Uitwisseling

Ik ga over een maand op uitwisseling. Helaas ben ik uitgeloot, dus ga ik naar een ander land dan ik eigenlijk wilde. Maar ik ga dus ook met andere mensen, die ik helemaal niet goed ken. Ik weet wel dat het van die groepjes zijn, dus ik kan niet echt vrienden maken. Er is maar 1 meisje met wie ik denk ik wel kan optrekken. Maar het punt is, is dat ik er nu nogal tegen op zie. Ik word al zenuwachtig van dit soort dingen, en nu er helemaal geen vrienden van me meegaan heb ik er niet zo veel zin in. Alleen nu heb ik de keuze om mee te gaan en het misschien helemaal niet leuk te hebben, of om niet mee te gaan, en er spijt van krijgen.

Weten jullie misschien wat ik moet doen? Ik moet snel beslissen en ik heb geen idee of ik nou mee moet gaan of niet.

Alvast bedankt. x

Ga mee joh! Je leert allemaal nieuwe mensen kennen en het is echt súperduper gezellig :grinning:
Doe gewoon aardig tegen die mensen van die groepjes, wss is het allemaal niet zo erg als je dacht, jullie hebben nu namelijke een bindende factor.
Ik ben ook op uitwisseling naar Denemarken geweest in de 3e, dat was ook echt tof. Ondanks dat het meisje dat bij mij bleef slapen zo saai was als een drol, anorexia had en geen vrienden was het gezellig.

Oooooh is echt geweldig!
Ik ben een week in Polen geweest en over een paar weken komt dat meisje bij mij!
Het was echt geweldig en ik heb er een goede vriendin aan over gehouden :slightly_smiling_face:
ik zeg DOEN !
x

Gewoon gaan! Je leert vanzelf nieuwe mensen kennen. Verder is het natuurlijk een ontzettend leuke ervaring, staat later leuk op je cv en zo’n kans krijg je misschien niet weer!

DOEN! :stuck_out_tongue:

Waar ga je heen?

Ik ga in april naar Bulgarije, super erge zin in! Toen ik eerst te horen kreeg met welke groep we gingen dacht ik ook van; huh?? maar nu we meer dingen samen moeten doen enzo kan ik het steeds beter vinden met de hele groep en zijn het eigenlijk superleuke mensen. Dat komt vanzelf wel. gewoon ervoor gaan! Have Fun!

ik heb uitwisseling met Italie gedaan en ga daar binnekort heen
maar je leert echt zoveel nieuwe mensen kennen tijdens de uitwisseling zelf
echt waar! :slightly_smiling_face:

wooow, alsik die kans had gehad had ik het meteen gedaan!
maar naar welk land ga je dan eigenlijk? ;$

Ik had precies hetzelfde :slightly_smiling_face:
Kende wel een paar mensen die soort van vrienden waren/zijn.
Ben vooral met hun opgetrokken ookal hadden zij kleine groepjes, en dat was super gezellig!
Je leert ook nieuwe mensen kennen, omdat je ook met de gehele groep daar bent en iets best bijzonders mee maakt.
Ga gewoon lekker en je zult echt een hele fijne tijd hebben, geen zorgen maken :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de reacties iedereen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat jullie gelijk hebben, en dat ik maar gewoon moet gaan (hoe eng het dan ook is)

xx

ps: ik ga naar Zweden, dus dat is ook wel gaaf :slightly_smiling_face:

Ik zou als ik jou was gewoon meegaan! Mensen zijn vaak een stuk anders als dat jij denkt dat ze zijn. Misschien houd je er wel mooie vriendschappen aan over en zo niet? Dan heb je in ieder geval later geen spijt dat je niet bent gegaan. En als jij al bij voorbaat zegt dat het niet leuk wordt, zal het ook niet leuk worden. Dus kijk gewoon een beetje de kat uit de boom en laat het allemaal op je afkomen! :wink:

Ik ga ook naar Zweden met een uitwisseling! Ik heb er zooooo veel zin en ik zou het voor geen goud willen missen. Ik vind dus dat jij ook moet gaan, haha! Gelukkig heb je dat al besloten zo te lezen ;d
Waar ga jij heen in Zweden en wanneer ga je?

Ooh Zweden lijkt me echt super!
Wij konden worden uitgewisseld naar Duitsland maar daar had ik echt geen zin in :pensive:

Ik ben vorigjaar naar duitsland gegaan. Ik vond het superleuk.
Ik denk dat je het gewoon moet doen. Want misschien spreken die Zweden met elkaar af ofzo, en dan komen jouw schoolgenootjes ook mee, en dan trek je gewoon met hun op. Dat hadden wij ook. Het word vast wel leuk. :slightly_smiling_face:

Ik ooook, en wij gaan lekker samen, hihi! Ik zou het ook echt voor geen goud willen missen, ik kan niet meer wachten. En waar ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht had: het staat inderdaad leuk op je cv!