat ook.
Vraag het op school! Ik ken iemand die 14 was die het heeft gedaan, maar dat was wel allemaal in Europa en geregeld via school
Je bent 12? Dan ga je heimwee krijgen meisje. Het valt niet mee om te beginnen in een ander land in je eentje. En het is niet zo leuk als op die TV-programma’s. Als je dat verwacht, betekent dit dat je inderdaad nog te jong bent.
Je bedoeld een kostschool? Volgens mij kan het wel maar is het gebruikelijker dat je bij een gastgezin komt.
Ik vind 13 persoonlijk ook wel wat jong. Je zou het bijvoorbeeld ook tussen je eindexamen en je studie in kunnen doen. Maar als jij er goed over nagedacht hebt en je ouders vinden het goed moet je het gewoon doen. Ik denk dat het een mooie ervaring is.
Kijk alleen wel goed met welk bedrijf je in zee gaat. Er zitten veel oplichters tussen. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je niet naar New York of California kan omdat daar de visum regels anders zijn.
(Vaak kom je in een dorp waar je de naam niet eens van kent, afgelegen van de stad. Aangezien je niet kunt rijden en er weinig ov is moet je ergens anders leuke dingen zoeken. Dat is ook de reden dat veel Amerikanen naschoolse activiteiten doen. Als je op een kostschool terecht komt moet je er rekening houden dat het niet zo is als bij dat tv programma. Kostscholen zijn meestal strenger, hebben vaak uniformen en je mag meestal niet naar het terrein af en op jongenskamers komen. Daarnaast zijn kostscholen vaak erg duur.)
Ik zou wachten tot je wat ouder bent. Dan heb je er meer aan + staat beter op je cv als je op Erasmus gaat met de universiteit/hogeschool. En ik veronderstel dat je niet twee keer naar het buitenland kan/mag.
Hoe goed ben je met Engels? Je moet je natuurlijk wel verstaanbaar kunnen maken in dat land.
13 is nog een beetje jong, lijkt me. rond je 16e of 18e lijkt me een betere leeftijd.
kun je wel vloeiend engels spreken?
en verstaan? en schrijven en lezen?
Ik ken een meisje van 14 die naar Brazilie gaat voor een jaar met een uitwisselingsproject, dus ze is niet te jong denk ik. Gewoon even navragen op je school idd.
dat is niet niks he, ik heb eenuitwisselingsstudent uit brazilie in de klas, en hik heeft t zeker niet makkelijk
Ik vertrek (normaal gezien) eind augustus voor een jaar op uitwisseling. Tegen dan ben ik 18j en ik denk echt dat de beste leeftijd is om zo’n uitwisseling te doen. Je mag het lang-van-huis-weg-zijn écht niet onderschatten. Als je nog maar 13 bent spreek je de taal nog niet zo heel goed en dat lijkt mij in het begin héél moeilijk. Ik zou persoonlijk wachten tot je je studie hebt afgemaakt.
Je moet er trouwens ook rekening mee houden dat je een jaar van je studie verliest. (Zo is dat in België toch, geen idee hoe het in Nederland is)
Een vriendin van mij is 17 en zit nu in Amerika ze moet nu nog 5 maanden. En zij sprak al goed Engels maar ze heeft soms wel moeite de lessen te volgen. Je moet er rekening meehouden dat het er heel anders aan toe gaat op Amerikaanse school.
Ik wil graag na mijn opleiding voor één jaar ook een exchange te gaan doen op een taalschool. En dan ben ik 19 jaar. Dus ik zou er goed over nadenken of je niet te jong bent.
Ik denk dat het gewoon oriënteren is. Bespreken met je ouders en vooral veel informatie verzamelen. Persoonlijk zou ik nog even wachten, maar als je het echt graag wil? En zoals hier boven ergens werd genoemd, van die taal studie sites zoals EF.
Ps bij mij zit nu ook een meisje in de klas die hier nu voor een jaar woont. Oorspronkelijk komt ze uit Duitsland. Ze is wel ouder, 16 geloof ik!