Uitwisselingsstudent

Vandaag heb ik het email-adres van mijn uitwisselingsstudent gekregen… Ik heb er veel zin in, maar ik heb nu al weer dingen over dat meisje bij wie ik kom ‘wonen’ gehoord. Dat ze heel gesloten is en haast nooit wat zegt, een ander meisje zij zelfs dat ze nog nooit echt met haar gepraat heeft… Ik baal hier wel van want ik heb altijd pech, dan zitten andere weer bij aardige populaire mensen en dan zit ik weer bij zo’n saai iemand:( Misschien is ze wel aardig hoor, maar ik ben zelf ook niet zo extravert enzo…

Maarja wat ik eigenlijk wilde weten… Ik heb haar op msn toegevoegt zodat ik haar al een beetje leer kennen, maar waar moet je over hebben??? Ik vind het ook zo stom om zo’n ondervraging te doen ofzo:P Wat zijn je hobby’s? Welke muziek luister je? Welke sport doe je? Enzovoorts, dus hebben jullie tips waar ik het over kan hebben? (waarschijnlijk zal zij ook niet zo spraakzaam zijn en ik vind het zo stom als het gesprek iedere keer dood valt:P)
En hebben jullie misschien nog leuke ervaringen met uitwisselingen?

Dus help me! haha

ik heb wel eens een uitwisseling gedaan, was erg leuk! alleen zei mijn uitwisselingsstudent ook niet zoveel (niks) omdat ze geen engels kende, daarom heb ik ook nooit echt met haar gepraat maar gelukkig zat ik samen met een vriendin in het huis zegmaar, want mijn vriendin had haar zus als uitwisselingsstudent. Dus ik heb een gezellige tijd gehad!

En ik zou gewoon over je dag, het weer of het nieuws ofzo praten?
en misschien kun je zo nu en dan wel wat over haar gaan vragen, of je zegt gewoon dat je vandaag naar voetbal ofzo bent geweest en dan komt het gesprek automatisch op sport, en dan kun je haar vragen of zij ook een sport doet?

Ja idd… nou ik zit dus in mn eentje in dat gezin! Dus dat wordt nog wat:P Ze heeft mn msn verzoek nog niet geaccepteerd, dus miss kan ik niet eens met haar praten…
Maar bedankt voor de tips:)

Vrienden van me hadden ook een uitwisseling gedaan naar Groot-Brittanië en iedereen had wel een leuk iemand. En je kan over vanalles met haar praten, denk ik? Begin gewoon met jezelf voor te stellen en dan gaat het gewoon vanzelf.

First of all, kijk gewoon hoe ze is! Ik vind niet dat je nu al moet gaan oordelen! En verder gewoon afwachten, vragen wat ze van de uitwisseling vind, of ze het raar vind, of leuk etc…

Ik heb ook pas een uitwisseling gehad! Naar Italië :slightly_smiling_face: En het was echt súúúúúúper. Mijn uitwisselingsstudente was ook niet “je van het”, ze was niet erg spontaan en geïnteresseerd maar ondanks dat heb ik het wel heel leuk gehad, omdat ik amper in dat gastgezin was. Ik weet niet hoelang je erheen gaat? En wat er allemaal op het programma staat? maar bij ons was het zo dat je alleen 's avonds (laat) daar thuis was, en dan sliep je daar en dan de volgende ochtend alweer vroeg weg. En dan was je gewoon weer met je eigen klas, en de hele klas van je uitwisselingsstudent.

EDIT: die ouders waren ook superaardig trouwens! die vader kon geen woord Engels, maar lachte steeds zo lief (niet op een vieze manier hoor, haha) en vroeg dan steeds via haar of alles wel naar wens was enzo. En die moeder vroeg echt steeds of het eten wel lekker was, en of ik nog meer wou, en of mn bed wel lekker lag, of ik nog meer kussens wou, of ze mn kleren moest wassen, of de douche wel goed was, etc etc. Ooo ze was zo lief! Sorry ik kan echt wel uren doorgaan over mn uitwisseling, het was echt een ontzettend leuke week. Onvergetelijk :slightly_smiling_face:
Als je nog meer vragen hebt ofzo, mag je me wel noten. Ik vind het heerlijk om erover te vertellen haha!

@maaihoofd neee, ik ben normaal ook niet van de vooroordelen ofzo! Maar ik had me er erg op verheugd op het moment dat ik eindelijk wist bij wie ik zou komen… En het was een beetje een tegenvaller toen ik van andere hoorde dat ze stilletjes is enzo:P Vandaar!

@liveyourdream ik ga er heen voor een week! Best lang dus, al helemaal als het niet leuk is (maar daar ga ik natuurlijk niet van uit!) Maar ik heb nog geen programma, maar we moeten in dat gezin dus eten, slapen etc. En ik hoorde dat we ook een dag iets met dat gezin moeten ondernemen! Tegen zulke dingen zie ik sowieso al op, en als de gesprekjes dan ook nog eens van mijn kant moeten komen wordt het denk niet zo veel!

Ik ga maar gewoon van het ergste uit, dan kan het alleen maar beter zijn! (hoop ik, haha)

Ik heb 2 jaar geleden ook een uitwisseling gehad. Naar Polen.
Mijn uitwisselingsstudente was echt superaardig! Kon echt heel leuk met haar praten, ze was heel spontaan en we hebben echt een hele leuke tijd gehad! En ook toen de Polen naar Nederland kwamen een half jaartje later. ^^
Haar ouders en broer spraken trouwens helemaal geen engels, maar waren wel super aardig en echt heel gastvrij!
Ik was ook eerst heel bang dat ik een heel stil meisje zou krijgen en dat het helemaal niet leuk zou worden. Maar dat was dus helemaal niet zo en ik denk dat het bij jou ook wel vanzelf zal gaan!

Opzich denk ik niet per se dat je pech hebt, misschien heeft dit meisje wel het voornemen om haar leven drastisch te veranderen:D

Leuke gespreksonderwerpen? vakken op school, jongens, baantjes, als je ergens over kan zeuren gezamelijk(ja klinkt stom) kun je uren lullen, films, eten/recepten/taart, je kan over alles praten! Houd vol om met haar te praten, want als ze zo stil is zal het niet makkelijk zijn… succes!

Dat had ik ook. Wij gingen naar Frankrijk voor een week. En de meeste mensen (niet iedereen) hadden superleuke uitwisselingsstudenten, en die van mij was nogal vreemd en zwijgzaam. We hebben ook echt geen hol gedaan bij haar, alleen maar het franse rad van fortuijn gekeken. Haar familie was wel heel aardig en spontaan, vooral die vader, geweldige vent was dat ;p
Waar ga je eigenlijk naartoe? Kun je de taal een beetje goed?
Probeer gewoon heel aardig en spontaan te blijven, dan valt het wss wel mee. Neem anders een leuk nederlands spelletje mee wat je kunt doen. Ik had ook bij mijn aankomst stroopwafels en drop meegenomen, dat vond de hele familie erg leuk! Je moet op 1 of andere manier het ijs een beetje zien te breken, dan komt ze vanzelf wel los.

Ik wou dat onze school zoiets ook organiseerde.
Igg erg veel plezier, het wordt vast ontzettend leuk ookal kijk je er misschien nu een beetje tegenop.

Misschien kun je vast plannen maken, wat jullie samen gaan doen?

Ik ga naar Zweden! Ze heeft me net geaccepteerd op facebook, en ze ziet er best leuk uit… Niet alsof ze heel verlegen is ofzo:P Dus het voelt al ietsje beter:)
En ik dacht inderdaad ook al een kadootje mee te nemen, en we krijgen nog een programma met wat we allemaal gaan doen. Dus waarschijnlijk zal de tijd wel opgevuld worden.
Bedankt voor de tips allemaal!:slight_smile:

Ah uitwisseling! Leuk! Smalltalk :slightly_smiling_face: Zoek dingen die jullie allebei leuk vinden. Praten over vriendjes, muziek, vakantie’s, fb, enz. Als het echt niet meer lukt moet je maar gewoon gaat praten over dat de omgeving zo mooi is, hoe het weer is en dat iedereen zo gastvrij is. Als je op fb gaat chatten en het loopt dood moet je gewoon zeggen dat je gaat eten ofzo of dat je naar tennisles moet. Zoiets.
Veel plezier!

Misschien kun je vragen hoe haar dag was.
En hoe alles daar aan toe gaat.
Zo een dingen allemaal?
Lijkt me wel leuk zo’n uitwisselingsstudent haha.