Uitwisselings studenten!?

Hallo allemaal.

Ik ga deze zomer als uitwisselingsstudent voor een jaar naar Engeland.
Nu vroeg ik mij af of er meer zijn die gaan of zijn gegaan, en zoja waarheen.
Hoe bereiden jullie je jaar voor? en mogen jullie ook maar één koffer mee?
Weet je je gastgezin al en waar je naar school gaat?
Ik ben erg benieuwd naar iedereens’ verhalen, en ik dacht dat een forum dan wel leuk was, zo kan iedereen zijn ervaringen en verhalen met elkaar delen.

(Ik zelf ga via het programma Education First. Ik ga naar Barrow-in-furness (ongeveer bij Schotland) en kom bij een moeder wiens dochter al zelf kinderen heeft, en dus niet meer thuis woont.
Ik ga ook een blog bijhouden van mijn jaar als uitwisselingsstudent: www.annemarieke-in-furness.blogspot.com )

Lijkt me een heel leuke ervaring en ik hoop dat ik ook ooit in aanmerking kom voor een erasmusprogramma. Nu nog geen verhalen dus.
Upje voor jou :slightly_smiling_face:

@Riogaperla
Ahh! Dankjewel! :grinning: Wat leuk.:wink:
ook gaaf inderdaad! een Erasmusprogramma!

Ik ben maar twee weken gegaan naar Engeland, maar wel in een gastgezin. En ik vond het superleuk! Was mijn leukste vakantie tot nu toe :slightly_smiling_face:

@Laura,
Leuk! :grinning: Waar ging je heen in Engeland? Welke stad?

Ik ben zelf niet op uitwisseling geweest, maar dit hele schooljaar zit er al een meisje uit Brazilië bij ons in de klas. Zij zit hier dus in een gastgezin en heeft het enorm naar haar zin, ze vindt het een ervaring voor het leven :slightly_smiling_face:

Gebeurd dat via jullie school?
Want om dat zelf te regelen is toch heel duur? Ik las ooit eens iets dat het wel 6000 euro kon kosten :stuck_out_tongue:

Engeland ben ik geweest. Hastings. Was enorm tof.

En ben met een pool die hier op uitwisselingwas geslapen.

@Lauratje,
nee, heb het zelf geregeld via een programma… koste inderdaad zo’n 9000 euro. hoewel duur, toch een erg leuke ervaring!

@Akirameru,
HHahah! gaaf :stuck_out_tongue:.

Oh wat leuk als je dat kan doen :grinning: Echt heel gaaf, ik denk dat veel mensen jaloers zullen zijn :stuck_out_tongue: (waaronder ik haha)

ik heb nooit van mijn leven uitwisselings meegemaakt of dat een uitwisselingsstudente hier kwam. Vind ik echt jammer.

Wij hebben dit jaar een meisje uit australie gehad, ze hield het niet lang vol en is na 2 maanden naar een andere klas geplaatst. Ze wil zo snel mogelijk weg XD

Wij hadden een uit canada op school.
En ken een meisje dat naar Amerika geweest is
maar zelf wil ik met stage of master van mn studie

@Lauratja
hahhaha! Aww, dankjewel! :grinning:

@Bugs,
ja ik hoor dat soort verhalen wel vaker. Maar dan denk ik ook: als je weet van jezelf dat je je niet goed kan aanpassen aan nieuwe situaties, waarom ga je dan heen? Maar aan de andere kant zie je dit natuurlijk ook niet aankomen…

Ik denk dat ik over een jaar ga, maar ik denk naar amerika

Nou dat meisje is niet bepaald aardig ofzo, verwend en wil dat alles voor haar gedaan wordt… tjah dan kun je t wel verwachten

@Bugs, ja inderdaad. Die snapt volgensmij de hele bedoeling hiervan dan niet.

Up…