Uitwisseling

Ik ben de laatste tijd erg aan het denken om op uitwisseling te gaan, het liefst naar Italië omdat het me een heel mooi land lijkt. Alleen nu ben ik bang dat ik te verlegen ben hiervoor, omdat ik normaal ook best stil ben. Ik zit dus nu echt in een dilemma omdat het me dus wel heel leuk lijkt. Ik heb het er nog met niemand over gehad, vooral omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben. Kan iemand die ook op uitwisseling is geweest ooit of iemand die dit leest me alstjeblieft vertellen wat ik moet doen?

Als het jou leuk lijkt zou ik het zeker doen! ik zelf ben nooit om uitwisseling geweest (had daar geen kans voor) Want als je het niet gaat doen ga je later misschien spijt van hebben en dat wil je ook niet denk ik.

Over dat verlegen zijn zou ik me niet zo druk maken dat loopt wel los :grinning:

Stel dat je een halfjaar op uitwisseling gaat, moet je dan je hele schooljaar opnieuw doen of ligt dat aan de school waarop je zit?

Ik wilde zelf ook heel graag meedoen aan een uitwisseling, maar door te weinig mensen vanuit het ander land heb ik uiteindelijk niet meegedaan. Ik hoor alleen maar positieve verhalen over de uitwisselingen die zijn geweest, dus als je wil gaan zou ik het zeker doen! Ik denk ook dat iedereen een beetje verlegen is in het begin, dus dat zal ook wel niet heel veel uitmaken. Zal uiteindelijk allemaal wel goed komen.