Uitwisseling.

Heee,
Ik zou heel graag een jaar ‘Highschool’ willen doen, maar als ik klaar ben met school ben ik al 18 jaar; 3 maanden later al 19.
Dus dan zou ik tijdens de middelbare schooltijd hier in Nederland moeten gaan.
Bij de meeste landen telt dat jaar niet mee als een echt schooljaar hier in Nederland, maar zijn er ook landen waar dat niet geldt? Dus dat ik na mn 4e jaar erheen ga, en dan als ik terugkom naar de 6e ga i.p.v. dat ik eerst nog de 5e af moet maken hier in Nederland?
En nog een vraag:
Een vriendin en ik willen heel graag een uitwisseling, maar alleen met zn tweeën, dus niet met een klas. Kan je ergens een uitwisseling regelen via een organisatie die alleen de personen in het andere land selecteert en de reis, maar verder niets? Dus dat we zelf dingen als dagjes weg enzo regelen. Voor een week ofzo. En kan dat ook met meerdere mensen uit meerder landen tegelijk?
Alvast bedankt :grinning:

Ik zat daar zelf ook aan te denken maar ik heb ook geen idee.
Ik hou dit topic even in de gaten.

Ik wou dat ook naar Engeland, maar dat verschilt per school volgensmij. Ik heb toen met iemand van school gepraat, en het kon wel maar dan moest ik dat jaar wel over doen. Dat had ik er toch niet voor over, maar ik denk dat dat op de meeste scholen wel zo werkt, maar misschien heb jij geluk, ik zou het gewoon met iemand van school die daarover gaat overleggen.

Oké bedankt! Ik zal t eens proberen :grinning:

upje

In Nijmegen zit een hoofdkantoor daarvoor, een vriendin van me gaat naar Engeland voor een jaar om daar te werken en die is eerst naar een hoofdkantoor in Nijmegen geweest om alles te overleggen. Weet niet hoe het precies heet daar in Nijmegen en die vriendin van me is op vakantie dus kan het der ook niet vragen… Misschien even googlen? :slightly_smiling_face:

okee dat ga ik miss. wel proberen! dankje :slightly_smiling_face:

heb echt geen idee, sorry. up!

graag nog een up

wil je een week op uitwisseling
of wil je een week van een jaar uitwisseling vrij kiezen wat je doet?
want een week naar een school in amerika gaat niet lukken denkik
wat je wel kan doen is vb. een week op vakantie gaan met jongerentravel ( of 2 weken, 10 dagen,…) en je inschrijven als ‘free spirit’.
Je krijgt het verblijf, eten, vervoer,… zoals de rest van het kamp, maar je moet niet bij de groep blijven. Je mag overal naartoe, tot zo laat je wilt (: