Uitwisseling op jullie school?

hebben wij niet :frowning_face:

Ik ga naar Italië dit jaar. (:

Bij ons heeft 4 vwo, als je frans gekozen hebt, een uitwisseling met Frankrijk en voor de rest heeft niemand iets. Ik heb gelukkig m’n uitwisseling gehad maar ik kan me voorstellen dat de rest van de school het niet leuk vindt!
Wel heeft 4mavo/havo+5vwo een reisweek waarbij je kan kiezen uit
-Barcelona
-London
-Parijs
-Praag
-Berlijn
-Ardennen
-Zeilkamp in Friesland
-Klooster

&ik ga naar Barcelona!

Vorig jaar ben ik op uitwisseling naar Barcelona geweest.

Bij ons kan je kiezen voor een stedentrip of een uitwisseling met Oekraine, een aantal leerlingen gaat komende week naar Oekraine. Zelf heb ik voor een stedentrip gekozen.

serieus, waarom hebben wij dit weer niet?

rotschool…

bij ons waren er vorig jaar uitwisselingen naar
lissabon
venetie
mallorca
goethingen
Dit jaar ga ik met school een week naar parijs uitwisseling.
en naar Rome en Bologna.

Hell yeah ik maak dit jaar een uitwisseling naar New York en Boston:D
eerst ga ik in een gastgezin in boston en dan ga we als afsluiting met de hele groep nog 3 nachten / 4 dagen naar new york

als je duits hebt ga je naar Nordhorn/Dusseldorf, als je frans hebt naar Chazay, en als je spaans hebt, zoals ik, ga je volgendjaar naar Barcelona op uitwisseling! yeah!

Wij hebben de maandag na de herfstvakantie een uitwisseling naar Mönchengladbach. :slightly_smiling_face:

ik zit in de 2e en ga in februari naar Besancon, in Frankrijk,
en in april komt dat meisje ook hierheen (voor 6 nachten allebei)
maaar ik heb wel geluk want je moest je inschrijven en dan werden er mensen daarvan ingeloot en daar zat ik bij (:

VWO heeft de landen:

• Engeland (Londen)
  • Italië
  • Japan (maar je gaat daar niet terug heen, er komt alleen iemand)
  • Polen
    Dit is elk jaar hetzelfde (:

HAVO heeft de landen:

• Duitsland
  • Engeland
  • Italië
  • Portugal
  • Spanje
  • Turkije
  • Griekenland
    Maar dit project is maar 2 jaar. Ik ben vorig jaar naar Turkije geweest en krijg dit jaar iemand (ik heb geen idee wie xD) thuis. Als ik van school af ben is het project afgelopen xD

wij hadden geen italië, omdat wij te weinig leerlingen hadden ¬¬

Bij ons is 5vwo/4havo nu op uitwisseling (ik zit 3vwo) en volgensmij waren het deze landen:

Spanje (Baskenland)
Spanje (Valencia)
Italie (Turijn)
Tsjechie (?)
Duitsland (ergens in het oosten)
Kroatie (Zagreb)
Letland (?)

Wat!? weetje hoe vet dat jullie naar al die landen kunnen. Bij mij op school is alleen in de 3e internationalisering, naar de landen.:
-Italie ( alleen hier komen die mensen naar nederland en jij gaat dan naar italie)

• Malaga,Spanje ( konden maar weinig mensen mee)
  • Berlijn
  • Parijs
  • London

Ik wilde dus naar malaga, wat denk je ben ik niet ingeloten…dus ging ik maar naar berlijn in een gastgezin, geloof me dat doe ik geen 2e x meer!

Dus alleen in de 3e ga je op reis, klote schoool.