Uitwisseling

Ik ga volgende week maandag op uitwisseling naar Duitsland.
Het is, volgens iedereen, wel leuk om wat te geven aan die mensen. Maar ik heb echt geen idee wat ik ook maar kan geven… Wat zouden ze leuk vinden/ of lekker xd?

Dus. Wat zou ik die mensen kunnen geven?

Vader, moeder, meisje van 15 jaar.

Delfstblauwe spulletjes, beschuitbus. Ehm, stroopwafels, dropjes. Bos tulpen wellicht?

ehmm. een bos tulpen omdat je uit nederland komt? :grin:
Ik heb echt geen idee eigenlijk.

edit: - sorry, tegelijk x

bij de xenxox heb je allemaal nederlandse spulletjes.
dat heb ik ook gekocht toen ik naar polen ging op uitwisseling

Stroopwafeeeeeels.

@hoebluebenjij
Je bedoelt denk ik Xenos :’)

Ja sowieso wel iets wat typisch nederlands is!
dus wat hierboven al is gezegd eigenlijk, bv een mandje ofzo met nederlands eten erin (drop, stroopwafels…) ofzoiets.

Hier in de buurt bij ons heb je ook een winkel met allerlei nederlandse spullen (dus bv, dingetjes met klompen ofzo) najaaaaaaa.
of een bosje tulpen wat iemand hier boven zei, dat is ook leuk ja.

oke je hebt niet heel veel aan me bericht eigenlijk want ik herhaal alles van hierboven :p,

ehmm ik denk nog steeds mee :grin:

misschien ook een bedankkaartje dat je dus een aantal dagen in een bepaald huis mag overnahten? en daarna een groot stuk kaas? ;p
nee dat zou er heeel apart uitzien.

Toen ik in Parijs woonde heb ik als afscheid aan mijn buitenlandse kamergenoten zoete dropjes gegeven (buitenlanders houden over het algemeen geloof ik niet zo van zoute drop), een pak stroopwafels in een delfstblauwe trommel die ik bij de Xenos had gekocht en een paar klompsloffen en een sleutelhanger met klompjes er aan. Ze vonden het helemaal te gek ^^

Iets wat typisch nederlands is anders zou ik het ook niet weten.

ah wat leuk! in november ben ik ook een weekje op uitwisseling geweest in duitsland!
ik had voor het meisje en haar zusjes lekkere dingetjes meegenomen, en voor haar ouders kaarsjes enzo.
ik had niet écht typische dingen meegenomen omdat ze dat daar ook allemaal wel hebben! =)