uitwisseling spanje

hey!
ik heb nu een uitwisseling met spanje, en er is nu een spaans meisje bij mij thuis. Ze is wel aardig enzo, maar ze spreekt heel weinig engels!
We kunnen niet echt een gesprek voeren ofzo, als ik iets vraag dan antwoord ze wel, maar verder zegt ze niet veel.
Ik zou ook niet echt weten wat we samen zouden kunnen doen…
Iemand tips? =)

Pfoe, lastig!

Probeer zoveel mogelijk duidelijk te maken met lichaamstaal…

Misschien kan je met haar gaan shoppen? Dat je dan iets voorhoudt en dan je duim omhoog of omlaag steekt ofzo? :stuck_out_tongue:

stappen!

Ik zou idd ook zoveel mogelijk duidelijk proberen te maken met lichaamstaal :’)

een vriend van mij heeft een meisje uit turkije bij hun thuis
en ze zijn er mee naar de stad gegaan, musea’s bekijken, specialiteiten laten proeven met een kookavondje te doen samen, fietsen gehuurd en de stad hier verkend,…
ze heeft het enorm naar haar zin hier :slightly_smiling_face:

Hee dat had ik ook man! Maar toen kreeg ik een keiharde bitchfight met haar. Wát een grafwijf was dat XD

Ga met haar stappen, als jullie oud genoeg zijn. Veder uiteten , wat drinken ergens , met vrienden erbij iets doen dan leert ze ook andere mensen kennen en je kan lichaamstaal gebruiken zodat ze je meer snap

anders gaan jullie met die andere spanjaarden erbij iets samen doen, dan voelt ze zich miss meer op haar gemak en heeft ze iemand waarmee ze spaans kan praten :wink:

^ of is ze de enige spanjaard op uitwisseling bij jou?

Ik had ook Spanjaarden op uitwisseling maar degene bij wie ik in Spanje sliep kon niet bij mij komen omdat ze allergisch was voor mijn kat >< Maar ik zou proberen om iets te gaan doen, bijvoorbeeld een film kijken, taart bakken etc. Iets waarbij je niet heel veel hoeft te praten. En andere Spanjaarden erbij betrekken. Succes :3

ja de andere spanjaarden hier, die zijn niet echt bevriend met haar, haar vrienden doen niet mee met de uitwisseling. dus dat maakt het ook lastig…

en we gaan vanavond uit, ik hoop dat ze dat leuk vind haha

leer haar wat nederlands, leer zelf wat spaans, met handen en voetne kan dat altijd wel